Gå til innhold

Flisselegging bad

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet hva er regler på flislegging på badet-gulv? Jeg finner ikke noen med fagbrev midt i sommer. Har bare fått svar fra en på FB som har erfaring i følge han, men  har ikke fagbrev. Regnes han som faglært og er godkjent for å gjøre den jobben?  

Endret av Mari_01
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, har han ikke fagbrev, kan han ikke brukes. Da regnes badet gjort som ved egen innsats, uten fagfolk. Det skal vel godkjennes av fagmann også, som skal gi sluttattest? Ingenting av dette kan han stå inne for.

Vent til du finner en med gode tilbakemeldinger og fagbrev. Har du forsøkt å se på MittAnbud.no?

PS! Jeg har rapportert innlegget ditt og bedt dem flytte det, for det hører jo strengt tatt ikke hjemme her på Ris, ros og spørsmål om forumet :)

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Hei,
Takk, gikk litt for for å velge tema. 
Skjønte jeg riktig at  så lenge de har fagbrev så kan jeg bruke dem?

AnonymBruker
Skrevet

Hvem som helst kan legge flisene, det er membranen ynder du må ha fagfolk til å legge! 

Anonymkode: 30217...a6b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Etter forskriften, så hetes det vel bare at arbeidet skal være fagmessig utført... Om vedkommende har fagbrev spiller liten rolle! Dette gjelder både rør, membran, og fliser.

Anonymkode: 75996...01a

• Liker 2
Skrevet

Vil gjøre deg oppmerksom på at bruker du noen som ikke er kvalifisert og du får lekkasje så får du ingenting igjen på forsikringen. Bruker du firma så er du bedre sikret. Det kan være dyrt å få gjort jobben billig. Jeg hadde ikke tatt sjansen, bruk fagfolk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har han ikke fagbrev, er han ufaglært. En ufaglært flislegger kan i verste fall ødelegge membranen hvis de ikke vet hva de driver med. Finn en faglært, så har du alt i orden og det er fort verdt å vente på fremfor å måtte rette opp feil. Og juli er en dårlig tid å gjøre oppussing på da håndverkere som folk flest har ferie. Noe av det viktigste med oppussing er å planlegge godt nok til at man har gode og kvalifiserte håndverkere tilgjengelig. 

Anonymkode: 1e3d1...911

AnonymBruker
Skrevet
Mokkilokki skrev (18 timer siden):

Vil gjøre deg oppmerksom på at bruker du noen som ikke er kvalifisert og du får lekkasje så får du ingenting igjen på forsikringen. Bruker du firma så er du bedre sikret. Det kan være dyrt å få gjort jobben billig. Jeg hadde ikke tatt sjansen, bruk fagfolk. 

Hvis arbeidet er utført forskriftsmessig, så gjelder forsikringen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mari_01 skrev (På 2021-7-28 den 17.55):

Hei,
Takk, gikk litt for for å velge tema. 
Skjønte jeg riktig at  så lenge de har fagbrev så kan jeg bruke dem?

En med fagbrev må ha et firma i ryggen som godkjenner jobben. 

Anonymkode: 44cda...230

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis arbeidet er utført forskriftsmessig, så gjelder forsikringen. 

Det skal en ikke ta for gitt. En nabo gjorde dette og fikk en stor lekkasje til de som bor under. De fikk ikke dekket noe på forsikringen. I tillegg måtte de betale for skade hos naboen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...