EmVeeJee Skrevet 28. juli 2021 #1 Del Skrevet 28. juli 2021 (endret) Mulig jeg har sovet i timen, men når folk poster et bilde på sosiale media hvor bilen synes er regnr sladdet. Hvorfor? Er det noen som oppriktig bryr seg om det er pant på en bil eller når den skal inn på EU? Eller er det andre opplysninger på et regnr som er interessant for almenheten å vite som jeg ikke skjønner? Legger til: Dette er alt fra helt random småbarnsfamilier på Facebook til kjente fjes på Instagram! Endret 28. juli 2021 av EmVeeJee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Del Skrevet 28. juli 2021 Fordi du kan bruke reg.nr. til å søke opp navnet på bilens eier, så de gjør det vel for å anonymisere ham/henne tenker jeg. Anonymkode: 0ffa6...6f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Del Skrevet 28. juli 2021 Flere enn du tror som søker opp slikt ja. Jeg sladder aldri registreringsnummeret mitt, men jeg har ikke lån på bilen og den står i mitt navn. Mulig jeg hadde gjort det om det var lån på den. Kommer fra bygda, vanlig at folk bryr seg om slikt der.. Anonymkode: 7e696...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 28. juli 2021 #4 Del Skrevet 28. juli 2021 Med metadata i bildet vet man både når og hvor bilen var. Det kan være informasjon man ikke ønsker å dele. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 28. juli 2021 #5 Del Skrevet 28. juli 2021 Jeg kjenner dessverre folk som er nysgjerrige og sladrete nok til å søke opp det meste, så jeg forstår hvorfor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Del Skrevet 28. juli 2021 stan skrev (50 minutter siden): Med metadata i bildet vet man både når og hvor bilen var. Det kan være informasjon man ikke ønsker å dele. Det går å slå av, da vet ingen hvor bildet er tatt. Jeg har gjort dèt Anonymkode: 8527d...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 28. juli 2021 #7 Del Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det går å slå av, da vet ingen hvor bildet er tatt. Jeg har gjort dèt Anonymkode: 8527d...c25 Det går jo an. Samtidig er det også nyttig informasjon i mange tilfeller. Det er også mulig å fjerne informasjonen i etterkant. Å være klar over hvilke elektroniske spor man etterlater seg har blitt viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Del Skrevet 28. juli 2021 Jeg er medlem i en veteranbilgruppe og der er det standard at alle reg.nr skal sladdes, det er alt for enkelt for utenlandske kjeltringer å finne adressen hvor bilen befinner seg. Det handler også om å vise respekt ovenfor eieren av bilen, de som søker opp reg.nr for andre grunner tror jeg er mest nysgjerrige kjærringer. Anonymkode: 52da8...350 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #9 Del Skrevet 29. juli 2021 Jeg sladder prinsipielt alltid. Det er en lang hale med info du får ut av et bilde og et reg.nr. Blir fort litt for mye. Man kan for øvrig slå av posisjonsdata også, slik at det ikke blir med i metadata. Anonymkode: 69902...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #10 Del Skrevet 29. juli 2021 Jeg var tidligere med i offroadmiljø der stort sett alle biler har ulovlige modifikasjoner, vegvesenet fulgte med på disse forumene og sendte innkalling til visning for biler som hadde blitt presentert på forumet med fulle lister over modifikasjoner og registreringsnummer synlig. Anonymkode: ea135...07b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå