AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 20 åringen min er skeptisk til vaksinen og har ikke tatt den. Faren hans(min x mann) maser på han om dette hele tiden. Jeg mener at han er " voksen " nok til å bestemme dette selv. Enig,? Anonymkode: 8c02c...34d 9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Ja selvfølgelig er han det. Han er TJUE ÅR!! Anonymkode: ea522...ee2 18
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 Han er absolutt voksen nok til å ta avgjørelser om egen helse, men jeg undres over hvorfor han er skeptisk? En gjennomsnittlig 20åring vet ingenting om vaksiner. Er han på vei inn i konspirasjonsteorier? Det finnes ingen andre grunner til å ikke ta denne vaksinen.. Anonymkode: f1b67...aea 33
Lou Salome Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Faren er vel også voksen nok til å bestemme hva han syns er viktig og verdt å mase på sin egen sønn om. 17
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 Dagens 20 åringer er skummelt dårlig til å finne riktige fakta på Internett. Synes faren gjør en god jobb med å oppmuntre han. Din sønn er i aldersgruppen med mest smitte. Korona kan gi langvarig konsekvenser for dem som får det. Håper sønnen din hører på sin far og vaksinerer seh. Anonymkode: 5f056...468 32
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Enig , faren bør ikke mase. Han kan ta egne avgjørelser. Svar heller hvis han spør om noe og forklar hva du tenker da. Anonymkode: c617d...b1a 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dagens 20 åringer er skummelt dårlig til å finne riktige fakta på Internett. Synes faren gjør en god jobb med å oppmuntre han. Din sønn er i aldersgruppen med mest smitte. Korona kan gi langvarig konsekvenser for dem som får det. Håper sønnen din hører på sin far og vaksinerer seh. Anonymkode: 5f056...468 Han er tross alt tjue år og vil han ikke ta vaksinen/vente litt med å ta den så bør far respektere dette og slutte å mase på ham! Anonymkode: 733f0...0d0 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han er absolutt voksen nok til å ta avgjørelser om egen helse, men jeg undres over hvorfor han er skeptisk? En gjennomsnittlig 20åring vet ingenting om vaksiner. Er han på vei inn i konspirasjonsteorier? Det finnes ingen andre grunner til å ikke ta denne vaksinen.. Anonymkode: f1b67...aea Eh jo, det finnes mange andre grunner til å ikke ta vaksinen. ÆRLIG TALT. Anonymkode: be3a8...50e 29
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er tross alt tjue år og vil han ikke ta vaksinen/vente litt med å ta den så bør far respektere dette og slutte å mase på ham! Anonymkode: 733f0...0d0 Dette med vaksiner er noe en 20 åring enda ikke har måttet ta stilling til og reflektert over. Så jo, som foreldre må man snakke med dem og oppmuntre dem til det. Det er en del av oppdragelsen av ungen din og den stopper ikke dagen ungen fyller 18 år. Å ikke ta en vaksine som er anbefalt er egoistisk. Anonymkode: 5f056...468 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #10 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Eh jo, det finnes mange andre grunner til å ikke ta vaksinen. ÆRLIG TALT. Anonymkode: be3a8...50e Nei Anonymkode: 6c023...9fe 16
indigob Skrevet 28. juli 2021 #11 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh jo, det finnes mange andre grunner til å ikke ta vaksinen. ÆRLIG TALT. Anonymkode: be3a8...50e Helt enig! 10
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #12 Skrevet 28. juli 2021 indigob skrev (1 minutt siden): Helt enig! Hva er grunnene til å ikke ta vaksinen med mindre dere har et dårlig immunforsvar? Anonymkode: 6c023...9fe 7
Elaine Marley Skrevet 29. juli 2021 #13 Skrevet 29. juli 2021 Tråden er ryddet for helseskadelig råd og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1
norw Skrevet 29. juli 2021 #14 Skrevet 29. juli 2021 Dette må være skrekken som forelder, når barna ikke forstår og gjør feilvurderinger som i verste fall fører til alvorlige helseplager, i teorien død. 6
