Jajajane Skrevet 28. juli 2021 #1 Del Skrevet 28. juli 2021 Da mener jeg reelle tall, ikke synsing osv. Hvor mange takker nei i Norge? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 28. juli 2021 #2 Del Skrevet 28. juli 2021 Jajajane skrev (Akkurat nå): Da mener jeg reelle tall, ikke synsing osv. Hvor mange takker nei i Norge? Det tror jeg ikke vi får vite før senere. Jeg takket ikke nei,men bare lot være å svare når jeg ble tilbud vaksinen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. juli 2021 #3 Del Skrevet 28. juli 2021 Det gjør ikke det pr i dag. Iflg denne artikkelen i VG står det at "de fleste kommunene i Norge" ikke fører statistikk over hvor mange som takker nei. Det står videre at i Oslo har 6000 takket nei. Med tanke på at vi er nå omtrent 700 000 i Oslo, er det jo forsvinnende få. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrert husfrue Skrevet 28. juli 2021 #4 Del Skrevet 28. juli 2021 ostekaker skrev (6 timer siden): Det tror jeg ikke vi får vite før senere. Jeg takket ikke nei,men bare lot være å svare når jeg ble tilbud vaksinen. Å ikke svare er vel det samme som å takke nei. Du får vel ikke mulighet senere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 28. juli 2021 #5 Del Skrevet 28. juli 2021 DetVarIkkeMeg skrev (1 time siden): Å ikke svare er vel det samme som å takke nei. Du får vel ikke mulighet senere? Du kan når som helst ombestemme deg . 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 28. juli 2021 #6 Del Skrevet 28. juli 2021 DetVarIkkeMeg skrev (3 timer siden): Du får vel ikke mulighet senere? Selfølgelig får jeg det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AfterTheRain Skrevet 28. juli 2021 #7 Del Skrevet 28. juli 2021 3 hours ago, DetVarIkkeMeg said: Å ikke svare er vel det samme som å takke nei. Du får vel ikke mulighet senere? Tror de har kjøpt inn rikelig med vaksiner i flere år framover, det blir sikkert plenty av muligheter. Vi kan snart tegne månedsabonnement. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 29. juli 2021 #8 Del Skrevet 29. juli 2021 AfterTheRain skrev (7 timer siden): Tror de har kjøpt inn rikelig med vaksiner i flere år framover, det blir sikkert plenty av muligheter. Vi kan snart tegne månedsabonnement. De kjøper inn mye, mente jeg hørte 12 millioner doser. Allikevel gikk nå en kommune ut at en måtte skynde seg for å få dose to. Hvis ikke var det ikke sikkert en fikk den. Forstå det den som kan. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 29. juli 2021 #9 Del Skrevet 29. juli 2021 zemer skrev (1 time siden): De kjøper inn mye, mente jeg hørte 12 millioner doser. Allikevel gikk nå en kommune ut at en måtte skynde seg for å få dose to. Hvis ikke var det ikke sikkert en fikk den. Forstå det den som kan. Har vært flere kommuner som sier slikt. Tror det de egentlig sier, er at de nå snart er ferdig med hovedrunden med dose 1, og at neste runde blir dose 2. Så da kan det hende at de som ønsker 1. dose, må vente til alle som ønsker 2. dose er ferdig. Uansett så kan ikke kommunene holde på til langt utover høsten med å avse ressurser til dette. Så på et eller annet tidspunkt blir det fastlegen en får vaksinen hos. Så det er vel det de sier - snart får du ikke vaksinen sammen med alle andre. Men selvsagt får alle vaksinen, så fremt de ikke går ut på dato eller sendes videre til andre land. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 29. juli 2021 #10 Del Skrevet 29. juli 2021 Jajajane skrev (19 timer siden): Da mener jeg reelle tall, ikke synsing osv. Hvor mange takker nei i Norge? Det er fortsatt mulig å melde seg på, så de reelle tallene kommer vel en gang i 2022. Og det er vel egentlig ingenting i veien for å ta vaksinen i 2022 heller, så lenge det er doser tilgjengelig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 29. juli 2021 #11 Del Skrevet 29. juli 2021 Det er jo lurt å benytte tilbudet mens det er der. Nå har vi hatt en untakstilstand i Norge, der store resurser er avsatt til massevaksinering. Det tilbudet vil det selvsagt bli slutt på. Det vil nok være mulig å få vaksine senere også, men via vanlige vaksinasjonskanaler. Da må man beregne ventetid. Han svensken som står for innkjøp av vaksine til Norge har sagt at Norge vil få færre doser fra oktober. Vaksinen har begrenset holdbarhet, så man kjøper ikke inn doser man ikke er sikker på blir brukt. Har du fått tilbud om vaksine og ikke tatt i mot, så ikke kom om 6 måneder og klag over at du ikke får den når du vil ha den. Norge regner befolkningen som ferdigvaksinert når alle over 18 år har fått tilbud om vaksine, ikke når alle faktisk er vaksinert. