AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Er det flere med en 15 måneder baby som enda ikke peker, vinker, sier så mye, ikke reagerer på godt navnet sitt? Anonymkode: a3fcc...fad
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Nei, men hvis du har det, snakk med helsesykepleier. Anonymkode: 389c9...56a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei, men hvis du har det, snakk med helsesykepleier. Anonymkode: 389c9...56a Det har jeg såklart allerede gjort for lengst 🙂 Anonymkode: a3fcc...fad 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Ei venninne av meg hadde jevnaldrende barn med meg, og i den alderen kan det være store forskjeller på hva de kan og ikke. Plutselig letter det:-) skal sies hun venninna mi satt ungen ofte foran tv, helt fra tidlig babytid, og jeg tror det kan skape litt forsinkelser på reaksjonsmønstre i kontakt med andre, uten å vite sikkert! Men han fikk så mye stimuli servert rett i fleisen, at da er det ikke så rart at nysgjerrigheten for andre ting forsvinner litt. Nå aner jeg ikke om din ser mye tv da, men det er den ene opplevelsen jeg har med det 😅 Anonymkode: 99421...45f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det har jeg såklart allerede gjort for lengst 🙂 Anonymkode: a3fcc...fad Så bra! Du har sikkert noen tanker selv? Helsespl også? Normalt sett skal barn gjøre de tingene du nevner i den alderen. Kan være et helt normalt barn, med litt forsinkelse, kan skyldes hørsel eller autisme eller noe helt annet Anonymkode: 389c9...56a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Min er 8 mnd og kan vinke, peke og si 4 forskjellige ord. Reagerer også veldig på navnet sitt. Har dere sjekket hørselen annet enn på barsel? Anonymkode: bba52...b88
Marvelous Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 Har barnehagen sagt noe, og har dere sjekket hørselen?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 Barnet vårt begynte først å klappe, vinke og peke i en alder av 14 mnd. Reagerer på navnet sitt, men viste det ikke veldig tydelig før 13 mnd. Ellers sier han bare nei og mamma, type "vov vov" til hunder osv. Om det er normalt eller ikke, det tenker jeg også kan være individuelt? Anonymkode: dc946...3eb
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #9 Skrevet 29. juli 2021 Takk for svar dere! han ble henvist til øre/nese/hals i går og skal få utført hørselstest. Han har mye ørevoks og stramt tungebånd og jeg håper at det har påvirket noe. Ingen helsepersonell er særlig bekymret enda, men jeg er veldig bekymret for autisme. det skal sies at vi var aaaalt for liberale med tv fra veldig tidlig og tenkte at det kunne umulig skade, nå har jeg definitivt troen på at det kan ha skapt problemer og neste baby får ikke de et sekund tv🥺 Anonymkode: a3fcc...fad
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #10 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min er 8 mnd og kan vinke, peke og si 4 forskjellige ord. Reagerer også veldig på navnet sitt. Har dere sjekket hørselen annet enn på barsel? Anonymkode: bba52...b88 8 mnd og kan si 4 ord? Anonymkode: d792e...4f0 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #11 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 8 mnd og kan si 4 ord? Anonymkode: d792e...4f0 Er det noe rart med det? Ikke meg som skrev det innlegget, men begge mine har hatt ord fra 6 mndr og en god del ord allerede ved 8 mndr. Anonymkode: 389c9...56a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #12 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noe rart med det? Ikke meg som skrev det innlegget, men begge mine har hatt ord fra 6 mndr og en god del ord allerede ved 8 mndr. Anonymkode: 389c9...56a Ja det syns jeg er rart og nesten utenkelig tidlig. Anonymkode: d792e...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #13 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Takk for svar dere! han ble henvist til øre/nese/hals i går og skal få utført hørselstest. Han har mye ørevoks og stramt tungebånd og jeg håper at det har påvirket noe. Ingen helsepersonell er særlig bekymret enda, men jeg er veldig bekymret for autisme. det skal sies at vi var aaaalt for liberale med tv fra veldig tidlig og tenkte at det kunne umulig skade, nå har jeg definitivt troen på at det kan ha skapt problemer og neste baby får ikke de et sekund tv🥺 Anonymkode: a3fcc...fad Lykke til! Sier de at tv kan være så skadelig? Er bare nysgjerrig, vår ser også på tv. Anonymkode: dc946...3eb
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #14 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lykke til! Sier de at tv kan være så skadelig? Er bare nysgjerrig, vår ser også på tv. Anonymkode: dc946...3eb Det er vel forskning som viser en viss sammenheng ja, og at det derfor ikke er anbefalt før 2 år. Vi trodde ikke på det, men nå forstår jeg litt hva det går i. Det har med belønningssenteret i hjernen å gjøre mener jeg. Anonymkode: a3fcc...fad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå