Gå til innhold

Hva koster hushjelp? Eksempel.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gjennom en større operasjon for å fjerne en stor svulst i thoraxregionen. De neste 3-6 mnd etter bør jeg ikke løfte tungt. 

Mannen gjør mye hjemme, men vi regner likevel med at vi dessverre vil måtte trenge litt hjelp denne perioden. Vi tenker i retning  hushjelp som 1 gang per uke kan vaske gulv (ca 150 kvadrat), vaske to bad og skifte sengetøy på 4 senger. 

Hva tenker dere dette kan koste? Det er vel snakk om 2 timers arbeid per uke vil jeg tro. Jeg har prøvd å søke etter timesats for hushjelp/rengjøring, men spranget i pris der ute ser ut til å være stort. 

Anonymkode: 16048...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vaskefirma fast koster nesten 500 kr timen

Skrevet (endret)

Last ned appen vaskehjelp. Da dukker det opp renholdere i din nærhet. Min erfaring er at timesprisene er alt mellom 350-550. Vi har 135 m2 i hovedetasjen og der bruker de 3-4 timer på jevnlig vask. Så er det noen ting de ikke gjør hver uke, som vaske vinduer, ovn, vifte, vegger osv.

Endret av moroklompen
AnonymBruker
Skrevet
moroklompen skrev (11 timer siden):

Last ned appen vaskehjelp. Da dukker det opp renholdere i din nærhet. Min erfaring er at timesprisene er alt mellom 350-550. Vi har 135 m2 i hovedetasjen og der bruker de 3-4 timer på jevnlig vask. Så er det noen ting de ikke gjør hver uke, som vaske vinduer, ovn, vifte, vegger osv.

4 t på 135 m2, da har de god tid. Jeg fikk 4 t da jeg vasket et hus på ca 350m2. Følte jeg hadde god til, til tross for flere bad og et stort kjøkken🤭

Anonymkode: 36e02...101

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg skal gjennom en større operasjon for å fjerne en stor svulst i thoraxregionen. De neste 3-6 mnd etter bør jeg ikke løfte tungt. 

Mannen gjør mye hjemme, men vi regner likevel med at vi dessverre vil måtte trenge litt hjelp denne perioden. Vi tenker i retning  hushjelp som 1 gang per uke kan vaske gulv (ca 150 kvadrat), vaske to bad og skifte sengetøy på 4 senger. 

Hva tenker dere dette kan koste? Det er vel snakk om 2 timers arbeid per uke vil jeg tro. Jeg har prøvd å søke etter timesats for hushjelp/rengjøring, men spranget i pris der ute ser ut til å være stort. 

Anonymkode: 16048...0eb

Sjekka om du kan få hjelp av hjemmetjenesten i kommunen?

Anonymkode: dd55c...3a7

AnonymBruker
Skrevet

Sier ikke dette for å pirke, men kanskje vil du få opp bedre resultater hvis du googler vaskehjelp fremfor hushjelp. Hushjelp er vanligvis en som hjelper til med matlaging og ærend i tillegg til daglig rengjøring, mens en vaskehjelp kun tar seg av rengjøring. 
Vil tro at du kan få hjemmehjelp. Sjekk nettsidene til kommunen din så finner du nok søknadsskjema og prisliste. Men vit da at hjemmehjelp kun vasker nødvendige rom (dvs. kjøkken, bad, stue og 1 soverom), og at du vil få halv tildeling ettersom mannen din er frisk så dere vil kanskje få 1 t hjemmehjelp i måneden der enslige syke får to timer i måneden.
Så det beste er nok å benytte seg av et profesjonelt firma der dere selv kan bestemme hyppighet og hva som vaskes. Prøv å google vaskehjelp+stedet dere bor så får du antagelig opp et par firmaer med prisliste på nettsidene side. 

Anonymkode: cee56...4d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler min vaskehjelp privat 220 kroner timen. Registrer det gjennom altinn som arbeid i eget hjem og hun skatter av det. Best å få anbefalt gjennom kjente. Hun vasker 4-5 timer annenhver uke. 

Anonymkode: da613...e8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...