Gå til innhold

Ha egen konto og kort for matkonto - koster det noe å bestille et ekstra kort i banken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har DNB og klarer ikke finne noen pris for hvor mye det vil koste å bestille et ekstra kort som jeg kun bruker til mat, linket til en konto med penger kun ment for mat. Noen som gjør dette og vet om det er gratis, eller om det vil koste det samme som det jeg betaler for å ha DNB pluss årlig, 295 kroner?

Anonymkode: 4572b...467

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har dette og jeg mener vi betaler årsprisen for kortet. Husker ikke hvor mye.

Anonymkode: ce2ed...84a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har danske bank og et kort hver til en felles husholdningskonto. Tror vi betaler gebyr (kortgebyr) årlig, men husker ikke. Best å ringe banken å høre 

Anonymkode: 9791d...d2e

AnonymBruker
Skrevet

Koster 300 kr pr kort utover det "vanlige" bankkortet ditt. Vi har ett matkort hver, syns den prisen er helt grei å betale for å slippe "du har matkortet så du må butikken". Mye mer praktisk at begge to har et matkort hver, koblet til samme komto selvfølgelig. Har DNB. 

Anonymkode: 73e45...34b

AnonymBruker
Skrevet

300kr i året. 

Anonymkode: 73e45...34b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 300 er jo innafor 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Noen kredittkort er gratis.

Men vil ikke anbefale kredittkort likevel. Når du overtrekker / har brukt mer enn det som er på konto, som de regner med at du før eller siden kommer til å gjøre, så får du renten fra helvete. Typisk over 20%. At noen overtrekker er hele businessmodellen deres. De som overtrekker betaler profitten til utstederne og til de som klarer å ikke gjøre det. Altså en omfordeling der fattige/udisiplinerte gjør at rike/disiplinerte blir enda rikere. Kun de med stålkontroll bør driste seg til å bruke dette.

Anonymkode: 9435e...9e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen kredittkort er gratis.

Men vil ikke anbefale kredittkort likevel. Når du overtrekker / har brukt mer enn det som er på konto, som de regner med at du før eller siden kommer til å gjøre, så får du renten fra helvete. Typisk over 20%. At noen overtrekker er hele businessmodellen deres. De som overtrekker betaler profitten til utstederne og til de som klarer å ikke gjøre det. Altså en omfordeling der fattige/udisiplinerte gjør at rike/disiplinerte blir enda rikere. Kun de med stålkontroll bør driste seg til å bruke dette.

Anonymkode: 9435e...9e0

Ja, vurderte å bruke Mastercardet mitt, men så er jeg livredd for kredittkort. Aller helst vil jeg bare klippe det i to og glemme at det eksisterer.

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker hvert vårt MasterCard som begge betales fra felles bankkonto. Ingen kortgebyr på det. 

Anonymkode: bcbdf...b19

AnonymBruker
Skrevet

Det koster et årlig beløp ja. Vi har hvert vårt Mastercard fra Coop (det er vår nærbutikk og der vi handler mest) knyttet til felles matkonto - mener det er gratis. Betaler alltid hele regningen med én gang, så rentene er ikke noe problem :) 

Anonymkode: 18517...b60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja, vurderte å bruke Mastercardet mitt, men så er jeg livredd for kredittkort. Aller helst vil jeg bare klippe det i to og glemme at det eksisterer.

Hvorfor det?
Det er langt flere fordeler ved å benytte et kredittkort fremfor et debetkort. Hvilket Mastercard har du, fra hvilken bank?

Anonymkode: 6774b...908

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det?
Det er langt flere fordeler ved å benytte et kredittkort fremfor et debetkort. Hvilket Mastercard har du, fra hvilken bank?

Anonymkode: 6774b...908

Jeg har bare en generell frykt for å skaffe meg forbruksgjeld. Har mastercard fra dnb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...