AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Synes det er skikkelig skummelt og ubehagelig, men jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet jeg har en tendens til å overtenke. Jeg har et godt forhold til hele familien, men er ikke så veldig komfortabel med å snakke om sånne private ting med andre enn venner og samboer. Det er egentlig ingenting som taler imot at vi skal få barn. Vi er 24, eier egen leilighet, har utdannelse og faste jobber begge to. Eneste er at alt dette kom på plass nå nylig, og vi har ikke engang tatt over leiligheten ennå, selv om det skjer i nær fremtid. Graviditeten var ikke planlagt, men heller ikke helt uforventet, da vi bare har hoppet av i svingen siste halvåret. Føler liksom at det blir så mye på en gang, og nå kommer vi og sier vi skal ha barn også 😅 Er bare så redd for reaksjonen til folk, tenk om de ikke blir glade? Noen som har vært i liknende situasjon? Hvordan løste dere det, og hvordan gikk det? Anonymkode: 431f9...398
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Hvor lenge har dere vært sammen da? Så lenge dere har vært sammen litt, så tenker jeg at ingen vil reagere. Jeg merket det motsatte- idet leilighet og utdanning var på plass forventet "alle" at vi skulle ha barn. Anonymkode: 17f8e...478
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor lenge har dere vært sammen da? Så lenge dere har vært sammen litt, så tenker jeg at ingen vil reagere. Jeg merket det motsatte- idet leilighet og utdanning var på plass forventet "alle" at vi skulle ha barn. Anonymkode: 17f8e...478 Vi har vært sammen i tre år og bodd sammen i to. Det er ingen i familien vår som har "mast" om barn i det hele tatt ennå og det gjør meg enda mer usikker, men det kan jo godt ha med å gjøre at vi var under utdanning til nå nylig. Jeg har bare ikke helt inntrykk av at verken min familie eller hans familie har noen sterke ønsker om å få barnebarn ennå, i hvert fall ikke på samme nivå som noen av venninnene mine sine familier. Anonymkode: 431f9...398
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Det går nok heilt fint Anonymkode: 3eb85...1ff 2
Niny Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 Er selv 24 og gravid. Fast jobb, hus osv. Hadde akkurat kjøpt et hus vi skulle pusse opp en del i da jeg fant ut jeg var (endelig) blitt gravid. Så forskjellen er at vi prøvde, men familie og venner visste jo ikke dette. Alle ble glade på våre vegne og gratulerte, men pappa hadde visst kommentert til mamma at det var litt rar tid. Vi kunne jo ventet til vi var kommet bedre på plass i huset, og ikke får så seint på året. Men han visste jo da ikke at vi snart hadde prøvd i et år. Mamma svarte han fint at det er ikke alt som kan planlegges 😊 Det slo han seg til ro med 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå