Gå til innhold

Holder jordspyd til et lite vedskjul?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om noen her har forsøkt å bare sette jordspyd som fundament på noe? Og om det holder til småtteri? 

Anonymkode: 65873...57c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er mye vind eller snø på stedet, vedskjulet er på størrelse med en bod, eller er bygget slik at vinden lett får tak, hadde jeg valgt en annen måte å fundamentere. 

Anonymkode: 20df6...12b

Gjest Smeltemann
Skrevet

Er det mange kvm det er snakk om? Høyde på skuret? Hvordan er vindforholdene i området?  Det er mange faktorer som spiller inn.

Selv har jeg satt opp noen skur ved at jeg har brukt gjerdepåler som jeg har banket nedi jorda,viktig at det er frostfritt sånn at ikke telen flytter på skuret,dører og vinduerblir veldig trege da.  Det største jeg satte opp var på 6 kvm. Høyde på 2.40  med takhøyde på 3 meter.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 time siden):

Er det mange kvm det er snakk om? Høyde på skuret? Hvordan er vindforholdene i området?  Det er mange faktorer som spiller inn.

Selv har jeg satt opp noen skur ved at jeg har brukt gjerdepåler som jeg har banket nedi jorda,viktig at det er frostfritt sånn at ikke telen flytter på skuret,dører og vinduerblir veldig trege da.  Det største jeg satte opp var på 6 kvm. Høyde på 2.40  med takhøyde på 3 meter.

Nei, er ikke store greien nei. Kvm vet jeg ikke men ca 1.5m i lengden og ca 60 cm bredt. Er bare tenkt til å ha ved utenfor trappa så jeg slipper å gå langt inni fjøset å hente så ofte på vinteren. Noe vind er det nok ja. 

Men må nok grave noe, for var så mye stein nedi jorda, sikkert fordi det er så nærme grunnmur. Så kanskje en bare må støype uansett. 

Skrevet

Det blir litt skjevt med tida, når du bruker jordspyd. Har det selv under skuret til søppeldunkene, det står oppreist så ingen fare med det, men det er skeivt. Og det er ikke snakk om noe tyngde noen gang pga fulle søppeldunker.

Skrevet

Du kan f.eks bruke fundamentplint.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, er ikke store greien nei. Kvm vet jeg ikke men ca 1.5m i lengden og ca 60 cm bredt. Er bare tenkt til å ha ved utenfor trappa så jeg slipper å gå langt inni fjøset å hente så ofte på vinteren. Noe vind er det nok ja. 

Men må nok grave noe, for var så mye stein nedi jorda, sikkert fordi det er så nærme grunnmur. Så kanskje en bare må støype uansett. 

Kanskje bedre om du bygger det bredere men ikke så langt,mindre vindfang.

Det går greit å grave 4 hull for stolper. Sørg for å få de frostfritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...