Sullamitt Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Jeg blør bittelitt, og ikke hele dagen, kun én dotur om dagen det kommer friskt, rødt blod. Første dagen var 9+6, så 10+0, 10+1 og i dag 10+3. Det har ikke kommet noe brunt blod, kun rødt. Er det andre som har hatt det? Var det starten på SA? Eller gikk det fint?
watermeloon Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Hadde frisk blødning en dag i uke 13, brunt I ca en uke etterpå. Morkake I nærheten av livmorhalsen, alt bra.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Jeg ville tatt en ultralyd for å sjekke. Det der er sånt som kan være et tegn på noe, eller det kan bety ingenting. Umulig å vite før du har tatt ultralyd. Anonymkode: 1879b...c0e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Håper alt er bra, og det pleier heldigvis ofte å være helt ufarlig og helt normalt med småblødninger i graviditeten ❤️ Samtidig er det jo greit å få sjekket ut, ettersom det i noen tilfeller kan bety noe mer alvorlig. Da jeg opplevde en SA var i hvert fall mitt forløpet annerledes enn hva du beskriver. Her startet det med brunlig, rennende utflod på dagen, kombinert med plutselig mindre ømme pupper (som var mitt eneste symptom). Etter hvert begynte jeg å blø litt (noen timer eller en dag senere - husker ikke helt, men var ikke snakk om lang tid), før blødningen ble som en kraftig mens noen timer senere. Anonymkode: 230d3...673
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper alt er bra, og det pleier heldigvis ofte å være helt ufarlig og helt normalt med småblødninger i graviditeten ❤️ Samtidig er det jo greit å få sjekket ut, ettersom det i noen tilfeller kan bety noe mer alvorlig. Da jeg opplevde en SA var i hvert fall mitt forløpet annerledes enn hva du beskriver. Her startet det med brunlig, rennende utflod på dagen, kombinert med plutselig mindre ømme pupper (som var mitt eneste symptom). Etter hvert begynte jeg å blø litt (noen timer eller en dag senere - husker ikke helt, men var ikke snakk om lang tid), før blødningen ble som en kraftig mens noen timer senere. Anonymkode: 230d3...673 Takk for at du deler🥰 Jeg har lest gamle innlegg av flere som sier når de spontanaborterte så starter det med brunt utflod, og det sier du også, så jeg krysser fortsatt fingrene for at det ikke er et varsel på at det kommer til å skje, siden jeg har rødt. Holder fortsatt på ca én gang om dagen. Anonymkode: a36dc...a4f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for at du deler🥰 Jeg har lest gamle innlegg av flere som sier når de spontanaborterte så starter det med brunt utflod, og det sier du også, så jeg krysser fortsatt fingrene for at det ikke er et varsel på at det kommer til å skje, siden jeg har rødt. Holder fortsatt på ca én gang om dagen. Anonymkode: a36dc...a4f Dessverre er jo opplevelsen av SA ulikt fra hver kvinne. Jeg hadde tatt en tur til legen og målt hcg, og kanskje vurdert en TUL? Anonymkode: 7b4a2...5db
Sullamitt Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dessverre er jo opplevelsen av SA ulikt fra hver kvinne. Jeg hadde tatt en tur til legen og målt hcg, og kanskje vurdert en TUL? Anonymkode: 7b4a2...5db Ringte legekontoret som sa jeg skulle ringe opp igjen over helgen om det ikke ga seg. Har en tul om 1,5 uke. Lenge å vente, men det er vel ikke så mye å få gjort uansett, siden jeg er så tidlig?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Sullamitt skrev (11 minutter siden): Ringte legekontoret som sa jeg skulle ringe opp igjen over helgen om det ikke ga seg. Har en tul om 1,5 uke. Lenge å vente, men det er vel ikke så mye å få gjort uansett, siden jeg er så tidlig? Syntes du burde kreve blodprøve. Du er snart i uke 12. de gode nyhetene er at småblødninger er ikke uvanlig, og så lenge det ikke kommer masse klumper så skal det gå fint 💕🤞🏻 Anonymkode: 7b4a2...5db
Sullamitt Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syntes du burde kreve blodprøve. Du er snart i uke 12. de gode nyhetene er at småblødninger er ikke uvanlig, og så lenge det ikke kommer masse klumper så skal det gå fint 💕🤞🏻 Anonymkode: 7b4a2...5db Tenker du på bare hcg-blodprøve? Hvis jeg fremdeles blør likt gjennom helgen ringer jeg på mandag å ber om å måle hcg, så kan jeg det på mandag og onsdag blir det vel. Håper det ikke kommer mer nå da🤞🏻
Sullamitt Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #10 Skrevet 30. juli 2021 Er det ikke litt sent å måle hcg-stigning nå? Det kan jo være jeg har nådd toppen, og det har begynt å gå sakte ned igjen. Da vil jo blodprøver bare gjøre meg usikker. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Sullamitt skrev (11 minutter siden): Er det ikke litt sent å måle hcg-stigning nå? Det kan jo være jeg har nådd toppen, og det har begynt å gå sakte ned igjen. Da vil jo blodprøver bare gjøre meg usikker. Jeg ville uansett ikke tatt HCG-prøver, dersom det mot formodning skulle vært en MA eller noe på gang. Kroppen kan produsere HCG som normalt fordi den fremdeles tror den er gravid, eller, som du skriver, alt er helt fint men HCG-produksjonen har startet å flate ut/synke. Ingen av disse scenarioene vil jo ha noe positivt for seg for deg. Jeg tror ikke en MA er tilfellet for deg, altså, men jeg mener bare sånn i aller verste fall ❤️ Det eneste som kan gi et tydelig svar er en ultralyd, og om du klarer å vente til den planlagte er jo det veldig bra! Tror ikke jeg hadde klart å vente så lenge selv, men måtte hatt et svar her og nå. Har du mulighet til å fremskynde timen noe? Hvis det er en truende abort på gang kan de visst se også dette på UL, og kan komme med eventuelle råd til hva du bør gjøre. Og om alt er helt som det skal så slipper du unødvendig bekymring ❤️ Anonymkode: 230d3...673 1
Sullamitt Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #12 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg ville uansett ikke tatt HCG-prøver, dersom det mot formodning skulle vært en MA eller noe på gang. Kroppen kan produsere HCG som normalt fordi den fremdeles tror den er gravid, eller, som du skriver, alt er helt fint men HCG-produksjonen har startet å flate ut/synke. Ingen av disse scenarioene vil jo ha noe positivt for seg for deg. Jeg tror ikke en MA er tilfellet for deg, altså, men jeg mener bare sånn i aller verste fall ❤️ Det eneste som kan gi et tydelig svar er en ultralyd, og om du klarer å vente til den planlagte er jo det veldig bra! Tror ikke jeg hadde klart å vente så lenge selv, men måtte hatt et svar her og nå. Har du mulighet til å fremskynde timen noe? Hvis det er en truende abort på gang kan de visst se også dette på UL, og kan komme med eventuelle råd til hva du bør gjøre. Og om alt er helt som det skal så slipper du unødvendig bekymring ❤️ Anonymkode: 230d3...673 Enig med hcg-prøvene. Leste at det er en dårlig indikasjon etter uke 8, så jeg dropper det. Jeg har vurdert å ringe og prøve å endre timen, men samtidig så er timen etter jeg har bikket uke 12, så jeg ønsker egentlig ikke å ha den noe tidligere. Jeg skulle gjerne hatt et bra svar med en gang, men jeg skal smøre meg med tålmodighet og holde ut den neste halvannen uken. Men ringer likevel legekontoret igjen på mandag om det ikke gir seg☺️
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #13 Skrevet 30. juli 2021 Sullamitt skrev (13 minutter siden): Enig med hcg-prøvene. Leste at det er en dårlig indikasjon etter uke 8, så jeg dropper det. Jeg har vurdert å ringe og prøve å endre timen, men samtidig så er timen etter jeg har bikket uke 12, så jeg ønsker egentlig ikke å ha den noe tidligere. Jeg skulle gjerne hatt et bra svar med en gang, men jeg skal smøre meg med tålmodighet og holde ut den neste halvannen uken. Men ringer likevel legekontoret igjen på mandag om det ikke gir seg☺️ Høres veldig fornuftig ut! Krysser fingrene for at dette går helt fint:) Lykke til ❤️ Anonymkode: 230d3...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå