Gå til innhold

Sladde reg-nr på bilen

EmVeeJee

Anbefalte innlegg

Mulig jeg har sovet i timen, men når folk poster et bilde på sosiale media hvor bilen synes er regnr sladdet. Hvorfor?

Er det noen som oppriktig bryr seg om det er pant på en bil eller når den skal inn på EU? Eller er det andre opplysninger på et regnr som er interessant for almenheten å vite som jeg ikke skjønner?

Legger til: Dette er alt fra helt random småbarnsfamilier på Facebook til kjente fjes på Instagram! 

Endret av EmVeeJee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordi du kan bruke reg.nr. til å søke opp navnet på bilens eier, så de gjør det vel for å anonymisere ham/henne tenker jeg.

Anonymkode: 0ffa6...6f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere enn du tror som søker opp slikt ja. Jeg sladder aldri registreringsnummeret mitt, men jeg har ikke lån på bilen og den står i mitt navn. Mulig jeg hadde gjort det om det var lån på den. Kommer fra bygda, vanlig at folk bryr seg om slikt der.. 

Anonymkode: 7e696...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med metadata i bildet vet man både når og hvor bilen var. Det kan være informasjon man ikke ønsker å dele. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner dessverre folk som er nysgjerrige og sladrete nok til å søke opp det meste, så jeg forstår hvorfor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stan skrev (50 minutter siden):

Med metadata i bildet vet man både når og hvor bilen var. Det kan være informasjon man ikke ønsker å dele. 

Det går å slå av, da vet ingen hvor bildet er tatt. Jeg har gjort dèt

Anonymkode: 8527d...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det går å slå av, da vet ingen hvor bildet er tatt. Jeg har gjort dèt

Anonymkode: 8527d...c25

Det går jo an. Samtidig er det også nyttig informasjon i mange tilfeller. Det er også mulig å fjerne informasjonen i etterkant. 

Å være klar over hvilke elektroniske spor man etterlater seg har blitt viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er medlem i en veteranbilgruppe og der er det standard at alle reg.nr skal sladdes, det er alt for enkelt for utenlandske kjeltringer å finne adressen hvor bilen befinner seg.
Det handler også om å vise respekt ovenfor eieren av bilen, de som søker opp reg.nr for andre grunner tror jeg er mest nysgjerrige kjærringer.

Anonymkode: 52da8...350

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sladder prinsipielt alltid. Det er en lang hale med info du får ut av et bilde og et reg.nr. Blir fort litt for mye. Man kan for øvrig slå av posisjonsdata også, slik at det ikke blir med i metadata. 

Anonymkode: 69902...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var tidligere med i offroadmiljø der stort sett alle biler har ulovlige modifikasjoner, vegvesenet fulgte med på disse forumene og sendte innkalling til visning for biler som hadde blitt presentert på forumet med fulle lister over modifikasjoner og registreringsnummer synlig.

Anonymkode: ea135...07b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...