Gjest Rååååsa Skrevet 28. juli 2021 #61 Skrevet 28. juli 2021 Du skriver at det er 10-15 forskjellige selskaper han får regninger fra, og to av de viser ei gjeld på 800 000. Det er ekstremt og jeg tviler på at han kommer seg ut av det på ei god stund. Kanskje aldri.
Realverdien Skrevet 28. juli 2021 #62 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dust. Anonymkode: bb37c...5d9 Følte vel for å påpeke noen økonomiske realiteter for dem som skiller seg. Løser sjelden særlig mye, med mindre man møter ny partner MED økonomisk sans.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #63 Skrevet 28. juli 2021 Dere virker ikke så skarpe selv når dere ikke skjønner selv hvor ille dette faktisk er. Det sjokkerer meg faktisk mer enn at noen ender opp med nær en million i inkasso. Mulig jeg har sett for mye på luksusfellen. Anonymkode: 8c4e9...322 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #64 Skrevet 28. juli 2021 Hva som er mye gjeld? Når man ikke evner å betale. Her til lands er vel gjeldsofre uansett behandlet som pusekatter. Man slipper stort sett unna med å leve på norm. Det som er forferdelig er at man drar med seg familie og partner i kaoset. Når gjeldsofferet tar et slikt valg, så betyr det i realiteten å gi flatt faen i andre enn seg selv. Hèlt forferdelig egoistisk. Anonymkode: 0e25d...7aa 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #65 Skrevet 28. juli 2021 Målet helliger midlene, sier jeg. Jeg ser det slik at åpning av to brev tilfeldige er det minste problemet her!! Hva med alle de andre uåpnede konvoluttene? Det lukter gjeld i millionklassen, som vil være umulig å nedbetale. Her må det øyeblikkelig handling til! Dette er ikke bra... Mannen må konfronteres, ellers ryker gård og grunn. Anonymkode: f4e11...7fe 7
Duraton Skrevet 28. juli 2021 #66 Skrevet 28. juli 2021 23 minutter siden, Realverdien said: Nå er hun pakkeløsning på tinder og kan hygge seg i barnefrie helger i det minste. Tinderegg 🤣 4
Heidi40 Skrevet 28. juli 2021 #67 Skrevet 28. juli 2021 nomore82 skrev (4 timer siden): Hvor lenge siden var dette? Det stemmer at du må ha skriftlig fullmakt fra ektefelle,jeg har akkurat vært igjennom dette med min mann.
Apis Skrevet 28. juli 2021 #68 Skrevet 28. juli 2021 Første steg er å konfrontere mannen, så få oversikt over gjeld og eiendeler og vis nødvendig, frivillig salg av gård før det ender i skifteretten.
AprilLudgate Skrevet 28. juli 2021 #69 Skrevet 28. juli 2021 nomore82 skrev (1 time siden): Men da har dere en avtale da…. Du ser ikke forskjellen? Nope, jeg har ikke spurt. Selvsagt åpner jeg, vi må jo betale regninger. Så.... Du er gift. Mannen/kona later som alt er fred og ingen fare. Eller, du merker det er endel kjøp og prosjekter du ikke har oversikt over selv. Eller, du mistenker at det tidligere rusmisbruket/spille/shoppingavhengigheten er på avveie igjen. Vedkommende endrer atferd, du får mistanke om noe. Samtidig dukker det opp mange brev. Flere og flere. Mann/kone blir illsint eller taus når du spør. Dere eier bolig/bil osv sammen - har barn. Du vet at dersom det er skjult gjeld så står du og barna på totalt bar bakke med gjeld fra helvete. Synes du fortsatt prinsippet om å la være med brevåpning er viktigst? Når ektefellen nekter å si noe eller kanskje du finner en søppelpose gjemt full av det du ser er inkasso/regninger? Da kan du jo bare be ham/henne sette fyr på hele huset like godt. Like greit å miste det i påsatt brann som inkasso. Same shit different wrapping. Jeg satt en gang barnevakt for en bekjent aleneforsørger. Spisebordet fløt over av brev, og jeg kikket på det ene. Det var inkasso på en god del penger. Ikke i millionklassen, men godt over det jeg tenkte personen kunne klare å betale. Jeg spurte forsiktig om det, og om vedkommende ikke heller bare skulle hoppe i det og dra på økonomisk rådgivning. H* n ble flau, men dro - og noen år senere var gjelda betalt og dermed kunne vedkommende ta opp boliglån med sin ellers greie inntekt. Shit happens, og som nær familie/bekjent bør man blande seg litt. Om man kan ansvarliggjøres for gjelden bør man sette himmel og jord i bevegelse for å fritas fra ansvaret. 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #70 Skrevet 28. juli 2021 Den gården forsvinner snart… her må noe gjøres veldig fort!!!! Anonymkode: 9de06...e22 3
herremann Skrevet 28. juli 2021 #71 Skrevet 28. juli 2021 (endret) Konfrontere han. Åpne alle brev i sammen. Få full oversikt over sum og hvilke banker har har skyld til. Søk om å refinansiere alt til ett felles lån hos en bank. Endret 28. juli 2021 av herremann
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #72 Skrevet 28. juli 2021 Når man finner gjeld usikret til inkasso og namsmannen på nesten en million så forsvinner hele "uLoVliG å åPnE aNdReS pOsT". Har dere som skriver dette mye skjult inkasso selv tro!? Hun må konfrontere ham Anonymkode: b97da...f0c 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #73 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor er du fortsatt sammen med ham? Anonymkode: c3c4e...016 Av hensyn til ungene. Men jeg har i det siste innsett at det beste er om vi går hver til vårt, så jeg er nå i ferd med å gjøre de nødvendige forberedelser til en eventuell skilsmisse. Særeie er allerede ordnet, så noe fratrekk for privatgjeld kan han se langt etter. Anonymkode: 4e643...d83 1
Blomsterpotta Skrevet 28. juli 2021 #74 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Åpner man andres brev, er man ansvarlig for gjelden som står i brevet. Dette står i gjeldsloven fra 1814z Anonymkode: 35745...04e Link?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #75 Skrevet 28. juli 2021 Fløff skrev (46 minutter siden): Shit happens, og som nær familie/bekjent bør man blande seg litt. Om man kan ansvarliggjøres for gjelden bør man sette himmel og jord i bevegelse for å fritas fra ansvaret. Riktig. Jeg er gift med et mann som er fullstendig uansvarlig, og jeg sitter i saksa fordi jeg er medlåntaker på hans del av huslånet. Jeg er i dialog med banken, og håper virkelig på en løsning derfra. Min tenkte løsning vil jo faktisk være det beste for alle, både meg, banken og mannen. Anonymkode: 4e643...d83 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #76 Skrevet 28. juli 2021 Blomsterpotta skrev (4 minutter siden): Link? Det er selvfølgelig bare tull Man er da ikke ansvarlig for andres gjeld fordi man har sett den i et brev. Anonymkode: ebf70...d1d 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 28. juli 2021 #77 Skrevet 28. juli 2021 Her hyler alle alarmer i kor. Dette høres veldig kritisk farlig ut.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #78 Skrevet 28. juli 2021 Så lenge man betaler boliglånet kommunale avgifter og strøm etc kan det gå lang tid for evt tvangssalg Anonymkode: dca6d...c84
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #79 Skrevet 28. juli 2021 Namsmann sender vel ikke brev hvis det ikke er gått så langt som til påleggstrekk? Anonymkode: 34189...35a
Gjest Smeltemann Skrevet 28. juli 2021 #80 Skrevet 28. juli 2021 Her er det nok noen som får kjøpt seg en gård til en overkommelig pris. Har selv benyttet meg av andres økonomiske fadeser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå