Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har kommet inn på det studiet, men jeg vet ikke om det er folk som ansetter med bare bachelor i pedagogikk?

Endret av Kevin966
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vits i dag med mindre du ikke skal gå videre på en master. Hva tenker du at du skal jobbe med, med kun en bachelor? 

Anonymkode: c2e63...7e8

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-7-29 den 22.33):

Nei, det er ikke vits i dag med mindre du ikke skal gå videre på en master. Hva tenker du at du skal jobbe med, med kun en bachelor? 

Karriereveileder, eller noe på nav. Voksenopplæring, noe i den duren. Hva tenker du?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerte pedagogikk et år og flere av dem som tok bachelor fikk seg jobber etter studiet. Så jeg angrer faktisk på at jeg hoppet av. Er flere spennende masteren man kan ta også. Et par av de jeg studerte med tar vel master nå etter noen år i jobb.

Anonymkode: cb88f...57b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kevin966 skrev (1 time siden):

Karriereveileder, eller noe på nav. Voksenopplæring, noe i den duren. Hva tenker du?

Er det ikke mer relevant å ta sosionom?

Anonymkode: 35038...34a

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Er det ikke mer relevant å ta sosionom?

Anonymkode: 35038...34a

Jo selvsagt, men snittet er litt for høyt. Da må jeg eventuelt flytte til Mo i rana eller noe for å studere der. Vel, når det står kvalifikasjoner på jobb i nav som for eksempel helseavklarer så star det helst bachelor i Sosionom, barnevern eller pedagogikk. Også har jeg vært borti noen forumer hvor noen har lært en klasse på opplæring i noe. Samtidig som at noen har blitt Karriereveileder med bachelor, derfor stod valget mellom Sosialt arbeid og Pedagogikk. 

Jeg er også fullt klar over de menneskene som ikke har fått seg jobb etter fullført utdanning, men jeg vet ikke om de tok utdanningen for å bli lærer, eller at de var fast bestemt på at de skulle jobbe i skole. Det er ikke jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg studerte pedagogikk et år og flere av dem som tok bachelor fikk seg jobber etter studiet. Så jeg angrer faktisk på at jeg hoppet av. Er flere spennende masteren man kan ta også. Et par av de jeg studerte med tar vel master nå etter noen år i jobb.

Anonymkode: cb88f...57b

Så flott!, hva fikk de jobb som? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er da masse spennende jobber for de som har bachelor i pedagogikk. Men om man får jobb, beror naturlig nok på personlige egenskaper og tidligere erfaring. Man får ikke kastet jobb etter seg - slik som ved sykepleie. Jeg kjenner ped. Som jobber som pedagoger på bv.inst, rådgivere i stat/fylkeskommune, nav, arbeid med rus og flyktninger. Det er også mange spennende mastere. 

Anonymkode: fcdc9...ab1

AnonymBruker
Skrevet
Kevin966 skrev (3 timer siden):

Det kommer veldig an på hvor i landet du bor, og hvor lett det er å få jobb der du bor. 

Jeg har bachelor i spesialpedagogikk, og bor sentralt på Østlandet. Her er det ekstremt vanskelig å få fast jobb, det er vanskelig å bare komme på intervju når det gjelder stillingene du nevner. Jeg er også enig med den over, sosionom er litt mer i den retningen, og gir deg flere muligheter hvis du kun skal gå bachelor. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som tok bachelor i ped for noen år siden. Idag jobber hun som rådgiver på barneskole.

Anonymkode: 8acba...c0d

AnonymBruker
Skrevet

Har bachelor i pedagogikk og det er bortkastet her jeg bor! De fra studiet mitt som har fått faste jobber, bor i byen. Vi utenfor by har ikke fått relevant jobb eller bare vikariat. 

Anonymkode: f64b0...f6b

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det ingen vits. Vanskelig å få fast jobb, og førskolelærere/lærere (både med og uten videreutdanning) stiller foran i rekka på de fleste stillinger. De fleste ender opp som vikar eller i beste fall i deltidsstillinger. 

Anonymkode: 76ad4...42d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hvis du tar videre master i pedagogikk så har du mange muligheter. Denne utdanningen er mest relevant for PPT (andre yrker må man selge seg inn).  kravet for å få jobb i PPT i de fleste kommuner er master i ped, spes ped eller psykologi. har selv master i Ped og jobb i PPT.  det er en veldig spennende jobb. jobber mye variert med utredning, samtaler med lærere, barn/ungdom og foreldre, veiledning, kontor og samarbeidsmøter. det er mye forskjellig både særlige behov og psykisk utfordringer. 

desverre få jobber med bachelor, men flere steder kan du få jobb som miljøterapeut i skole. for å få jobb som bachelor er det avhengig av å "selge" sin kunnskap og avhengig av at de som utlyser stilling anser det relevant (ulikt fra sted til sted). 

Anonymkode: cf427...d0d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

hvis du tar videre master i pedagogikk så har du mange muligheter. Denne utdanningen er mest relevant for PPT (andre yrker må man selge seg inn).  kravet for å få jobb i PPT i de fleste kommuner er master i ped, spes ped eller psykologi. har selv master i Ped og jobb i PPT.  det er en veldig spennende jobb. jobber mye variert med utredning, samtaler med lærere, barn/ungdom og foreldre, veiledning, kontor og samarbeidsmøter. det er mye forskjellig både særlige behov og psykisk utfordringer. 

desverre få jobber med bachelor, men flere steder kan du få jobb som miljøterapeut i skole. for å få jobb som bachelor er det avhengig av å "selge" sin kunnskap og avhengig av at de som utlyser stilling anser det relevant (ulikt fra sted til sted). 

til trådstarter, merk deg dette svaret, det er det beste i tråden. 

Anonymkode: 126f9...a69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har bachelor i pedagogikk og det er bortkastet her jeg bor! De fra studiet mitt som har fått faste jobber, bor i byen. Vi utenfor by har ikke fått relevant jobb eller bare vikariat. 

Anonymkode: f64b0...f6b

Hvilken by er dette snak om?

Anonymkode: 8acba...c0d

AnonymBruker
Skrevet
Kevin966 skrev (På 31.7.2021 den 14.22):

Karriereveileder går vel fint, er ofte ikke behov for mer enn bachelor der. Får iallfall sjeldent betalt for en master…

Anonymkode: b7c06...26f

Skrevet

Hvis du skal studere fulltid vil jeg anbefale studier med praksis. Man stenges ute av mange masterstudier når man velger program som ikke inneholder praksis. Spesialpedagogikk for eksempel vil jo gi deg praksis og åpner flere studier, samme med sosionom. 

Jeg ville også vurdert sykepleie hvis du uansett skal være fulltidsstudent. Eller bachelor i spesialpedagogikk. Lærerutdanningene er for lange for å at de skal ha noe for seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller tatt spesialpedagogikk…

Anonymkode: e7778...485

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 8.05):

Jeg ville heller tatt spesialpedagogikk…

Anonymkode: e7778...485

Er på ventelisten på spesialpedagogikk, men jeg sjekka flere jobbsteder. Og det virker som de som ansetter er ute etter folk med bachelor i ped og ikke spesialpedagogikk. Akkurat nå så ser det ut som det er flere jobbmuligheter med pedagogikk framfor spesialpedagogikk. Noe jeg faktisk ikke trodde, men kan være at når de skriver: vi søker etter noen med  bachelor i pedagogikk , så regner de vel med spesialpedagogikk også? eller tar jeg feil

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 15.49):

Ja er helt enig med deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...