Gå til innhold

Passe leilighet til familie på tre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen, datteren min (3) og jeg har begynt å se på å flytte. Vi har for liten plass (to-roms). Vi bor i Oslo og neste kjøp vil være avhengig av balansen mellom pris og størrelse. Vi vil bo rundt Frogner (vi har familie her). Jeg hater også å flytte, så vil helst flytte et sted jeg kan bo lenge. Vi har ingen planer om flere barn. Jeg har tenkt jeg ønsker en leilighet med tre (gjerne små soverom), så er det et til oss, et til barnet og et i tilfelle (kontor, gjesterom eller OM vi skulle ombestemme oss å få et barn til). Jeg ønsker også balkong og heis om det er lengre oppe enn 2. etasje. Andre ting jeg burde tenke på når det gjelder å finne et sted å bo i det lange løp?

Anonymkode: e3cc4...239

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kansje nær frognerparken? Så kan dere ha barnebursdager ute. Ake ute..bade om sommern.

Anonymkode: 4df5a...e06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodplass 😅 Har brent meg på dette selv nå. Bor i romslig leilighet, men har nesten null bodplass, og barn øker behovet for plass i bod til utstyr, sesongklær også videre. Vi må være skikkelig strenge med hva vi putter i den lille boden vi har og det er kjedelig å leve sånn over lengre tid. Heldigvis har vi et ekstra soverom her i forhold til antall barn, men har ikke lyst til å fylle det til randen heller. 

Andre ting som er viktig etter mine preferanser: 

- Gjennomgående

- Flere bad evt. bad og vaskerom

- Separat kjøkken eller kombinert stue/kjøkken der rommet er vinklet slik at det blir to separate kroker og man ikke står oppi hele familien mens man lager mat. Men ønsker heller ikke et trangt kjøkken med lite lys.

Anonymkode: b4f79...203

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For en misvisende overskrift 

Anonymkode: c026c...b16

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenk oppbevaring! Man får mye ting over tiden.. Ha rikelig med bodplass, ikke bare kjellerbod e.l., men også inne i selve leiligheten.

Og så ville jeg tenkt om du orker å bo i en leilighet for alltid.. Er det ikke bedre å ha et hus der du kan gå ut på plenen? Tror ikke jeg hadde orket å bo uten plen i årevis..

Anonymkode: fd32c...dc9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Tenk oppbevaring! Man får mye ting over tiden.. Ha rikelig med bodplass, ikke bare kjellerbod e.l., men også inne i selve leiligheten.

Og så ville jeg tenkt om du orker å bo i en leilighet for alltid.. Er det ikke bedre å ha et hus der du kan gå ut på plenen? Tror ikke jeg hadde orket å bo uten plen i årevis..

Anonymkode: fd32c...dc9

Vi har hytte to timer unna med stor hage. Plen er ikke viktig for meg, men nærhet til naturen. Tenker det ikke er så langt til Bygdøy og Frognerparken.

4 hours ago, AnonymBruker said:

For en misvisende overskrift 

Anonymkode: c026c...b16

Hvorfor det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville om mulig funnet ut hvor det er flest barnefamilier. Hvis dere ønsker å bli boende lenge må dere tenke på skolekrets og sosialt miljø for barnet. Kanskje er Skøyen skole det beste alternativet. Casinetto er et populært borettslag, mange barn og trygt for barn å leke utenfor. Ikke langt fra Frogner heller. 

Anonymkode: 8b04b...a13

• Liker 2
Skrevet

Støtter den over! Det er veldig koselig på Casinetto.  Det bor det mange barnefamilier og barna kan leke ute fra de er små. Trygg skolevei og alt er rett i nærheten, Frognerparken, Majorstuen, Sjølyst og kort vei til byen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, tirben said:

Støtter den over! Det er veldig koselig på Casinetto.  Det bor det mange barnefamilier og barna kan leke ute fra de er små. Trygg skolevei og alt er rett i nærheten, Frognerparken, Majorstuen, Sjølyst og kort vei til byen. 

Det så fint ut der! Men der er det vel kanskje estra dyrt? Vi vil helst ikke gå over 8,5 millioner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det så fint ut der! Men der er det vel kanskje estra dyrt? Vi vil helst ikke gå over 8,5 millioner. 

Vet ikke hva prisene ligger på nå, men kjenner noen som kjøpte der for et par år siden,  og de betalte vel rundt 8 mill. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, tirben said:

Vet ikke hva prisene ligger på nå, men kjenner noen som kjøpte der for et par år siden,  og de betalte vel rundt 8 mill. 

Skal ta meg en gåtur dit i helgen i det minste og holde øyne åpne! Tusen takk for bra tips!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både Casinetto, Silkestrå og Skøyen terrasse har mange av de samme kvalitetene og lugger i samme område. Bilfri gangvei til Skøyen skole har de også. Utrolig fint sted, masse barn, og både «landlig» og supersentralt på samme tid 😊

Anonymkode: d5ae5...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...