Fakta? Skrevet 29. juli 2021 #15 Skrevet 29. juli 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Eh jo, det finnes mange andre grunner til å ikke ta vaksinen. ÆRLIG TALT. Anonymkode: be3a8...50e Ser man på argumentasjonen i dette forumet så henter praktisk talt alle som er mot vaksine det meste fra konspirasjonskilder som gir feilinformasjon, og de lærer aldri av å bli korrigert. 8
Tuba Skrevet 29. juli 2021 #16 Skrevet 29. juli 2021 Jeg bor i en by der smitten øker dramatisk i aldersgruppen 20-29 år. Med alle som rapporterer om senvirkninger etter covid mener jeg det er uansvarlig å ikke sterkt oppfordre sine barn i 20 årene å ta vaksine. Lurer på om vaksine skepsisen kommer fra deg TS? 8
Fortauet Skrevet 29. juli 2021 #17 Skrevet 29. juli 2021 Jeg blir så irritert over de som sier vi tror på konspirasjonsteorer, og er antivaksine fordi vi stiller spørsmål rundt vaksineringen!! Vi er fullt mulig til å tenke kritisk. Det gjør meg ikke til en konspirasjonsteoretiker, ei heller en antivaksinerer. Jeg og mine har tatt samtlige vaksiner i vaksinasjonsprogrammet. Barnet ditt er 20. Han er voksen. Han bestemmer selv. Og at det er en del av foreldrerollen å fremme vaksinen som noe positivet er så drøy at jeg ikke gidder å bruke tid på det en gang!! 15
infectedsopp Skrevet 29. juli 2021 #18 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 14.07): 20 åringen min er skeptisk til vaksinen og har ikke tatt den. Faren hans(min x mann) maser på han om dette hele tiden. Jeg mener at han er " voksen " nok til å bestemme dette selv. Enig,? Anonymkode: 8c02c...34d Ja, helt enig, dette bestemmer han selvfølgelig selv. Faren hans kan ikke tvinge ham til noe. AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 14.21): Han er absolutt voksen nok til å ta avgjørelser om egen helse, men jeg undres over hvorfor han er skeptisk? En gjennomsnittlig 20åring vet ingenting om vaksiner. Er han på vei inn i konspirasjonsteorier? Det finnes ingen andre grunner til å ikke ta denne vaksinen.. Anonymkode: f1b67...aea Ærlig talt for en konklusjon. Hva om han bare ønsker å vente til den er skikkelig godkjent og ikke bare betinget godkjent? Kanskje han husker svineinfluensaen? Folk flest klarer å ta egne informerte valg selv om det gjerne er et annet valg enn ditt uten at man måtte være en konspirasjonsteoretiker av den grunn https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/godkjenningsprosessen-for-vaksiner-mot-covid-19#godkjenningsprosessen Betinget godkjenning I situasjoner der det er et stort udekket medisinsk behov, kan myndighetene godkjenne en vaksine før man har all dokumentasjon som vanligvis kreves. Dette kalles betinget godkjenning og er en mulighet for å sikre rask tilgang til en vaksine under en pandemi. Betinget godkjenning gis før man har langtidsdata om effekter og bivirkninger. 9
Tradegy Skrevet 29. juli 2021 #19 Skrevet 29. juli 2021 (endret) Å mase på en ungdom, er som å måke snø i snøstorm. Motstand (generelt) er nærmest en ryggmargsrefleks. Tenker han kommer til fornuft når høsten kommer, hverdagen er i gang og flesteparten i klassa, er vaksinerte. Det er langt i fra for seint. Endret 29. juli 2021 av Tradegy
Den Sagnomsuste Skrevet 29. juli 2021 #20 Skrevet 29. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 2021-7-28 den 14.21): Han er absolutt voksen nok til å ta avgjørelser om egen helse, men jeg undres over hvorfor han er skeptisk? En gjennomsnittlig 20åring vet ingenting om vaksiner. Er han på vei inn i konspirasjonsteorier? Det finnes ingen andre grunner til å ikke ta denne vaksinen.. Anonymkode: f1b67...aea Joda, 20åringer har faktisk svært få gode grunner til å ville ta vaksinen. De blir i liten grad alvorlig syke av viruset så de har få helsemessige insentiver til å ta den. Den eneste grunnen til at de bør ta den knyttes til forfølgelse og utenforskap. Det er med andre ord sekundære argumenter i spill i favør vaksinen, ikke primære helseargumenter. Ryddet for avsporinger. Edie, adm. Endret 30. juli 2021 av Edie 6
Anbefalte innlegg