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 29. juli 2021 #12 Del Skrevet 29. juli 2021 Hulderen skrev (1 time siden): Det er jo lurt å benytte tilbudet mens det er der. Nå har vi hatt en untakstilstand i Norge, der store resurser er avsatt til massevaksinering. Det tilbudet vil det selvsagt bli slutt på. Det vil nok være mulig å få vaksine senere også, men via vanlige vaksinasjonskanaler. Da må man beregne ventetid. Han svensken som står for innkjøp av vaksine til Norge har sagt at Norge vil få færre doser fra oktober. Vaksinen har begrenset holdbarhet, så man kjøper ikke inn doser man ikke er sikker på blir brukt. Har du fått tilbud om vaksine og ikke tatt i mot, så ikke kom om 6 måneder og klag over at du ikke får den når du vil ha den. Norge regner befolkningen som ferdigvaksinert når alle over 18 år har fått tilbud om vaksine, ikke når alle faktisk er vaksinert. Kommer ikke til å klage, og venter fint til senere og betaler glatt for det da om jeg må. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 29. juli 2021 #13 Del Skrevet 29. juli 2021 Du får nå vente til alle faktisk har fått tilbud om vaksine, da, med å etterlyse tallene på hvem som har takket nei til tilbudet. Jeg kjenner fortsatt mange som venter på å få tilbud om første dose. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 29. juli 2021 #14 Del Skrevet 29. juli 2021 Hulderen skrev (8 timer siden): Det er jo lurt å benytte tilbudet mens det er der. Nå har vi hatt en untakstilstand i Norge, der store resurser er avsatt til massevaksinering. Det tilbudet vil det selvsagt bli slutt på. Det vil nok være mulig å få vaksine senere også, men via vanlige vaksinasjonskanaler. Da må man beregne ventetid. Han svensken som står for innkjøp av vaksine til Norge har sagt at Norge vil få færre doser fra oktober. Vaksinen har begrenset holdbarhet, så man kjøper ikke inn doser man ikke er sikker på blir brukt. Har du fått tilbud om vaksine og ikke tatt i mot, så ikke kom om 6 måneder og klag over at du ikke får den når du vil ha den. Norge regner befolkningen som ferdigvaksinert når alle over 18 år har fått tilbud om vaksine, ikke når alle faktisk er vaksinert. Takk Gud for at det blir nye personer som er over 18 hver dag da, slik at vi aldri blir ferdig... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMargitha Skrevet 29. juli 2021 #15 Del Skrevet 29. juli 2021 DetVarIkkeMeg skrev (På 28.7.2021 den 19.46): Å ikke svare er vel det samme som å takke nei. Du får vel ikke mulighet senere? Jeg var bortreist innenlands da jeg fikk tilbud- tilbudet var dagen etter og jeg hadde ikke sjangs til å rekke det. Oppga når jeg kom hjem igjen, ble oppringt samme dag som jeg kom hjem med nytt tilbud samme dagen to timer etter ankomst. Joda man får flere muligheter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 29. juli 2021 #16 Del Skrevet 29. juli 2021 BellaMargitha skrev (1 time siden): Jeg var bortreist innenlands da jeg fikk tilbud- tilbudet var dagen etter og jeg hadde ikke sjangs til å rekke det. Oppga når jeg kom hjem igjen, ble oppringt samme dag som jeg kom hjem med nytt tilbud samme dagen to timer etter ankomst. Joda man får flere muligheter. Selvfølgelig får du det. De vil jo at alle skal ta den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 29. juli 2021 #17 Del Skrevet 29. juli 2021 ajarRun skrev (6 timer siden): Takk Gud for at det blir nye personer som er over 18 hver dag da, slik at vi aldri blir ferdig... Det er ikke det samme å vaksinere et enkelt årskull, som å vaksinere en hel befolkning, det ser du vel? 18-åringene vl få t eget vaksineprogram, slik som spedbarn. De vil vaksineres hos fastlegen sin eller en helsestasjon. Det betyr ikke at et ukjent antal eldre bare kan hive seg med uten videre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 29. juli 2021 #18 Del Skrevet 29. juli 2021 (endret) Det finnes tall på hvor mange som har fått den og det finnes tall Iver hvor mange innbyggere det er i hver enkelt kommune delt i aldersgrupper. Det er lett å få et bilde av dekningen. De aller, aller fleste har gjort det man bør, nemlig tatt vaksinen. https://www.fhi.no/sv/vaksine/koronavaksinasjonsprogrammet/koronavaksinasjonsstatistikk/ Endret 29. juli 2021 av MapleSirup 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 29. juli 2021 #19 Del Skrevet 29. juli 2021 MapleSirup skrev (3 minutter siden): Det finnes tall på hvor mange som har fått den og det finnes tall Iver hvor mange innbyggere det er i hver enkelt kommune delt i aldersgrupper. Det er lett å få et bilde av dekningen. De aller, aller fleste har gjort det man bør, nemlig tatt vaksinen. https://www.fhi.no/sv/vaksine/koronavaksinasjonsprogrammet/koronavaksinasjonsstatistikk/ På den måten får du feil tall. Ditt tall for hvem som har takket nei, vil jo inkludere de som ikke har fått tilbud om vaksine enda også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 29. juli 2021 #20 Del Skrevet 29. juli 2021 Marihønepøne skrev (2 minutter siden): På den måten får du feil tall. Ditt tall for hvem som har takket nei, vil jo inkludere de som ikke har fått tilbud om vaksine enda også. Det gir en pekepinn på at de aller fleste tar vaksinen, som jeg skrev. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg