Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dere virker ikke så skarpe selv når dere ikke skjønner selv hvor ille dette faktisk er. Det sjokkerer meg faktisk mer enn at noen ender opp med nær en million i inkasso. Mulig jeg har sett for mye på luksusfellen. 

Anonymkode: 8c4e9...322

Det går vanvittig fort skal jeg si deg. Ofte refinansiering på refinansiering. Og renter på 200 000 årlig.

Nordmenn er ganske desperate etter å gjøre opp for seg, så desperate at de låner penger for å betale forbruk/regninger til det ikke går lenger. 

Forsøkt å nå inn til folk som sliter med å si du har faktisk ikke råd. Men til døve ører og  Inkasso selskapene gnir seg i hendene til folk drives utfor stupet eller får profesjonell hjelp.

Anonymkode: 533b1...be1

AnonymBruker
Skrevet
Rååååsa skrev (7 timer siden):

Du skriver at det er 10-15 forskjellige selskaper han får regninger fra, og to av de viser ei gjeld på 800 000. 

Det er ekstremt og jeg tviler på at han kommer seg ut av det på ei god stund. Kanskje aldri. 

Bare å sende rett på gjeldsordning. Alt ordner seg med litt tid. 

Anonymkode: 533b1...be1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei,

Har et søskenbarn og god venn som har en mann som får MYE regninger/brev i posten. Det er sikkert fra 10-15 ulike banker/kredittselskaper.  Disse åpner han aldri, men kan jo være at han har det inne på nettet.

Hun har åpnet to tilfeldige brev (og ja, føler seg ikke bra som gjorde det). Disse var på 500 000 i lån (inkassovarsel) fra Norwegian, samt 300 000 (inkassovarsel) fra Santander.

Hva hadde dere tenkt om dere hadde funnet disse brevene? Det siste i posten var fra politiet/namsmannen. Trenger ikke bety noe, men hun blir litt bekymret. Men bare han betaler lånet på gården som har vært i familien hennes/min i mange år..

Anonymkode: d0bf8...47c

Hjelper lite om han betaler lånet på gården. Betaler han ikke gjelda kan er det vel veldig sannsynlig at alt må tvangsselges til slutt?

Anonymkode: 16fe2...698

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei,

Har et søskenbarn og god venn som har en mann som får MYE regninger/brev i posten. Det er sikkert fra 10-15 ulike banker/kredittselskaper.  Disse åpner han aldri, men kan jo være at han har det inne på nettet.

Hun har åpnet to tilfeldige brev (og ja, føler seg ikke bra som gjorde det). Disse var på 500 000 i lån (inkassovarsel) fra Norwegian, samt 300 000 (inkassovarsel) fra Santander.

Hva hadde dere tenkt om dere hadde funnet disse brevene? Det siste i posten var fra politiet/namsmannen. Trenger ikke bety noe, men hun blir litt bekymret. Men bare han betaler lånet på gården som har vært i familien hennes/min i mange år..

Anonymkode: d0bf8...47c

Dette høres veldig trygt ut. Kanskje du skulle pantsette huset og bilen for å spytte inn litt mer i gården?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hadde dere felleseie? I så fall var dere en økonomisk enhet, og du hadde full rett til innsyn.

Anonymkode: e1f6b...b57

Er likevel ikke slik det fungerer

Jeg har i forbindelse med flytting faktisk måtte sende nye fullmakter (vi sender til alle kreditt selskaper m.m og de som vi ikke engang har fått regninger fra med gjensidig fullmakt) Dette er et krav fra min side siden min første mann var et surruhue økonomisk (Klippet konsekvent alle kredittkort han kom over) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...