Gå til innhold

Maten smaker forskjellig i 2 kjøleskap..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en flytteprosess og bor noen dager på gamle stedet og andre dager på det nye stedet og jeg bemerket meg at på det nye stedet så smaker pålegget og sånt som jeg har hatt i kjøleskapet så utrolig mye bedre enn hva jeg er vandt med. Jeg testet med nøyaktig samme pålegget og i det gamle kjøleskapet, og det kan ikke sammenlignes. Synnøve osten blir "stiv" og smakløs i det gamle kjøleskapet og myk og fullt av smak i det nye. 

Temperaturen på det gamle er på 4 grader. Vet ikke hva der er på det nye.... kan det ha noe å si ? 

Anonymkode: 6998b...f2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må sjekke temperaturen i det nye kjøleskapet. Hvis osten er mykere høres det ut som det er litt varmt

Anonymkode: 08f85...e9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du må sjekke temperaturen i det nye kjøleskapet. Hvis osten er mykere høres det ut som det er litt varmt

Er ikke varmt i det heletatt. Og melka og alt holder som der skal.  Maten smaker liksom som forventet nå, Ikke som tørr papp. Det er enorm forskjell. Skjønner ikke 🤷‍♀️ har lenge trodd at jeg bare ikke syns ting er så godt lenger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er ikke varmt i det heletatt. Og melka og alt holder som der skal.  Maten smaker liksom som forventet nå, Ikke som tørr papp. Det er enorm forskjell. Skjønner ikke 🤷‍♀️ har lenge trodd at jeg bare ikke syns ting er så godt lenger. 

Jeg klarer ikke se for meg noe annet enn temperaturen som ville ha den effekten på osten. Anbefaler deg å måle temperaturen i det nye skapet, ikke ta det for gitt at den er OK. :)  Evt. sjekk om du har forskjellige soner i skapet som er beregnet til forskjellige ting. 

Anonymkode: 1c4f4...aee

• Liker 3
Skrevet

Det kan skyldes ulik fuktgrad i de to kjøleskapene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg klarer ikke se for meg noe annet enn temperaturen som ville ha den effekten på osten. Anbefaler deg å måle temperaturen i det nye skapet, ikke ta det for gitt at den er OK. :)  Evt. sjekk om du har forskjellige soner i skapet som er beregnet til forskjellige ting. 

Anonymkode: 1c4f4...aee

Nei har sjekka det og det er på 4 grader på begge. All drikke jeg drikker derfra er så kaldt som det skal være. Osten er akkurat som den skal være. Det er osten i det gamle kjøleskapet som ikke er som den skal. Ost skal ikke være stiv og smakløs! 

AnonymBruker
Skrevet
Hunter7 skrev (57 minutter siden):

Det kan skyldes ulik fuktgrad i de to kjøleskapene. 

Det gamle kjøleskapet er sånn som ikke må avrimes... der osten blir stiv. Det nye er sånn vanlig, der maten smaker bra. Kan det ha noe å si? 

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gamle kjøleskapet er sånn som ikke må avrimes... der osten blir stiv. Det nye er sånn vanlig, der maten smaker bra. Kan det ha noe å si? 

Kanskje, uten at jeg kan si det sikkert. Jeg har bare opplevd lignende. I det ene kjøleskapet ble ost og pølsepålegg ofte stivt og tørt, mens i det jeg har nå skjer ikke det samme. Grønnsaker tørker heller ikke like raskt ut i det nye som det gamle. 

AnonymBruker
Skrevet
Hunter7 skrev (5 timer siden):

Kanskje, uten at jeg kan si det sikkert. Jeg har bare opplevd lignende. I det ene kjøleskapet ble ost og pølsepålegg ofte stivt og tørt, mens i det jeg har nå skjer ikke det samme. Grønnsaker tørker heller ikke like raskt ut i det nye som det gamle. 

Da virker det logisk, at det er fuktigheten det er. Det må jo være en eller annen funksjon i kjøleskapet som fjerner fukt, siden det er avrimningsfritt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/28/2021 at 7:37 PM, AnonymBruker said:

Ost skal være myk. Det høres ikke ut som om TS snakker om ost som svetter.

Anonymkode: c5419...fd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...