AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Babyen er 11 uker gammel og veldig rød på halsen. Hva kan det være? Og hva kan jeg gjøre for å få det vekk? Anonymkode: 2bc74...92a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Er du flink nok til å holde halsen tørr? Melk, sikkel osv kan gjøre at man får utslett fordi det er fuktig Anonymkode: 0b479...36f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du flink nok til å holde halsen tørr? Melk, sikkel osv kan gjøre at man får utslett fordi det er fuktig Anonymkode: 0b479...36f Hun gulper mye. Kan det være derfor? Og etter bading syns jeg det er litt vanskelig å tørke godt rundt halsen Ts Anonymkode: 2bc74...92a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun gulper mye. Kan det være derfor? Og etter bading syns jeg det er litt vanskelig å tørke godt rundt halsen Ts Anonymkode: 2bc74...92a Ja det er nok derfor. Om det alltid er litt fuktig vil babyen så klart bli sår. Anonymkode: 0b479...36f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er nok derfor. Om det alltid er litt fuktig vil babyen så klart bli sår. Anonymkode: 0b479...36f Hvordan skl jeg klare å tørke halsen hennes etter bading? Hun ligger jo hele tiden Anonymkode: 2bc74...92a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan skl jeg klare å tørke halsen hennes etter bading? Hun ligger jo hele tiden Anonymkode: 2bc74...92a Er du helt hjelpesløs? 🙈 du bruker én hånd til å skille valkene, og den andre til å tørke med en håndduk eller en tørrserviett.. Evt legg baby på mage, da løfter de jo som regel hodet selv i den alderen. Anonymkode: e28d6...959 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan skl jeg klare å tørke halsen hennes etter bading? Hun ligger jo hele tiden Anonymkode: 2bc74...92a Hvis du av en eller annen grunn ikke greier å skille babyfoldene rundt halsen fra hverandre så du får tørket med den andre, kan du be mannen din å holde baby som et fly (forutsatt at hun greier å løfte hodet) og du kan tørke under. Pass på at du klapper tørt, og ikke gnir. Bruk bepanthen om det er sårt. Er det varmt og klamt hos dere anbefaler jeg å bruke litt babypudder. Hvis du holder baby mer oppreist vil det etterhvert komme mer og mer luft der. Anonymkode: 22f2d...9a6
RockyRose Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 (endret) Vi har ein baby som truleg er kilen i halsen, så vi har fått nokre teknikkar på dette 😂 Stå bak baby og få merksemda, då vil h*n løfta litt på hovudet, evt. ta det når baby ligg på magen og hovudet ligg mot sida. Også kan du løfte ryggen litt når baby ligg, då vil hovudet vippe litt bakover(berre ikkje gå for langt for nakken!) Vår er ofte raud på halsen, vi brukar pudder i alle valkar(Berre ver obs på at det ikkje blir for mykje så det klumpar seg, då gjer det vondt verre). Vask og tørk ofte! Vi brukar kompress Bruk smikke dersom baby gulpar mykje, og tørk alltid vekk gulp! Endret 28. juli 2021 av RockyRose
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #9 Skrevet 29. juli 2021 Takk til alle som har svart. Skl være flink til å tørke halsen. Men hva skl jeg gjøre nå for å få såret til å bli bedre? Ser ut som det er verre enn i går. Badet ikke igår Anonymkode: 2bc74...92a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #10 Skrevet 29. juli 2021 Uff, det så ikke godt ut:( gjør ditt ytterste for å holde det tørt i hvert fall. Pga gulp, melk, sikkerl ville jeg vasket med rent vann og tørket godt en gang per dag. Og ev prøvd meg fram med beplantet. Og babyer (eller voksne for den saks skyld) trenger ikke bade hver dag. En gang i uka holder i massevis. Det er ikke godt for huden deres å bades/vaskes for mye. Mine babyer likte ikke å bade og ble derfor badet enda sjeldnere, og det har gått helt fint. Anonymkode: 1c1b0...794 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #11 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff, det så ikke godt ut:( gjør ditt ytterste for å holde det tørt i hvert fall. Pga gulp, melk, sikkerl ville jeg vasket med rent vann og tørket godt en gang per dag. Og ev prøvd meg fram med beplantet. Og babyer (eller voksne for den saks skyld) trenger ikke bade hver dag. En gang i uka holder i massevis. Det er ikke godt for huden deres å bades/vaskes for mye. Mine babyer likte ikke å bade og ble derfor badet enda sjeldnere, og det har gått helt fint. Anonymkode: 1c1b0...794 Badet henne nå og lot henne ligge litt på magen men føler at hun ikke vil løfte hodet så mye. Hun klarer det ikke enda. Smurte med Bephanten tilslutt Anonymkode: 2bc74...92a
Misanthropis Skrevet 29. juli 2021 #12 Skrevet 29. juli 2021 Har hatt gulpeunge som måtte tørkes føere ganger om dagen. Bare en tørr kompress og klappe lett. Hold baby sånn at du kommer til, og bruk gjerne talkum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå