Kl. Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Hei! vi tenker å dra på ferie. Finner all informasjon vi trenger om å reise dit vi skal, men det er håpløst og finne hva som gjelder ved hjemreise. Finner mye for «utlendinger» som det står, men ikke noe for norske statsborgere. Vi må teste oss på flyplassen, og være i karantene. Men når man er på ferie i ett rødt land, må man ta en test mens man enda er i det landet, før man setter seg på flyet til Norge? Vi har tatt dose 1 av vaksinen, men ikke dose 2.
Safiye Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Veldig mange flyselskap krever at du fremlegger negativ test, tatt innen en viss tid før avreise (med mindre du er fullvaksinert). Det beste er å ta en test før du flyr, men det kommer altså an på flyselskap og hvor du reiser hjem fra.
Blue Berry Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 Kl. skrev (2 timer siden): Hei! vi tenker å dra på ferie. Finner all informasjon vi trenger om å reise dit vi skal, men det er håpløst og finne hva som gjelder ved hjemreise. Finner mye for «utlendinger» som det står, men ikke noe for norske statsborgere. Vi må teste oss på flyplassen, og være i karantene. Men når man er på ferie i ett rødt land, må man ta en test mens man enda er i det landet, før man setter seg på flyet til Norge? Vi har tatt dose 1 av vaksinen, men ikke dose 2. Kom hjem fra oransje land forrige uke, tok en test mindre enn 24 t før avreise. Tolleren i Norge så på den i 10 sek. Flyselskapet der nede så på den, men var ikke krav.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Jeg skal reise til rødt land. Er klar over reglene dit jeg reiser. Er fullvaksinert så ingen karantene når jeg kommer hjem. Vet at jeg blir testet når jeg kommer fit jeg skal. Har også tenkt å ta en test noen dager i forkant. Tester med en gang jeg kommet hjem også selv om det ikke er påbudt. Anonymkode: aa5e1...3e0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skal reise til rødt land. Er klar over reglene dit jeg reiser. Er fullvaksinert så ingen karantene når jeg kommer hjem. Vet at jeg blir testet når jeg kommer fit jeg skal. Har også tenkt å ta en test noen dager i forkant. Tester med en gang jeg kommet hjem også selv om det ikke er påbudt. Anonymkode: aa5e1...3e0 Det er jo ingen vits i å teste med en gang du kommer hjem. Man rekker ikke å få påvist eventuell smitte man får på selve reisen enda. Skal den testen du tar når du kommer hjem ha noen mening så bør du vente iallefall 3 dager før du tar den. Anonymkode: 2690f...93a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå