Gå til innhold

Hvor raskt får man svar på koronatest

Ms. Steele

Anbefalte innlegg

Dere som har testet dere de siste dagene, hvor lang tid tok det fra dere ble testet til svaret forelå? Er det snakk om å teste seg på morgenen og få svar samme kveld, eller snakker vi om flere dager etter? Varierer sikkert fra sted til sted, men hva med dere som bor i byer?  Fikk dere svar om at resultatet var klart på sms? Hun som utførte testen kunne ikke svare på noe av dette. Blir gal av å sjekke helsenorge.no hele tiden 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ms. Steele skrev (1 minutt siden):

Dere som har testet dere de siste dagene, hvor lang tid tok det fra dere ble testet til svaret forelå? Er det snakk om å teste seg på morgenen og få svar samme kveld, eller snakker vi om flere dager etter? Varierer sikkert fra sted til sted, men hva med dere som bor i byer?  Fikk dere svar om at resultatet var klart på sms? Hun som utførte testen kunne ikke svare på noe av dette. Blir gal av å sjekke helsenorge.no hele tiden 😜

Mannen testet seg onsdag morgen og fikk svar torsdag ettermiddag. Du får sms med beskjed om at testresultatet ditt er klart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar etter litt over et døgn. Fikk sms samtidig som svaret ble lagt ut, det har jeg ikke opplevd før, så sjekket helse Norge manisk 😂 vi var på hyttetur og jeg tok testen ca 3 timer fra der den ble analysert. Har testet meg tidligere både på sykehus (altså ikke inneliggende, men på teststasjon der) og på bygden, og opplever at det går mye fortere å ta den på sykehuset iallefall. Det lengste jeg har ventet er to døgn. 

Lykke til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk (negativt) svar dagen etter :) Hvor fort det går avhenger av kommunens kapasitet :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...