Gå til innhold

Til dere med ung ufør. Hvordan fikk dere råd til å kjøpe dere egen leilighet eller bolig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir dessverre ufør om en stund. Jeg må kjøpe meg leilighet, men alt er så dyrt. Alle jeg liker koster 3 mill og oppover. Kommer jeg til å få råd til dette? Eller hvilken pris kan jeg se etter? Du med ung ufør, fikk du kjøpt deg leilighet til 2 eller 3 mill ? Og hvordan klarte du det?

Anonymkode: ac3c3...b92

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte sparepenger, litt arv og etterutbetalingen jeg fikk av nav i forbindelse med ung-tillegget (til sammen 1,1mill) samt en bank som valgte å ta sjansen på å gi meg 1,3millioner i lån. Mitt beste tips er å vente til du har fått søknaden innvilget og eventuelt etterutbetalingen av tillegget og deretter søke i en lokalbank!

Anonymkode: cfbe5...d94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg blir dessverre ufør om en stund. Jeg må kjøpe meg leilighet, men alt er så dyrt. Alle jeg liker koster 3 mill og oppover. Kommer jeg til å få råd til dette? Eller hvilken pris kan jeg se etter? Du med ung ufør, fikk du kjøpt deg leilighet til 2 eller 3 mill ? Og hvordan klarte du det?

Anonymkode: ac3c3...b92

Som ufør kan man få startlån,men man må senke kravene. Men med det sagt vet man ikke om man får uføretrygd før vedtaket kommer og ung uføre særtillegg henger høyt

Anonymkode: 89e0e...4b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Som ufør kan man få startlån,men man må senke kravene. Men med det sagt vet man ikke om man får uføretrygd før vedtaket kommer og ung uføre særtillegg henger høyt

Ikke nødvendigvis! Det er strenge krav for å få startlån, har du litt for mye formue i husbankens øyne får du avslag!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke nødvendigvis! Det er strenge krav for å få startlån, har du litt for mye formue i husbankens øyne får du avslag!

Leste du kommentaren før du svarte? Jeg skrev kan få. Jeg sa ikke at man fikk. Nøkkelordet var kan

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man får vel mer lån i en dyr by enn billig bygd?

Anonymkode: 5ec7a...56c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Leste du kommentaren før du svarte? Jeg skrev kan få. Jeg sa ikke at man fikk. Nøkkelordet var kan

Og jeg opplyste om at det er strenge krav😉

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk erstatning etter bilulykken som gjorde meg ufør. 

Anonymkode: 0d0d7...f31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ung ufør (minstesats), har kjøpt leilighet to ganger. Har spart og arvet penger til egenkapital, og første gang fikk jeg startlån på deler av lånet. Har kjøpt til rundt 2 millioner begge gangene. 

Anonymkode: 86c46...8e6

AnonymBruker
Skrevet

Er riktignok på AAP men går mot ufør nå. Flyttet lengre ut av byen for lavere boligpriser, egenkapital(arv) og medlåntager. 

Anonymkode: a8ceb...f67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 22.17):

Og jeg opplyste om at det er strenge krav😉

Det vet jeg. Igjen ordet kan

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Leste om en førstegangskjøper (ung ufør) som fikk startlån via Oslo kommune på 2.800.000 og utgiftene for å betjene lånet er mindre enn da hun måtte leie bolig der til 12.000 i måneden. Hun hadde BSU, ikke noe annet.

Endret av Hvemsomhelst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...