Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1. Hvis man kjøper bilett er det da fritt hvor mange karuseller man kan ta eller betaler man for hver karusell? 

2. Hvor gjør dere av nøkler, mobil osv når det er sommer og dere skal i karusell? 

Anonymkode: 30b88...4e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta alle karuseller du vil og være dagen lang. Det er 1 betalingsinformasjon og det er strikkhopp. Nøkler og tlf har du i lomma. 

Anonymkode: 129bf...035

AnonymBruker
Skrevet

1. Du betaler for billetten - den gjelder i hele parken. Kan kjøre så mye du bare vil. Er kun en attraksjon som jeg vet om som koster ekstra. 

2. Hver attraksjon har plass til veske/sekk/utstyr, noen bedre beskyttet enn andre..

Anonymkode: 4d019...319

AnonymBruker
Skrevet

1. Man kjører hva man vil med noen få unntak. Den greia hvor man heise opp i strikk og slippes ned koster ekstra. Og det gjør den oksen i Cowboy landsbyen også.

2. Jeg har med en liten veske som er med når jeg kjører.

Anonymkode: 8e317...ec4

Skrevet

Alle karuseller med unntak av en tror jeg det er, er inkludert i inngangsbilletten.

I en sekk eller veske jeg har med, legges ved utgangen av attraksjonen når du går oppi den.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

1. Du betaler for billetten - den gjelder i hele parken. Kan kjøre så mye du bare vil. Er kun en attraksjon som jeg vet om som koster ekstra. 

2. Hver attraksjon har plass til veske/sekk/utstyr, noen bedre beskyttet enn andre..

Må man ha med hengelås selv eller hvordan fungerer det? 

miztyia skrev (24 minutter siden):

Alle karuseller med unntak av en tror jeg det er, er inkludert i inngangsbilletten.

I en sekk eller veske jeg har med, legges ved utgangen av attraksjonen når du går oppi den.

Bare setter du veska de løst foran utgangen så andre kan ta den? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hengelås? Hva skal du bruke den til? Enkelte attraksjoner må du sette den fra deg ved utgangen - er kun de som har tatt karusellen som går der, og noen av de har kun ett «sett» vogner så det kun er dere som kjører og går ut. Andre (f.eks Supersplash) har 3 «båter» og en oppbevaringsanretning som er delt i 3 der du kun har tilgang til «din» boks. 

Vil anbefale å ta med en sekk/veske og sette fra deg. Ofte får du ikke med deg løse gjenstander i karusellene, og tenker det er mer risky å legge fra seg en enslig telefon/lommebok enn veske.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg setter fra meg veska/sekken så andre kan ta den. Det er innenfor karusellområdet ofte, så er bare de som er med på den runden som går der. Jeg har aldri opplevd at noen har stjålet. Men som en annen sa, lurt å ha sekk eller veske i stedet for løse gjenstander.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men har dere med egen hengelås eller får man låne der

Anonymkode: 0f57f...9fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2021 den 19.07):

Men har dere med egen hengelås eller får man låne der

Man bruker ikke hengelås. 

Anonymkode: 20a11...1f3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Man bruker ikke hengelås. 

Anonymkode: 20a11...1f3

Lar man bare skapet stå åpent? Kan man ha med egen hengelås?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe garderobeskap det er snakk om. 

Når maks antall passasjerer er sluset inn til karusellen, stenges det, også legger man sekk/veske enten ved kant av karusell eller i hyller. Du får ha hengelås på glidelåsen evt. og putte nøkkel i lomma. Hvis du skal ta karuseller med mye fart/høyde får man ikke ha løse gjenstander på seg som feks veske, pga sikkerhetsanretning.

Anonymkode: bc17f...65a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Heter «i» Tusenfryd

Anonymkode: 8ec80...06c

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Heter «i» Tusenfryd

Feil!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om det bare er nøkler og telefon, så anbefaler jeg å ha bukse/shorts/jakke eller noe med glidelåslomme. Så kan du ha med løse gjenstander på attraksjonen uten at det er fare for å miste dem. 
(Dette gjelder generelt i fornøyelsesparker, og ikke bare på Tusenfryd, men flere år med sesongkort har lært meg at det er lurt.) 
Ekstra klær og slushbeger og annet, kan fint gå i en sekk som settes igjen. Bilnøkkel, bankkort og telefon er litt krise om blir borte. 

Og, du kan kjøre så lite eller mye du vil (eller gidder å stå i kø til) når du først har betalt deg inn. )

Husk at maten der stort sett er dyr og dårlig, og ta med matpakke. 

Anonymkode: ee6be...4f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Heter «i» Tusenfryd

Det heter faktisk "på" Tusenfryd. (Mens det heter "i" når det er snakk om en park. i dyreparken, i bjørneparken, i kongeparken, på tusenfryd, på badeland.) 

Ja, det er nok ulogisk, men sånn er det bare.

Anonymkode: ee6be...4f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

For å forklare litt tydeligere (med forbehold om at det er noen år siden jeg var der, men tviler veldig på at de har endret det):

Når man setter seg om bord på de attraksjonene som har litt mer fart (typisk skikkelig Berg og dalbaner) så er det kasser/kister som står helt intill vogna man skal sitte i, men på den siden man går av. Man får beskjed om å gå gjennom vogna man skal sitte i, og legge løse gjenstander i det nærmeste rommet i kassa. Det er altså det siste man gjør før Berg og dalbanen starter. Da lukkes kassene igjen, og når man har kjørt en runde åpnes de igjen idet dere går av og henter tingene. De som står i kø har derfor vanligvis ikke tilgang til tingene, og dersom noen går av før deg har de egne kasser med en annen farge som åpnes for de. Så det har føltes ganske trygt ut.

Anonymkode: aec47...0ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Evt. kan du bruke rumpetaske som du har på under eller utenpå t-skjorta/genseren/whatever så du tar med deg mobil og bankkort etc. 

Anonymkode: c42d0...5c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

om du er så bekymret kan du bruke magetaske under jakka. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt dette tok det med cirka 20 sekunder å finne svar på på tusenfryd.no ...

Anonymkode: 2541e...916

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...