AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Jeg er i Røde Kors og det har skjedd ved flere anledninger at folk har sluttet å svare eller at de fjerner match på Tinder rett etter jeg har fortalt dette (siden de spør hva jeg jobber med). Hva er greia?? Anonymkode: caeab...eec
Tor P Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Er ikke det egentlig en veldig fin måte å få filtrert ut folk som uansett ikke er noe å samle på? 🤔 27
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er i Røde Kors og det har skjedd ved flere anledninger at folk har sluttet å svare eller at de fjerner match på Tinder rett etter jeg har fortalt dette (siden de spør hva jeg jobber med). Hva er greia?? Anonymkode: caeab...eec Hadde unmatched deg óg på flekken. Det er ikke deg personlig, mer med at du støtter opp om røde kors som er saken. Anonymkode: f392d...c2f 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Jobber du der, eller er du frivillig i Røde Kors? Anonymkode: 40790...3e1 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde unmatched deg óg på flekken. Det er ikke deg personlig, mer med at du støtter opp om røde kors som er saken. Anonymkode: f392d...c2f Hvordan kan det være negativt å være med i Røde Kors? Dette er noe av det rareste jeg har lest i dag. Anonymkode: aceae...e5b 31
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 Er vel fordi "noen" i dette landet er av den oppfatning av at Røde Kors er kinesiske myndigheters undercover i Norge... 🙄 Anonymkode: da463...1be 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan kan det være negativt å være med i Røde Kors? Dette er noe av det rareste jeg har lest i dag. Anonymkode: aceae...e5b https://www.abc.net.au/news/2010-07-20/35368 https://medium.com/@menelaosagaloglou/icrc-hypocrisy-in-myanmar-and-the-democratic-republic-of-congo-889237c35246 https://www.propublica.org/article/how-the-red-cross-raised-half-a-billion-dollars-for-haiti-and-built-6-homes Råtten organisasjon. Anonymkode: f392d...c2f 6
Tor P Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vel fordi "noen" i dette landet er av den oppfatning av at Røde Kors er kinesiske myndigheters undercover i Norge... 🙄 Anonymkode: da463...1be Som sagt... God måte å filtrere ut... 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #10 Skrevet 28. juli 2021 Røde kors er for mange kjent som en plass med sykt mange «raringer». Som mange andre frivillige organisasjoner så tiltrekker de seg «ensomme raringer» som søker fellesskap. Samme med natteravner som går nede i byen (ikke de som er tenåringsforeldre) som bare er med for et fellesskap. En gjeng med raringer 😂 Anonymkode: 7f9fc...a71 15
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #11 Skrevet 28. juli 2021 A-hunter skrev (1 minutt siden): Røde Pengemaskiner mener du? Kun folk som er svært uniformerte tror dette. Det er gode regnskap i røde kors, og pengene på bok er øremerket av gode grunner. Et eksempel på øremerkede midler er at når noen vil være fadder må de øremerke penger frem til fadderbarnet fyller 18. Dette for å sikre barnet i tilfelle fadderne ikke kan betale eller plutselig ikke ønsker å være faddere alikevel. Anonymkode: 29150...7ed
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #12 Skrevet 28. juli 2021 Kanskje de tenker at du er en sånn pågående "selger" på gaten som prøver å verve folk? Anonymkode: 8aa62...8a3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #13 Skrevet 28. juli 2021 De tror sikkert at du skal selge noe. Anonymkode: 302b6...22b 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #14 Skrevet 28. juli 2021 Du sier at du er i Røde Kors. Det er en veldig rar måte å si det på. Jobber du der, eller er du frivillig? Hvis de spør hva du jobber med, men du svarer at du «er i Røde Kors» så ehm… Anonymkode: 36ad2...472 12
SoWhat? Skrevet 28. juli 2021 #15 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Røde kors er for mange kjent som en plass med sykt mange «raringer». Som mange andre frivillige organisasjoner så tiltrekker de seg «ensomme raringer» som søker fellesskap. Samme med natteravner som går nede i byen (ikke de som er tenåringsforeldre) som bare er med for et fellesskap. En gjeng med raringer 😂 Anonymkode: 7f9fc...a71 Er ensomme mennesker rarere enn andre, og søker ikke du felleskap med noen? Det er jo mange tøffe folk i Røde Kors vel. De driver da rundt og redder folk og passer på ved arrangementer. Jeg tror de kan det de er der for. De er ikke utplassert som statister. Her inne kommer det så utrolig mye rart 😄 9
GrønnNellik68 Skrevet 28. juli 2021 #16 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Røde kors er for mange kjent som en plass med sykt mange «raringer». Som mange andre frivillige organisasjoner så tiltrekker de seg «ensomme raringer» som søker fellesskap. Samme med natteravner som går nede i byen (ikke de som er tenåringsforeldre) som bare er med for et fellesskap. En gjeng med raringer 😂 Anonymkode: 7f9fc...a71 Jeg er nettopp blitt med i røde kors hjelpekorps som frivillig etter 30 års pause... og ja det er mye rart i Røde kors og det er jo det som er så fint med røde kors det er plass til alle uansett hvem du er. Det jeg liker med røde kors de er inkluderende. Så de gjør en god jobb i lokal samfunnet syns jeg..at det er penger der og forundrer meg ikke er det jo over alt. Da jeg var fattig alene mor 100% var det røde kors jeg kunne takke for at jeg og barna kom oss på vinterferie ett år med "ferie for alle" utrolig spennende opplegg og vi fikk være med på så mye rart. De har leksehjelp til de som sliter på skolen. Besøks venn til eldre og enslige som aldri ser sine slektninger... Vi er på teststasjonen på flyplassen og hjelper til med covid testinga. Folk fra røde kors stilte frivillig på 22 juli markeringen der jeg bor som menig samtale partner til de som trengte det. Man lærer en masse nyttig hvis man er interessert i friluftsliv. Så har aldri angret på Røde kors. Er så mye spennende å holde på med der. PÅ verdends basis er det sikkert like korrupt som alt mulig annet her i verden. Men jeg liker røde kors. 11
Mr&Ro Skrevet 28. juli 2021 #17 Skrevet 28. juli 2021 Joda, det kommer ensomme inn i Røde Kors. Og hvis de finner seg tilrette og trives slipper de å være ensomme. I de tre hjelpekorpsene i nærmiljøet mitt er det bra miljø og bare gode folk. 10
GrønnNellik68 Skrevet 28. juli 2021 #18 Skrevet 28. juli 2021 Mr&Ro skrev (7 minutter siden): Joda, det kommer ensomme inn i Røde Kors. Og hvis de finner seg tilrette og trives slipper de å være ensomme. I de tre hjelpekorpsene i nærmiljøet mitt er det bra miljø og bare gode folk. Ja jeg har ikke sett så mange raringer her enda i hvertfall.. jeg er nå 1 da kanskje.. ha ha ha 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #19 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Røde kors er for mange kjent som en plass med sykt mange «raringer». Som mange andre frivillige organisasjoner så tiltrekker de seg «ensomme raringer» som søker fellesskap. Samme med natteravner som går nede i byen (ikke de som er tenåringsforeldre) som bare er med for et fellesskap. En gjeng med raringer 😂 Anonymkode: 7f9fc...a71 LAL. Jeg har jobbet og vært frivillig i Røde Kors, samt hatt kollegaer fra utenlandsavdelinger. Kjennetegnet blant de jeg møtte var stort sett høyt utdannede, sterkt engasjement og over snittet oppegående. Det hjalp meg MYE å ha det på CV’ en- og sosialt ble det alltid møtt med stor respekt. Men hva mener du TS med «er i røde kors»? Er du ansatt eller frivillig? Kan det hende de tolker jobbspørsmålet som at du ikke jobber og omgår spørsmålet med «jeg.....er i RK»? (Altså frivillig»? Anonymkode: d7af3...4fd 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #20 Skrevet 28. juli 2021 Er frivillig. Leder i lokalforeninga der jeg bor, samt med i hjelpekorpset. Ts Anonymkode: caeab...eec 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå