Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en grunn? Må man gjøre dette etter et visst antall år? 

Anonymkode: 74324...8cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme grunn som at de gifter seg antar jeg. De vil ha en spesiell dag på nytt. Noen gjør det etter at de har vært fra hverandre en stund også. 

Anonymkode: 74b8a...545

AnonymBruker
Skrevet

Han er MIIIIIIIN

Anonymkode: 3489d...5eb

Skrevet

Nei, de må ikke. Men det burde vært sånn. Hvert 7 år eller noe. Så slapp så mange å stå i kirken og lyve.

De gjør det vel for å vise at de fremdeles står støtt sammen. Romantisk eller noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For oppmerksomhet, tenker jeg. Spesielt om man har vært gift i kun fem år, og skal liksom feire kjærligheten. Du klarer fint å feire kjærligheten alene med mannen/kona di.

Anonymkode: daf1e...a54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk ikke gidder vente 25-40 år på å feire rund bryllupsdag. 

Anonymkode: 6afd7...f07

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er noe man ønsker å bekrefte for hverandre igjen at man velger hverandre som før, kanskje etter å ha kommet seg gjennom en krise sammen. 

Anonymkode: c76f3...5ea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

For oppmerksomhet, tenker jeg. Spesielt om man har vært gift i kun fem år, og skal liksom feire kjærligheten. Du klarer fint å feire kjærligheten alene med mannen/kona di.

Anonymkode: daf1e...a54

Og du har har fasiten for alle?

Anonymkode: 70570...a9e

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
SoWhat? skrev (33 minutter siden):

Nei, de må ikke. Men det burde vært sånn. Hvert 7 år eller noe. Så slapp så mange å stå i kirken og lyve.

De gjør det vel for å vise at de fremdeles står støtt sammen. Romantisk eller noe. 

Du er inne på noe. De som skal Fornye ekteskapsløftene er hovedsakelig de samme som plages enormt med sjalusi, og så skal de bevise at de elsker og stoler på hverandre om og om igjen. Noe de ikke gjør. 

De som har et sunt ekteskap trenger ikke bevise på nytt løfter de allerede har gitt, og holdt. Ekteskapet har dager man kan feire når det er lenge siden løftene er gitt; gullbryllup og sølvbryllup. 

Skrevet
theTitanic skrev (5 minutter siden):

Du er inne på noe. De som skal Fornye ekteskapsløftene er hovedsakelig de samme som plages enormt med sjalusi, og så skal de bevise at de elsker og stoler på hverandre om og om igjen. Noe de ikke gjør. 

De som har et sunt ekteskap trenger ikke bevise på nytt løfter de allerede har gitt, og holdt. Ekteskapet har dager man kan feire når det er lenge siden løftene er gitt; gullbryllup og sølvbryllup. 

Enig. Tror de fleste som driver med det tullet enten er veldig usikre eller ekstremt oppmerksomhetsyke. 

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Noen hadde kanskje ett veldig enkelt bryllup, men har alltid drømt om et stort bryllup, så når økonomien tillater det så kan de ta det på ny🤷‍♀️ 

Jeg vet ikke😅 jeg feirer ikke runde år med fest en gang så skal ikke være for sikker i min sak😅

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det ikke. Må vel bero på ønske om oppmerksomhet eller å bevise for omverdenen at de elsker hverandre fortsatt. Har vært gift i 15 år, og ser ikke for meg at vi skal «fornye» løftene. Vi gav det løftet en gang, og akter å holde det. Trenger ikke bevise noe for noen. Vi feirer bryllupsdagen på restaurant hvert eneste år, gir hverandre en liten gave og spiser kake. Tenker det, og det faktum at vi tar vare på kjærligheten i hverdagen får holde. Sølv- og gullbryllup blir noe annet, men da ser jeg for meg at det blir feiring med barn, evt svigerbarn og barnebarn. Men fornye et løfte vi har gitt ved inngåelsen av ekteskapet er ikke aktuelt.

Anonymkode: ddaa5...c9b

AnonymBruker
Skrevet

De har krangla og kona krevde det

Anonymkode: 32321...992

Skrevet
Elder Millennial skrev (14 minutter siden):

Noen hadde kanskje ett veldig enkelt bryllup, men har alltid drømt om et stort bryllup, så når økonomien tillater det så kan de ta det på ny🤷‍♀️ 

Jeg vet ikke😅 jeg feirer ikke runde år med fest en gang så skal ikke være for sikker i min sak😅

Sånn tenker jeg også. Vi skal ha den festen vi ikke fikk da vi giftet oss når vi runder år. Ikke for oppmerksomheten, ikke fordi vi er usikre, men fordi vi ønsker å samle familie og venner til stor fest. Noe vi ikke kunne da vi giftet oss pga alvorlig sykdom i familien💚 

AnonymBruker
Skrevet

Jøsses, så mange surmaga svar.

Jeg syns det er koselig at folk inviterer venner på feiring uansett hva det er.

Jeg syns at folk som viser at de er glad i sin partner er veldig søtt og akkurat på det området burde nordmenn bli litt mer like en del andre folkeslag.

Anonymkode: 70570...a9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det ramset opp mange grunner. De fleste negative. Oppmerksomhet, sjalusi og krangel.

Jeg kjenner noen som gjorde det. Absolutt ikke for oppmerksomheten, da de gjorde det på ferie. De hadde bare lyst, fordi de er takknemlige for at de fremdeles, etter 25 år, elsker hverandre. Og de koste seg. Kan ikke se at det skal være til plage eller irritasjon for andre.

Anonymkode: 4856a...309

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...