AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Homofile, transer, kvinner, svarte, asiater, bygdenorge, FrP, Mdg, feite folk, ME-foreningen, forskere, lærere, sykepleiere osv. Det er ikke måte på hvor mange grupper (eller i hvert fall representanter for grupper) har et behov for å fremstille seg selv som ofre der ethvert problem skyldes "alle de andre". Hvorfor ikke ta tak i egne problemer å gjøre noe med det? Er det fordi slike mennesker er av natur mentalt skjøre og ikke evner å "skjerpe seg"? Det er lettere å be andre fikse sine problemer enn å gjøre noe med det selv? Anonymkode: 72605...ea1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Du glemte den mest sutrete gruppen. Kanskje du selv tilhører den? Anonymkode: 81fb5...c81 3
Gjest Elder Millennial Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 Klart det er lettere å peke på andre, da behøver man jo ikke å foreta seg noe. Å jobbe med seg selv er jo drit vanskelig, skjønner godt at man unngår det litt🙄
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Elder Millennial skrev (Akkurat nå): Klart det er lettere å peke på andre, da behøver man jo ikke å foreta seg noe. Å jobbe med seg selv er jo drit vanskelig, skjønner godt at man unngår det litt🙄 Det er også min mistanke. Det er hardt arbeid å forbedre seg selv. Enklere å be andre ta jobben da. Anonymkode: 72605...ea1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 Har aldri skyldt på noen på grunn av at jeg er syk. Offerrollen gjelder ikke alle. Anonymkode: c3720...659
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Samfunnet vår er på mange punkt problematisk, men heldigvis tror jeg mange problemer er løst når den eldre generasjonen og de som er i 40-50 årene nå, ikke eksisterer mer. En generasjon fylt av mye hat, lite refleksjoner og mye fordommer. Jeg elsker mine besteforeldre, men de er rasister og homofober, og det er holdninger som jeg håper andre også tar med seg i graven. Anonymkode: 12348...575 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 Folk elsker oppmerksomhet, sine 15 minutes of fame. Bare se hvor avhengige folk er av likes og bekreftelse. Kvalmende. Finnes ikke en lettere måtte å sanke sympati enn å sette seg i offerrollen. Anonymkode: 0f2a2...5c1
SoWhat? Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 Elder Millennial skrev (5 minutter siden): Klart det er lettere å peke på andre, da behøver man jo ikke å foreta seg noe. Å jobbe med seg selv er jo drit vanskelig, skjønner godt at man unngår det litt🙄 Totalt og helt og fullt uenig! Det dummeste en gjør er å peke på andre. Akkurat som om man forandre på annet enn seg selv! Det beste er alltid og ALLTID, se seg i speilet og rydde opp. Da blir noe gjort. Så jeg skjønner overhodet ikke din forståelse for "at man ikke behøver å gjøre noe"
SoWhat? Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk elsker oppmerksomhet, sine 15 minutes of fame. Bare se hvor avhengige folk er av likes og bekreftelse. Kvalmende. Finnes ikke en lettere måtte å sanke sympati enn å sette seg i offerrollen. Anonymkode: 0f2a2...5c1 Alle vil ha, og bør få bekreftelse. Slutt å dra det fram som noe negativt. Bekreftelse er svært viktig. Endret 28. juli 2021 av SoWhat?
Silva Pluvialis Skrevet 28. juli 2021 #10 Skrevet 28. juli 2021 (endret) Jeg tror det har blitt langt mer vanlig å kritisere folk (som forteller noe vanskelig) for å være i offerrollen enn at noen faktisk er i offerrollen. Endret 28. juli 2021 av Gjenferdet
Gjest Elder Millennial Skrevet 28. juli 2021 #11 Skrevet 28. juli 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Totalt og helt og fullt uenig! Det dummeste en gjør er å peke på andre. Akkurat som om man forandre på annet enn seg selv! Det beste er alltid og ALLTID, se seg i speilet og rydde opp. Da blir noe gjort. Så jeg skjønner overhodet ikke din forståelse for "at man ikke behøver å gjøre noe" Hvor leste du at jeg menet man ikke behøver å gjøre noe selv? Jeg sa det er forståelig at man heller skylder på andre fordi det er lettere enn å ta tak i egne problemer. Det betyr så visst ikke at man bare skal sitte på ræva å tvinne tommeltotter. Tror det er lettere å ta tak i problemer om man blir møtt med litt forståelse, tålmodighet og vilje til å hjelpe hverandre enn om den andre parten bare står å skriker: skjerp deg!
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #12 Skrevet 28. juli 2021 8 minutter siden, SoWhat? said: Alle vil ha, og bør få bekreftelse. Slutt å dra det fram som noe negativt. Bekreftelse er svært viktig. Deg om det, jeg ser på det som en sykdom i samfunnet. Det har tatt helt av. Anonymkode: 0f2a2...5c1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #13 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Deg om det, jeg ser på det som en sykdom i samfunnet. Det har tatt helt av. Anonymkode: 0f2a2...5c1 Det er en sykdom som særlig er utbredt blant dagens unge (15-30). Foreldrene har skjermet og oppdratt skjøre barn som aldri har blitt voksne og lært seg å håndtere utfordringer selv. Anonymkode: 72605...ea1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå