AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Det blir så dårlig stemning. Vi fikk oss et husdyr i fjor. Det var " barn" og dessverre flink til å ødelegge inventaret i huset. Jeg kjøpte inn noe som skulle monteres for å unngå videre ødeleggelse. Dette sa jeg minst 10 ganger at måtte opp. Selv er jeg ikke handy. Jeg la det frem i tillegg til en verktøykasse fra garasjen og sa at nå skal det opp. Det ble bare ryddet bort igjen med et " syns ikke det blir pent i stua om det der skal opp". Så gikk månedene og nå er deler av veggen i stuen ødelagt. En gammel fin tapet. Etter sommeren skal vi ha visning, og istedenfor å bruke penger på andre ting, må vi reparere for mange, mange tusen. Kommer på ca. 50 000. Jeg ble veldig lei meg da jeg så hvordan det så ut i dag. Jeg klarte ikke dy meg og sa" hvorfor kunne du ikke bare gjøre det jeg sa. Hadde tatt deg 10 minutter". Jeg fikk beskjed om at jeg kunne vært strengere. At jeg selv burde montert det opp osv. Det ble bråk, stønning og trass. Urimelig å si noe? Anonymkode: 57deb...05f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 Dere har et barn som river opp en vegg? Eller er det faktisk snakk om et dyr? Anonymkode: 81e7f...9e3 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Monter det selv, kvinne! Anonymkode: 64a81...794 23
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 Hva i alle dager er det du snakker om? Anonymkode: 0cee1...a8f 7
Million Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva i alle dager er det du snakker om? Anonymkode: 0cee1...a8f Jeg tror hun snakker om en hund som går litt amok innendørs. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Monter det selv, kvinne! Anonymkode: 64a81...794 👆 Anonymkode: 9e686...707 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 Dette kunne du ha fikset selv TS. Trenger ikke å være handy for å skru noen skruer i veggen. Anonymkode: c1aed...f88 10
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dette kunne du ha fikset selv TS. Trenger ikke å være handy for å skru noen skruer i veggen. Anonymkode: c1aed...f88 Men han er mann. Hva skjer med mennene i samfunnet. Pusekatter hele gjengen. Anonymkode: fb9aa...fa8 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #10 Skrevet 28. juli 2021 Jeg har en superhandy mann, men har lært meg "alt" av handyarbeid selv. Bedre å bare gjøre det selv enn å måtte be mannen om å gjøre det. Gjør jeg det selv, blir det gjort. Anonymkode: 19687...820 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #11 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): hvorfor kunne du ikke bare gjøre det jeg sa. Hadde tatt deg 10 minutter". Jeg fikk beskjed om at jeg kunne vært strengere. At jeg selv burde montert det opp osv. Dette er en enkeltstående episode. Det interessante er jo hva slags læring dere tar? Blir du strengere? Gjør du det selv? Tilkaller du annen hjelp? Tar han automatisk en mer aktiv rolle, basert på utfallet fra forrige gang? Hvis det samme gjentar seg, og det blir et mønster, så passer dere ikke sammen. "du må bli strengere"?? Han er antagelig vant til å bli mast på av mamma, og nå får du den rollen. Velbekomme. Anonymkode: cdd0d...64c 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #12 Skrevet 29. juli 2021 Man trenger ikke være handy for å montere sammen et klatrestativ. Du hadde klart det selv. Hvorfor prøvde du ikke en gang? Du kan ikke klandre han når du ikke en gang gadd prøve Anonymkode: 709f6...c72 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #13 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men han er mann. Hva skjer med mennene i samfunnet. Pusekatter hele gjengen. Anonymkode: fb9aa...fa8 Ehh, montering av møbler ikke mannejobb. Det er en jobb begge kan gjøre. Anonymkode: 23c10...220 5
minister-mio Skrevet 29. juli 2021 #14 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva i alle dager er det du snakker om? Anonymkode: 0cee1...a8f Ikke en som blir dødelig fornærmet hver gang noe skjer 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #15 Skrevet 29. juli 2021 Hvorfor kunne du ikke skru det opp selv? Du så jo at veggen ble ødelagt? Anonymkode: 7f558...c0f 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #16 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det blir så dårlig stemning. Vi fikk oss et husdyr i fjor. Det var " barn" og dessverre flink til å ødelegge inventaret i huset. Jeg kjøpte inn noe som skulle monteres for å unngå videre ødeleggelse. Dette sa jeg minst 10 ganger at måtte opp. Selv er jeg ikke handy. Jeg la det frem i tillegg til en verktøykasse fra garasjen og sa at nå skal det opp. Det ble bare ryddet bort igjen med et " syns ikke det blir pent i stua om det der skal opp". Så gikk månedene og nå er deler av veggen i stuen ødelagt. En gammel fin tapet. Etter sommeren skal vi ha visning, og istedenfor å bruke penger på andre ting, må vi reparere for mange, mange tusen. Kommer på ca. 50 000. Jeg ble veldig lei meg da jeg så hvordan det så ut i dag. Jeg klarte ikke dy meg og sa" hvorfor kunne du ikke bare gjøre det jeg sa. Hadde tatt deg 10 minutter". Jeg fikk beskjed om at jeg kunne vært strengere. At jeg selv burde montert det opp osv. Det ble bråk, stønning og trass. Urimelig å si noe? Anonymkode: 57deb...05f Da er det på høy tid å lære seg å bli det. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor så mange av oss damer tillater seg å være hjelpeløse nek som gjør seg avhengige av en mann for å få gjort den enkleste, lille praktiske ting. Anonymkode: 9e7f7...8d0 9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #17 Skrevet 29. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da er det på høy tid å lære seg å bli det. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor så mange av oss damer tillater seg å være hjelpeløse nek som gjør seg avhengige av en mann for å få gjort den enkleste, lille praktiske ting. Anonymkode: 9e7f7...8d0 Helt enig, hvertfall noe så banalt som å fikse noen få skruer.. Anonymkode: 9e686...707 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #18 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men han er mann. Hva skjer med mennene i samfunnet. Pusekatter hele gjengen. Anonymkode: fb9aa...fa8 Det står ingenting om kjønnene til personene som nevnes i hovedinnlegget. Anonymkode: 2e8e2...c9e 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #19 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det står ingenting om kjønnene til personene som nevnes i hovedinnlegget. Anonymkode: 2e8e2...c9e Det har du jammen rett i. Fordommer påpekt og innrømt, i alle fall for min del. Men jeg står fremdeles for innholdet i kommentaren min: TS burde fremdeles lære seg å bli litt mer handy, uansett kjønn. Og det ER dessverre mange av oss damer som gjør seg veldig hjelpeløse og avhengige av menn for å få utført enkle, praktiske ting. Jeg kjenner intelligente og høyt utdannede damer med stålkontroll på de fleste områder av livet, men som knapt kan fylle vindusspylervæske på bilen. Og sånt er bare trist. Anonymkode: 9e7f7...8d0 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #20 Skrevet 29. juli 2021 Skjønner ingenting jeg. Er det et barn, et dyr, eller et dyrebarn som river i stykker veggen? Hvordan får i så fall den til det? Aldri opplevd at noen av dyra mine har fått tak i veggen... Anonymkode: 72b1a...4e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå