Gå til innhold

Reise utenlands 3/4 mnd etter endt utdanning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om det lar seg gjøre mtp Corona selvfølgelig. Har veldig lyst til det - reise og oppleve litt. Men jeg tenkte på cv'en, det vil vel telle negativt? Noen her som har oppholdt seg i utlandet en stund rett etter endt utdanning? Ble det vanskeligere å få seg jobb mtp hull i CV?

Anonymkode: 1b46e...0d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen måneder spiller ingen rolle, mange trenger jo tid før de finner en jobb uansety. Jeg har vært på et par lengre reiser, har også lagt det inn i cven og det har aldri vært et tema. Har fått både jobber og intervjuer likevel.

Anonymkode: c77e3...24e

Skrevet

Har 4 år som reise på CV`en, kommer alltid ut positivt på jobbintervju, og ender ofte opp med å snakke om forskjellige kultur og land 😃 Man utvikler seg enormt mye når man reiser. Var ute 6mnd om gangen, kom tilbake og jobbet 3-4mnd med overtid og dro ut igjen. Thailand, Vietnam, Cambodia, Bali, Philippine, Singapore, Japan og Korea var noen av stedene jeg var i. Typisk et roms studio leilighet med bad og lite kjøkken i Thailand og vietnam kostet ca. 2200-3000kr/mnd og mindre om du tok 3 eller 6 mnd leie.
Mat er ekstremt billig.

Reis! Du vet aldri hvordan morgendagen blir. Lev nå! Opplev og se verden.

Skrevet

Det er en myte at arbeidsgivere ser etter "hull" i CV'en

Jeg har masse hull i min CV, som jeg beskriver selv som "diverse irrelevant erfaring og utdanning". Ingen har noensinne brydd seg. Har også reist i 2 x 3 måneder, men det er så kort tid at det ikke er noe poeng i å ha det med. 

Hvis du har et lengre utenlandsopphold hvor du f.eks har lært deg et språk vil jo det telle positivt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...