Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som fortsatt har det gamle førerkortet, tenkte å få ut finger'n og bytte til det nye, kredittkort-store som vil passe i lommeboka....

Er det bare å dra rett på Statens Vegvesen (Risløkka i Oslo for min del) i åpningstidene? Får man nytt med en gang eller kommer det i posten?

Må man ha med passbilde (sort/hvitt eller farge) eller tar de bilde av deg der?

Noen som vet hva det koster?

Var så dårlig info om dette på nettet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan bare møte opp og bestille nytt kort. Du får et midlertidig førerkort og det nye blir sendt i posten i løpet av noen dager. Om du må ha nytt bilde husker jeg faktisk ikke, men de har jo fotoautomat der om det trengs. Det koster 295 kroner.

Skrevet (endret)

Jeg tok i alle fall nytt bilde i fotoboksen på trafikkstasjonen, mener å huske det var svarthvitt...

Endret av vixen
Skrevet

De har automat der så du kan ta bilde. Husk å ta med mynter! .Vi var på veistasjonen i Tønsberg og ikke ville de veksle og ikke gikk det å ta ut penger ekstra ingenting :frustrert: (ikke så mye hjelp å få der akkurat).

Får det i posten, du betaler der når du leverer papiret.

Vil du gjerne beholde det gamle førerkortet får du det, de klipper bare et hull i det.

Skrevet

OK, takk for gode og informative svar!

Da er det vel bare å sørge for å IKKE ha en bad-hair-day den dagen jeg skal fornye førerkortet :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...