Owa33 Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Er i uke 11 og har de siste 6 dagene hatt en del blødninger. Det begynte som brunt/mørkt slim og klumper som kom ut etter do-besøk, men dag 3 kom friskt blod på papiret. Ikke nok til å fylle et bind, men et par tørk med blod etter å ha tisset (som jeg gjør hver time..!). I natt fikk jeg sikkelig menssmerter og forberedte meg på en SA. Dro på legevakten og der kunne de ikke bekrefte en SA, men at blødningene kom fra livmor. Smertene avtok etter ca to timer og det kom ikke noe mer blod en de tidligere dagene. Blør fortsatt, men smertene er borte. Det tar tid før jeg får time hos gynekolog for å sjekke og jeg er så fortvilet og redd for hva dette kan være. Er det noen som har lignende erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Be om Hcg for å sjekke tilfredsstillende stigning og ultralyd? Anonymkode: 4063e...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 Tok de UL på legevakten? Hvis du har råd til det hadde jeg betalt for en TUL og ta hcg hos legen. Jeg har hatt blødninger to ganger…er 6+2. Første dagen var litt frisk rødt blod, de andre gangene bare brunt. Har blødd av og på 1 uke om gangen. Anonymkode: a7bfe...34d 1
Owa33 Skrevet 28. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tok de UL på legevakten? Hvis du har råd til det hadde jeg betalt for en TUL og ta hcg hos legen. Jeg har hatt blødninger to ganger…er 6+2. Første dagen var litt frisk rødt blod, de andre gangene bare brunt. Har blødd av og på 1 uke om gangen. Anonymkode: a7bfe...34d Tok kunn GU på legevakten. Det eneste jeg fikk beskjed om var at blødningene kom fra livmoren. Ja, fikk til slutt en time på dagen etter en avbestilling, så skal til UL nå i ettermiddag. Vet du hva blødningene dine skylles? Endret 28. juli 2021 av Owa33
Arkana Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 Jeg har hatt blødninger hele 1. trimester i alle svangerskap. Jeg fikk beskjed om at det sannsynligvis var hormonelle blødninger som kommer av de store mengdene med hormoner kroppen produserer for å holde svangerskapet gående. I uke 12 overtar morkaken hormonproduksjonen og da pleier slike blødninger, og andre typiske tidlige svangerskapsplager, å avta.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Owa33 skrev (2 timer siden): Er i uke 11 og har de siste 6 dagene hatt en del blødninger. Det begynte som brunt/mørkt slim og klumper som kom ut etter do-besøk, men dag 3 kom friskt blod på papiret. Ikke nok til å fylle et bind, men et par tørk med blod etter å ha tisset (som jeg gjør hver time..!). I natt fikk jeg sikkelig menssmerter og forberedte meg på en SA. Dro på legevakten og der kunne de ikke bekrefte en SA, men at blødningene kom fra livmor. Smertene avtok etter ca to timer og det kom ikke noe mer blod en de tidligere dagene. Blør fortsatt, men smertene er borte. Det tar tid før jeg får time hos gynekolog for å sjekke og jeg er så fortvilet og redd for hva dette kan være. Er det noen som har lignende erfaringer? Blødde en del i starten jeg. Og nå og da gjennom hele svangerskapet. Det trenger absolutt ikke å bety spontanabort, da SA oftest er masse blod. Bare unntaksvis at SA er småblødninger. Som legen min sa, for de aller fleste er det ingen tvil når du har en SA, du bare skjønner det. Sånne småblødninger er nesten alltid uskyldige. Jeg leste masse om det selv da jeg blødde i starten, og var livredd som deg. Men var overhode ikke noe SA. Du har definitivt oddsene på din side!! Anonymkode: 073b7...dc3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 Owa33 skrev (23 minutter siden): Tok kunn GU på legevakten. Det eneste jeg fikk beskjed om var at blødningene kom fra livmoren. Ja, fikk til slutt en time på dagen etter en avbestilling, så skal til