Gå til innhold

Hvordan bli ripped? Eller godt trent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner litt om hvordan dette burde gjøres, men igjen så er det første gang og er sikkert noen fall gruver

Går nå ned i vekt, og skal begynne å trene mer seriøst. Ønsker bli ripped, eller veldig godt trent slik at det syntes godt. Ikke på det nivået at blodårene syntes, men godt trent! 

Tenker starte treningen nå, men det jeg lurer på er om jeg burde holde litt på vekta? Vente litt med å gå ned de siste 10 kg før jeg har oppnådd ønsket muskelmasse. Og så slanke av meg resten. Eller burde jeg vente til de siste 5 kg? Eller har det ikke noe å si? Om jeg går ned til ønsket fettprosent før jeg har fått ønsket muskel masse, er jeg redd for at musklene ikke skal få nok energi til å bli store nok. Eller kan jeg bare regulere dette ved å spise mer?

Hvilken rekkefølge er best? 😅

Leste på nettet at for å oppnå en slik kropp, så burde man ha 2 treningsøkter pr dag. Siste treningsøkt presser man musklene til max. 1 dag på og 1 dag av. 

står på nettet at nesten ingen klarer å holde resultatet konstant, fordi det er for slitsomt. Men jeg er veldig sikker på at jeg skal klare trene hver dag ++. Det står også det er vanskelig for folk i forhold til matvaner, men jeg skal klare det også. Så om man klarer alt dette, kan man holde kroppen slik konstant, eller er det noe annet som kan ødelegge resultatet?

Er kvinne, 29 år, 160 høy, 60 kg. Målet er 50 kg (men gjør ikke noe om vekten er høyere pga muskler) 

Legger ved et bilde av hvilket type resultat jeg ønsker. Om noen kan tenke seg hvordan man oppnår det, så gjerne fortell! 😊

A7DA7332-B9A9-48EB-AF9E-E5194612709E.jpeg

Anonymkode: 31a66...3fa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg skjønner litt om hvordan dette burde gjøres, men igjen så er det første gang og er sikkert noen fall gruver

Går nå ned i vekt, og skal begynne å trene mer seriøst. Ønsker bli ripped, eller veldig godt trent slik at det syntes godt. Ikke på det nivået at blodårene syntes, men godt trent! 

Tenker starte treningen nå, men det jeg lurer på er om jeg burde holde litt på vekta? Vente litt med å gå ned de siste 10 kg før jeg har oppnådd ønsket muskelmasse. Og så slanke av meg resten. Eller burde jeg vente til de siste 5 kg? Eller har det ikke noe å si? Om jeg går ned til ønsket fettprosent før jeg har fått ønsket muskel masse, er jeg redd for at musklene ikke skal få nok energi til å bli store nok. Eller kan jeg bare regulere dette ved å spise mer?

Hvilken rekkefølge er best? 😅

Leste på nettet at for å oppnå en slik kropp, så burde man ha 2 treningsøkter pr dag. Siste treningsøkt presser man musklene til max. 1 dag på og 1 dag av. 

står på nettet at nesten ingen klarer å holde resultatet konstant, fordi det er for slitsomt. Men jeg er veldig sikker på at jeg skal klare trene hver dag ++. Det står også det er vanskelig for folk i forhold til matvaner, men jeg skal klare det også. Så om man klarer alt dette, kan man holde kroppen slik konstant, eller er det noe annet som kan ødelegge resultatet?

Er kvinne, 29 år, 160 høy, 60 kg. Målet er 50 kg (men gjør ikke noe om vekten er høyere pga muskler) 

Legger ved et bilde av hvilket type resultat jeg ønsker. Om noen kan tenke seg hvordan man oppnår det, så gjerne fortell! 😊

A7DA7332-B9A9-48EB-AF9E-E5194612709E.jpeg

Dette er godt kosthold, og konkret treningsplan. Jeg er på dette nivået og trener ikke to ganger om dagen, eller hver dag. Men har dedikert plan, og nøye på kostholdet. 

Anonymkode: a25a6...36a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er vel å ikke ta av for mye i gangen, ser mange gjør det. Da forsvinner muskulaturen også mm. du har høy vannmetning. De siste gangene jeg har definert har jeg siktet på 300-400 gram i uka.

Anonymkode: 39c27...a5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det viktigste er vel å ikke ta av for mye i gangen, ser mange gjør det. Da forsvinner muskulaturen også mm. du har høy vannmetning. De siste gangene jeg har definert har jeg siktet på 300-400 gram i uka.

Damen på bildet er neppe i underskudd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er godt kosthold, og konkret treningsplan. Jeg er på dette nivået og trener ikke to ganger om dagen, eller hver dag. Men har dedikert plan, og nøye på kostholdet. 

Okei, takk for tips! 😊 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Okei, takk for råd! Virker logisk 😊

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Damen på bildet er neppe i underskudd. 

Det vet ikke jeg, men jeg (ts) må hvertfall være i underskudd for å nå målet 😅

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vet ikke jeg, men jeg (ts) må hvertfall være i underskudd for å nå målet 😅

ts

Da er det ekstremt viktig at du spiser riktig. 

Skrevet

Ville først og fremst fokusert på å få inn gode rutiner. Styrketrening med rett teknikk, og etter hvert nok belastning. Et kosthold du både klarer å holde over tid, samt gir deg rett næring.

Hver muskelgruppe burde ha minst ett døgns hvile mellom tung belastning.

Når rutinene er på plass, kan du fokusere på å gå ned i fettprosent.

AnonymBruker
Skrevet

Har den type kropp selv som på bildet, og nesten de målene du ønsker deg til (158 cm og 48 kg). Trener fire ganger per uke (to styrke og to kondis). Ikke veldig nøye på kost. Dvs stort sett passe sunt i ukedagene 

Anonymkode: e5e6e...9aa

AnonymBruker
Skrevet

Tror vel det kommer an på utgangspunktet ditt egentlig.. Men en gyllen regel er vel at du aldri bør sammenlikne deg med andre siden alle er veldig forskjellig.. Hvorfor ikke bare spise med måte og trene det som er givende for deg?

Anonymkode: 147e1...e6f

Skrevet

Stimulere musklene HYPPIG nok og HARDT nok + KOSTHOLD. Fokuser på gode råvarer, protein, sunt fett, noe karbo (mange presterer bedre på trening, har lettere for å bygge muskler og føler seg bedre enn om de ligger veldig lavt på karbo). Inkluder grønnsaker i flere måltider enn bare middag. Velg lite bearbeidet mat oftere - rene kjøttstykker over farseprodukt, hele havregryn fremfor Corn Flakes osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...