Gå til innhold

Har du vaskehjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du vaskehjelp?

I såfall hvor ofte og hva/hvilke rom lar du vedkommende/de vaske?

Rengjør de alle rom- også soverom? Og rydder/vasker du noe før han/hun/de kommer?

Vurderer vaskehjelp til vår enebolig, da både samboer og jeg jobber ekstremt lange dager og er lei av å bruke hver helg og fridager til vasking.

Er imidlertid fremdeles litt usikker, så trenger noen erfaringer/råd😊 

På forhånd takk for hjelpen😊

Anonymkode: 6ed55...ae2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Vi bruker et byrå og er veldig fornøyde (mye effektivere og bedre vask enn når vi brukte en privatperson tidligere). Får vasket annenhver uke nå, men kunne gjerne hatt hver uke (barn i hus). 

Bad, stue, kjøkken og hovedsoverom vaskes hver gang, og så bytter vi på å få tatt de andre rommene ( soverom, kjellerstue og vaskerom) annenhver gang.

Vi rydder ganske grundig før vask.

Anonymkode: 8bf41...fa0

• Liker 1
Skrevet (endret)

JA JA JA. Det er det beste jeg har gjort for meg og mine barn. Hun kommer hver fredag, vasker hele leiligheten, alle rom, bytter på alt av senger og leiligheten er strøken. Det koster meg 800 per gang, men det er såååå verdt det. 

Endret av indigob
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes at det verste med å vaske er ryddingen. Når den er gjort er selve vasken helt grei.

Anonymkode: 1367f...53e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har vaskedame, hun vasker kjøkken , bad, stue, og pusser vinduer. Jeg betaler 450 kr timen, og hun er nøye. Når det gjelder soverom så tar vi de selv

Anonymkode: a43fa...29b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja- hver uke.

Hun skifter på alle sengene, og vasker bad, soverom, stuer, gang og kjøkken.

Anonymkode: f0bb5...35e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for alle svar😊
Det frister nå enda mer å skaffe oss hjelp til dette. 
Hvor mange timer er det vanlig å bruke hver gang?

Jeg skjønner at dette sikkert avhenger delvis av størrelse på bolig og frekvens på vaskingen, men hva anbefaler dere?

Vi har en enebolig på 240m2, men vil si at det kanskje er 160m2 av disse som er aktivt i bruk daglig og dermed trenger (hyppigere) vasking.

Jeg ser at noen også får byttet på sengen.

Jeg må innrømme at jeg har litt aversjon mot å slippe folk inn på soverommet. Det føles liksom så privat, men det høres jo unektelig også deilig ut å komme hjem en sen kveld til nyoppredd seng i ferdig vasket hus. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS her.

Takk for alle svar😊
Det frister nå enda mer å skaffe oss hjelp til dette.  Det kan være en grei sak, og man får tid til andre ting
Hvor mange timer er det vanlig å bruke hver gang? Tror nok mye avhenger av hvilke rom og om de må rydde først

Jeg skjønner at dette sikkert avhenger delvis av størrelse på bolig og frekvens på vaskingen, men hva anbefaler dere? Tja regn 4 timer, men det beste du kan gjøre er å få en til å komme og se, sett opp en oversikt over hva dere ser for dere personen skal gjøre hver gang.

Vi har en enebolig på 240m2, men vil si at det kanskje er 160m2 av disse som er aktivt i bruk daglig og dermed trenger (hyppigere) vasking.Her er det vel kun  hvor ofte du har  behov, er det hver uke så blir det jo der det ligger.

Jeg må innrømme at jeg har litt aversjon mot å slippe folk inn på soverommet. Det føles liksom så privat, men det høres jo unektelig også deilig ut å komme hjem en sen kveld til nyoppredd seng i ferdig vasket hus. 

Anonymkode: a43fa...29b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde hatt råd så kanskje jeg ville vurdert..

Anonymkode: bcda7...5fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

TS her.

Takk for alle svar😊
Det frister nå enda mer å skaffe oss hjelp til dette. 
Hvor mange timer er det vanlig å bruke hver gang?

Jeg skjønner at dette sikkert avhenger delvis av størrelse på bolig og frekvens på vaskingen, men hva anbefaler dere?

Vi har en enebolig på 240m2, men vil si at det kanskje er 160m2 av disse som er aktivt i bruk daglig og dermed trenger (hyppigere) vasking.

De vi har nå bruker ca 2 timer per gang, de er proffe. Tidligere ble det brukt 4-5 timer på samme jobb. Viktig å få en prøvevask med tidsestimat. Er ikke sikkert de med billigst timepris faktisk blir billigst å bruke.

Anonymkode: 8bf41...fa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår bruker 3 timer annenhver uke. Betaler 1000kr hver gang. Skifter på senger, vasker, støvsuger og tørker støv. Helt perfekt! Tvinger også oss til å rydde ordentlig litt innimellom👌🏼

Anonymkode: 4f517...08b

• Liker 2
Skrevet

Vi har vaskehjelp 1 time og 30 min annenhver uke, 62 kvd leilighet :) Betaler 1300,- per gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Takk for alle svar/hjelp😊 Setter stor pris på det. Tror det blir vaskehjelp her nå altså. Skal kontakte noen firma til uken.

Noen som har noen tips til firma/personer jeg burde sjekke ut? ( Jeg bor i Asker).

AnonymBruker
Skrevet
On 7/28/2021 at 10:53 PM, indigob said:

JA JA JA. Det er det beste jeg har gjort for meg og mine barn. Hun kommer hver fredag, vasker hele leiligheten, alle rom, bytter på alt av senger og leiligheten er strøken. Det koster meg 800 per gang, men det er såååå verdt det. 

Wtf. 800? Hvor lenge jobber hun? Hørtes svært billig ut. 

Anonymkode: b1fca...7cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har barn, jeg vil virkelig ikke vise dem at slik er mulig. Jeg ønsker at de vet, at vi må rydde og vaske selv.  

Og tanken min ble bare bekreftet, da jeg hadde en yngre kollega på jobb, ei jente som er vokst opp med velstand og vaskehjelp. Denne jenta bodde nå i kollektiv men de vurderte å ansatte vaskehjelp, for det er det de var vant til, og var ikke vant til å rydde og vaske, og nå så hun bare etter en enkel vei ut istedenfor å faktisk holde ryddig selv. Jeg ønsker ikke dette for mine barn, de blir nødt til å lære the hard way, at man må jobbe.

Anonymkode: 5d71c...b24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi har!

Vi er 2 hjemmeværende med 2 barn under 4 år og sliter med helsa.. Vasker bad, kjøkken, stue og gang 2 ganger i mnd. 1300kr mnd

Anonymkode: bf2df...278

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vaskehjelp annenhver uke, men burde hatt hver uke. 2 fulltidsjobber, stort hus, stor hage og tre ville guttunger. Hjelper heller ikke at gubben roter like mye som ungene; jeg rydder i en drøy klokketime hver eneste kveld.

Anonymkode: 05d5e...c48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-7-30 den 19.41):

TS her igjen.

Takk for alle svar/hjelp😊 Setter stor pris på det. Tror det blir vaskehjelp her nå altså. Skal kontakte noen firma til uken.

Noen som har noen tips til firma/personer jeg burde sjekke ut? ( Jeg bor i Asker).

Betaler selv 300 kr i måneden for 2 uker i uken.

Anonymkode: 2fdc0...ab6

AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (På 28.7.2021 den 22.53):

Svart betaling?

Anonymkode: fc145...eb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vaskehjelp i mange år. Men etter en stund merket jeg at det var mer stress en nytte. Jeg gruet meg til de skulle komme forbi da måtte jeg rydde 210kvm på en kveld, pluss at jeg måtte forlate et ryddig hus på morgenen før de kom. Har to barn i barnehage. Jeg irriterte meg også ofte over at de brukte for mye vann på gulvene og for mye vaskemidler. Jeg gjør nå alt selv, og har det mye bedre.

Anonymkode: d18ef...594

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...