UL nå i ettermiddag. Vet du hva blødningene dine skylles? Nei, legen har bare sagt at det skyldes forandringer i livmoren. Jeg mistenker at første blødning i uke 5 skyldtes implantasjonsblødning fordi jeg hadde kramper og blødninger rundt den tiden jeg skulle få mensen. Andre gangen skyldes nok en orgasme (det sa jeg ikke til legen) da jeg har lest at orgasmer kan gi sammentrekninger i livmoren som da støter ut gammelt blod. Hun fortalte meg at så lenge det ikke er mye blod og ikke frist rød blod, er det vanligvis ikke noe å bekymre seg for. Har hatt TUL som jeg betalte for og så et embryo etter første blødning. Hcg fra i går og i forrige uke viser en fin stigning. Masse lykke til! Oppdater oss gjerne 😁 Anonymkode: a7bfe...34d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 Akkurat slik du beskriver begynte min SA, også i uke 11. Med noen dager med brunt, så etterhvert brunt og rødt om hverandre. Etter fire-fem dager våknet jeg med skikkelige menskramper, og blødde kraftig. Fikk komme inn på sykehuset dagen etter, og de bekreftet SA. Men, jeg har også opplevd å ha mange småblødninger gjennom et svangerskap som gikk bra, også. Så med mindre du begynner å faktisk blø kraftig så ville jeg beholdt et lite håp. Det er forferdelig å gå og ikke vite, og så langt ute i svangerskapet er det bare ultralyd som kan gi svar. Lykke til, og stor klem! ❤ Anonymkode: 7b979...ab0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #9 Skrevet 29. juli 2021 Hvordan gikk det med deg? Anonymkode: 93664...64c
Owa33 Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #10 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 29.7.2021 den 14.56): Hvordan gikk det med deg? Anonymkode: 93664...64c Hei, Det visste seg å være en påbegynt abort, uten at kroppen helt klarte å fullføre. Det var tom fostersekk hos gynekolog og dette har enten vært en blighted ovum, MA eller blæremola. Fikk enorme smerter samme kveld som vi hadde vært hos Gynekolog og påvist den tomme fostersekken. Ble hentet i ambulanse og kjørt rett på legevakt hvor de heldigvis hadde nok morfin og andre godsaker til å dempe all smerte. Har vært til utskrapning på sykehuset i dag og sendt prøver til laboratoriet i tilfelle mola. Takk for alle svar i denne tråden! ❤️ Hvis noen leser dette senere og er i lignende situasjon: Har fått beskjed om at dette ikke skjer særlig mange og at det er ingen fare for infertilitet eller at neste svangerskap ikke skal gå fint. Det kan også ha vært en MA som kroppen virkelig ikke klarte å fullføre selv, noe som heller ikke er særlig vanlig. Som mange skriver over er det også helt vanlig å blø, uten at det skal bety abort.
Dame1989 Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Owa33 skrev (1 time siden): Hei, Det visste seg å være en påbegynt abort, uten at kroppen helt klarte å fullføre. Det var tom fostersekk hos gynekolog og dette har enten vært en blighted ovum, MA eller blæremola. Fikk enorme smerter samme kveld som vi hadde vært hos Gynekolog og påvist den tomme fostersekken. Ble hentet i ambulanse og kjørt rett på legevakt hvor de heldigvis hadde nok morfin og andre godsaker til å dempe all smerte. Har vært til utskrapning på sykehuset i dag og sendt prøver til laboratoriet i tilfelle mola. Takk for alle svar i denne tråden! ❤️ Hvis noen leser dette senere og er i lignende situasjon: Har fått beskjed om at dette ikke skjer særlig mange og at det er ingen fare for infertilitet eller at neste svangerskap ikke skal gå fint. Det kan også ha vært en MA som kroppen virkelig ikke klarte å fullføre selv, noe som heller ikke er særlig vanlig. Som mange skriver over er det også helt vanlig å blø, uten at det skal bety abort. God bedring og lykke til videre ♥️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå