AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Hun er i 40 årene. Hun er nesten alltid alene. Bare hjemme. Ekstreme humørsvingninger. Plutselig er hun super glad og så er hun ekstremt deprimert. Ikke kontakt med datteren sin eller sønnen sin (Far har visst lurt henne og fått hun til å skrive fra seg foreldrerett for 19 år siden). Barna er voksene og likevel snakker de veldig lite med henne. Må si at jeg synes det er rart. Har tenkt mye at hun egentlig lyver om grunnen. Familien behandler henne veldig merkelig etter hva jeg har sett, foreldre og søsken, kusine. de er ikke venn med henne på facebook og de vil bare møte henne i sammenkomster. Brødre tar avstand fra henne. Jeg er vel egentlig den eneste hun snakker med, bortsett fra en annen dame jeg vet hun møter en gang i blandt. Jeg er venninnen hennes, ble kjent med henne for 1 år siden ca. Jeg undrer meg mye over dette, men sånt som dette kan jeg ikke spør hun om direkte for hun tar det opp feil og blir deprimert. Vet hun drikker en del alene, men tror ikke hun er alkoholiker. Hun tar mye forskjellige tabletter, og noen ganger når hun ikke har tatt noen tabletter så opplever jeg at hun er så rolig og god å snakke med, og veldig smart. Men til vanlig så er hun veldig surrete og lyver om små ting hele tiden. Jeg bare later som at jeg tror på henne. For eks. Hver dag er det noe nytt. Hun var på sykehuset, og neste dag forfulgte polske menn henne. Neste dag har hun hatt innbrudd og blitt voldtatt på natten av en tyrkisk turist. Så har hun vunnet 10 tusen på flax lodd. Og så er det naboen som kjefter på henne og ikke tåler at hun spiller musikk. Hver dag er det noe nytt stort som skjer, er derfor jeg begynte å undre meg over henne. Det er ting som ikke kan være sant, for hun har sagt den samme tiden og så endres historien plutselig. Jeg vet aldri når hun egentlig snakker sant eller lyver. Jeg er glad i henne og bryr meg selvfølgelig, men har tenkt at hun er syk på en måte. Hvordan syk tror dere at hun er? Har dere opplevd lignende eler det samme med noen? Anonymkode: 66e04...591
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Hun har muligens en personlighetsforstyrrelse, vet ikke nok til å gjette på hvilken. Det høres ut som hun medisineres seg selv med tabletter og alkohol (misbruker). Kanskje de som kjenner henne godt ikke orket dette? Det er en personlighetsforstyrrelse som har noe med drama å gjøre, histrionisk, er det ikke det den heter? Hadde mor som lignet en del på dette, bortsett fra at hun «bare» tok piller, drakk ikke. Anonymkode: d4f9d...03c 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Hun har muligens en personlighetsforstyrrelse, vet ikke nok til å gjette på hvilken. Det høres ut som hun medisineres seg selv med tabletter og alkohol (misbruker). Kanskje de som kjenner henne godt ikke orket dette? Det er en personlighetsforstyrrelse som har noe med drama å gjøre, histrionisk, er det ikke det den heter? Hadde mor som lignet en del på dette, bortsett fra at hun «bare» tok piller, drakk ikke. Anonymkode: d4f9d...03c PS. Min mor løy også mye, om sånne idiotiske ting. Det er slitsomt å forholde seg til. Bare å la det gå inn det ene øret og ut det andre. Anonymkode: d4f9d...03c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Mange likhetstrekk med en venninne jeg har. Hun er åpen om at hun har en bipolar lidelse og jobber for å få det under kontroll. Problemet er at hun lurer seg selv hele tiden og dropper medisiner osv. Det er ikke måte på hvor mye dramatikk og greier som hun utsettes for hele tiden. Mye av det er sant også, fordi hun har en ekstremt konfronterende oppførsel som resulterer i mange konflikter. Hun har riktignok et stort nettverk med venner, men hun er på mange måter "storforbruker" av venner fordi det alltid ender i en eller annen konflikt. Selv forsøker jeg holde en viss avstand så hun ikke blander seg for mye inn i mitt liv til at det blir konflikter ut av det. Kan godt være at din venninne har en personlighet som skaper drama og konflikter i stor grad og derfor familie og venner forholder seg til henne på en måte du oppfatter som merkelig. Anonymkode: 43616...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 Høres ut som ei jeg kjente. Så godt som alle i omgangskretsen hennes måtte ta avstand til slutt for å beskytte seg selv. Jeg tør ikke å skrive mer i tilfelle hun ser det og kjenner seg igjen. Hun er farlig. Anonymkode: dcb3f...05c
KillerKitty Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Kjenner en som lyver om alt mulig rart, muligens for å virke interessant eller noe. (selvom noen av tingene er så idiotiske som at han har på seg en hvit genser, selvom alle ser at den er brun) osv. Han misbruker hvert fall amfetamin en god del.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 Ei som har lite selvinnsikt og skylder på alle andre. Det med barna f esk. blir ikke lurt til å skrive under, og ikke kjempet for barna. Det er nok med god grunn at hun ikke kan ha barna sine. høres mentalt syk ut, og lystløgner. hadde faktisk trekt meg sakte men sikkert ut av vennskapet, dette vil ikke være godt for deg i lengden Anonymkode: dd564...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #8 Skrevet 29. juli 2021 Takk for alle svar 😊 Jeg vet jeg kanskje burde avslutte vennskapet, men jeg er usikker på det. En eller annen form for personlighetsforstyrrelse tror jeg også at hun har, kan hende det er flere. Ts Anonymkode: 66e04...591
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #9 Skrevet 29. juli 2021 Begynner navnet hennes på B? 🙈 Anonymkode: 8bffd...50b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Begynner navnet hennes på B? 🙈 Anonymkode: 8bffd...50b Nei, begynner på R. Ts Anonymkode: 66e04...591
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Høres bipolar ut. Eventuelt personlighetsforstyrrelse? De bipolare har gjerne friske perioder, så om hun er jevnt ustabil vil jeg tippe personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: fedf0...a02 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #12 Skrevet 30. juli 2021 Minner meg litt om Britney Spears, kan godt henne at hun har en dårlig familie som har lurt henne og at hun har blitt behandlet dårlig hele livet og blitt lurt til å fraskrive seg barna. Har hun sosiopater rundt seg, kan de ha påvirket ungene til å ikke like henne. Ingen blir sånn uten at noe forferdelig har skjedd, kanskje er hun familiens syndebukk. (Les om scapegoat og narsissisme.) Ergo har hun fått de egenskapene som voksen. Er jo tydelig at det er synd på henne, og at det er noe spesielt med familien der… Samtidig må du huske på at hos noen i noens liv, kan det faktisk ha seg sånn at det skjer noe nytt hver eneste dag… Livet er ikke en dans på roser eller ei rosa sky for alle. Anonymkode: 168ba...de8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Høres bipolar ut. Eventuelt personlighetsforstyrrelse? De bipolare har gjerne friske perioder, så om hun er jevnt ustabil vil jeg tippe personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: fedf0...a02 Jeg har også tenkt bipolar, men hvis ikke det er det, hvordan kan jeg finne ut hvordan syk hun er uten å spør henne om det og uten at hun får vite at jeg har funnet det ut? Kan ikke snakke med familien hennes heller akkurat. Ville bare ha visst det. Ts Anonymkode: 66e04...591
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #14 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Minner meg litt om Britney Spears, kan godt henne at hun har en dårlig familie som har lurt henne og at hun har blitt behandlet dårlig hele livet og blitt lurt til å fraskrive seg barna. Har hun sosiopater rundt seg, kan de ha påvirket ungene til å ikke like henne. Ingen blir sånn uten at noe forferdelig har skjedd, kanskje er hun familiens syndebukk. (Les om scapegoat og narsissisme.) Ergo har hun fått de egenskapene som voksen. Er jo tydelig at det er synd på henne, og at det er noe spesielt med familien der… Samtidig må du huske på at hos noen i noens liv, kan det faktisk ha seg sånn at det skjer noe nytt hver eneste dag… Livet er ikke en dans på roser eller ei rosa sky for alle. Anonymkode: 168ba...de8 Ja, det kan hende. Har fått inntrykk av at exen hennes er en stor drittsekk og ikke helt god, ihvertfall etter hennes beskrivelse. Aldri møtt exen hennes. Men jeg tror heller hun er psykisk syk, har følt det lenge. Det er sant det du sier, men sånne ting hun forteller meg høres ut som kommer rett fra film. Er så mange drøye ting og vi bor ikke i en så veldig stor by, det skjer ikke så mye her egentlig. Ts Anonymkode: 66e04...591
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #15 Skrevet 14. august 2021 Jeg har nå avsluttet kontakt med henne. Jeg føler meg trist og lettet samtidig. Jeg får dårlig samvittighet fordi jeg føler hun er så alene nå... Synes det var stygt av meg å bryte kontakt, men jeg følte det var nødvendig for meg, så nå var jeg egoistisk. Jeg håper jeg kan glemme henne og at hun ikke får det helt ille uten meg. Jeg håper at jeg ikke tar opp kontakten igjen, hvis tilfeldighetene skulle dukke opp. Ts Anonymkode: 66e04...591
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #16 Skrevet 14. august 2021 Det er en veldig slitsom følelse når noen er så avhengig av deg og dem ikke har noen andre. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre mer. Jeg måtte bryte kontakten i går. Ts Anonymkode: 66e04...591
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #17 Skrevet 14. august 2021 Du gjorde helt rett i å bryte, TS. Jeg hadde også en sånn venninne, og til slutt så var løgnene helt hårreisende bl.a. Anonymkode: ca4b6...f01 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #18 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du gjorde helt rett i å bryte, TS. Jeg hadde også en sånn venninne, og til slutt så var løgnene helt hårreisende bl.a. Anonymkode: ca4b6...f01 Ja, det er utrolig slitsomt i lengden. Jeg håper det. Tusen takk 💖 Ts Anonymkode: 66e04...591
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #19 Skrevet 10. november 2021 Traumer? Anonymkode: 665e6...eb5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #20 Skrevet 10. november 2021 Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: f643b...e20 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå