*Mocca* Skrevet 29. juli 2021 #21 Skrevet 29. juli 2021 Mr London's tips til rumpetrening Jeg ville tatt en titt på denne videoen og andre han har. Enkle tips for å gjøre øvelsene riktig slik at du aktiverer rumpemusklene....og får resultater. 1
Troyamin Skrevet 29. juli 2021 Forfatter #22 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Knebøy og utfall er ikke de beste øvelsene å satse på for rumpa dersom man er lårdominant - har du forsøkt hip thrusts (gjerne ettbens)? Se den første videoen som jeg postet lengre opp, den vil lære deg mer om aktivering av rumpemusklene slik at du får kontakt med dem. Hvis ikke tar lårmusklene raskt over hos mange Anonymkode: 0853a...622 Jeg har sett videoen og kommer til å se den flere ganger. Takk for gode råd og tips!😊 *Mocca* skrev (1 time siden): Mr London's tips til rumpetrening Jeg ville tatt en titt på denne videoen og andre han har. Enkle tips for å gjøre øvelsene riktig slik at du aktiverer rumpemusklene....og får resultater. Skal sjekke ut linken når jeg kommer hjem senere i dag. Takk for tips!😊
Troyamin Skrevet 29. juli 2021 Forfatter #23 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): sumo markløft og hip thrust med med stang og tung vekt. Det er øvelser som får rumpa til og be om nåde etterpå Anonymkode: 0dbaa...6b1 Takk for tips!😊
Lacy Skrevet 29. juli 2021 #24 Skrevet 29. juli 2021 For en fin tråd du har laget, og så mange gode tips 😊 Jeg følger denne 😊 Du er rå ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #25 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Knebøy og utfall er ikke de beste øvelsene å satse på for rumpa dersom man er lårdominant - har du forsøkt hip thrusts (gjerne ettbens)? Se den første videoen som jeg postet lengre opp, den vil lære deg mer om aktivering av rumpemusklene slik at du får kontakt med dem. Hvis ikke tar lårmusklene raskt over hos mange Anonymkode: 0853a...622 Eeh utfall eg GULL for å bygge rumpe! Det samme er knebøy! Aner du hbor mange ulike måter man kan kjøre øvelsene på slik at rumpen kobles inn mer? Tydeligvis ikke! Anonymkode: 33d09...740
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #26 Skrevet 29. juli 2021 Siden du har planer om å trene hjemme: - Strake markløft 3x 12 - Step ups på stol 3x 8 per fot - Hoppende knebøy (gjør at du må utvikle mer kraft slik at det blir tungt nok) 4x 12 - Hipthrust 4x 15 - Utfall bakover der fremste fot er på en forhøyning (trappetrinn, lav kasse o.l) 3x 10 per fot Anonymkode: 33d09...740 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #27 Skrevet 29. juli 2021 Troyamin skrev (23 minutter siden): Takk for tips!😊 Husk! Hvis du vil trene rumpa er vanlig markløft bedre enn sumo markløft grunnet det mekaniske draget og hvis man ser på muskelfibrenes retning! Ikke kast bort tid på sumo fordi du tror det er mer effektivt enn vanlig markløft Anonymkode: 33d09...740 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #28 Skrevet 29. juli 2021 Til det lille programmet over, husk at knebøyen skal tas dypt slik at det blir strekk på setemusklene. Samme med utfall, kneet på foten du stepper bak med, skal ned til bakken før du går opp igjen Anonymkode: 33d09...740 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #29 Skrevet 29. juli 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: Eeh utfall eg GULL for å bygge rumpe! Det samme er knebøy! Aner du hbor mange ulike måter man kan kjøre øvelsene på slik at rumpen kobles inn mer? Tydeligvis ikke! Anonymkode: 33d09...740 Jo det vet jeg, men dersom man fra før av har dårlig kontakt med rumpemusklaturen, slik som når man er lårdominant, er disse øvelsene mye vanskeligere å få ordentlig tak på rumpe kontra lår i begynnelsen! Anonymkode: 0853a...622 1
*Mocca* Skrevet 29. juli 2021 #30 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jo det vet jeg, men dersom man fra før av har dårlig kontakt med rumpemusklaturen, slik som når man er lårdominant, er disse øvelsene mye vanskeligere å få ordentlig tak på rumpe kontra lår i begynnelsen! Anonymkode: 0853a...622 Det er her f.eks Mr London har tydelige tips om hvordan gjøre øvelsene riktig slik at man aktiverer rett muskulatur. Riktig utføring av øvelser for rett effekt er helt essensielt.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #31 Skrevet 29. juli 2021 Troyamin skrev (6 timer siden): Har du lest innlegget mitt? For jeg kan ikke se hvordan du kan få ut av det at jeg ikke skal mer ned i vekt? Anbefaler deg å lese en eller to ganger til. Faktisk så trenger du ikke gå så langt ned i HI før du finner svaret ditt. Jeg er tykkhudet (pun intended) men slike kommentarer kan få folk som tåler mindre til å føle seg dårlig. At du i tillegg skriver som anonym og må påpeke at det ikke er ment som shaming, gjør jo at det fremstår enda mer som et forsøk på å shame😉 Beklager 😳 Anonymkode: 2de45...b1f 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #32 Skrevet 29. juli 2021 Her var det mange ubrukelige råd…. Rumpeaktivering er bullshit, det er ingen muskel som trenger "aktivering" før du bruker den... Sumo øvelser er ikke rumpe-dominerende….. sumo markløft er for å kunne løfte tyngst vekt med kortest range of motion. Du må trene med 6-15 repetisjoner, 4-5 sett og siste reps skal være til failure. Dvs at det er så tungt at du ikke klarer å opprettholde rett teknikk i øvelsen etter denne repetisjonen. Følgende øvelser (utført med korrekt teknikk selvsagt) er de du trenger for rumpa: Rumenske markløft glutefokusert legpress Glute medius kickbacks glute bridge split squats Glute rise meld deg inn på et treningssenter og øk vektene du bruker litt og litt hver uke. Anonymkode: ff3b0...d4b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #33 Skrevet 29. juli 2021 Tung styrketrening. Hjelper ikke å ligge på gulvet med strikk og løfte foten opp 50 ganger daglig..... Dem som sier at det fungerer vet jo ikke hvordan muskler fungerer, men det er utrolig hva man kan innbille seg og hva placebo gjør. Løft tungt, så bygger du muskler, og rumpa vil bli større... Tar lang tid og krever et godt kosthold med kalorioverskudd og mye proteiner. Viktig å være virkelighetsorientert. Anonymkode: 85c86...98b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #34 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her var det mange ubrukelige råd…. Rumpeaktivering er bullshit, det er ingen muskel som trenger "aktivering" før du bruker den... Sumo øvelser er ikke rumpe-dominerende….. sumo markløft er for å kunne løfte tyngst vekt med kortest range of motion. Du må trene med 6-15 repetisjoner, 4-5 sett og siste reps skal være til failure. Dvs at det er så tungt at du ikke klarer å opprettholde rett teknikk i øvelsen etter denne repetisjonen. Følgende øvelser (utført med korrekt teknikk selvsagt) er de du trenger for rumpa: Rumenske markløft glutefokusert legpress Glute medius kickbacks glute bridge split squats Glute rise meld deg inn på et treningssenter og øk vektene du bruker litt og litt hver uke. Anonymkode: ff3b0...d4b Endelig noen med litt peiling. Men viktig å påpeke at slikt tar tid, og krever mye investering i helse og trening. Om målet da bare er bra rumpe, så vil man komme til kort, for det i seg selv er ikke en stor nok motivasjon for å bruke så mye tid på mat og trening. Om man ikke vil ha så mange øvelser er knebøy, markløft og utfall (gjerne bulgarsk utfall). man trenger f.eks ikke hip thrust, men det er en effektiv øvelse. Anonymkode: 85c86...98b 2
sicario Skrevet 29. juli 2021 #35 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har problemer med å få kontakt med rumpa på andre øvelser som knebøy og utfall. Ps. Syns du ser bra ut😊 Anonymkode: 313ed...b22 Sikker på at du går dypt nok? Viktig å gå helt ned. Skikkelig på huk. Hofta godt under knehøyde (om du har ankler og bevegelse i hoften til det).
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #36 Skrevet 29. juli 2021 sicario skrev (3 timer siden): Sikker på at du går dypt nok? Viktig å gå helt ned. Skikkelig på huk. Hofta godt under knehøyde (om du har ankler og bevegelse i hoften til det). Alle har ulike mobilitet i øvelser som knebøy. Ikke alle kan kjøre "ass to the grass" som det så fint heter. Det viktigste er ikke å gå så dypt ned hvis det går på bekostning av teknikk. Ender man med butt wink har man gått for langt ned. Knebøy er ikke den beste øvelsen for glutes og man kan fint droppe den til fordel for andre øvelser. Knebøy trener i hovedsak forside av lår da under knebøy forkorter man hamstrings. For en mer glutedominert knebøy må man holde seg innenfor range of motion (unngå bekkenhelling på baksiden, butt wink altså), nøytral ryggrad, noe fremoverlent overkropp og maksimering av hoftebøyerne. Anonymkode: ff3b0...d4b 2
Troyamin Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #37 Skrevet 30. juli 2021 Sier tusen takk til alle som har skrevet gode råd og tips her i tråden!😊 Nå har jeg mye å både lese på og se video av. Så satser jeg på å kjenne "rumpa brenne" etter endt økt😄🤣
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #38 Skrevet 30. juli 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Alle har ulike mobilitet i øvelser som knebøy. Ikke alle kan kjøre "ass to the grass" som det så fint heter. Det viktigste er ikke å gå så dypt ned hvis det går på bekostning av teknikk. Ender man med butt wink har man gått for langt ned. Knebøy er ikke den beste øvelsen for glutes og man kan fint droppe den til fordel for andre øvelser. Knebøy trener i hovedsak forside av lår da under knebøy forkorter man hamstrings. For en mer glutedominert knebøy må man holde seg innenfor range of motion (unngå bekkenhelling på baksiden, butt wink altså), nøytral ryggrad, noe fremoverlent overkropp og maksimering av hoftebøyerne. Anonymkode: ff3b0...d4b 👏👏👏 Anonymkode: 0853a...622
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #39 Skrevet 30. juli 2021 Troyamin skrev (4 timer siden): Sier tusen takk til alle som har skrevet gode råd og tips her i tråden!😊 Nå har jeg mye å både lese på og se video av. Så satser jeg på å kjenne "rumpa brenne" etter endt økt😄🤣 Å føle "rumpa brenne" er ikke det samme som å ha en effektivt økt hvor du har stresset glutes nok til at den vil ha effekt i form av muskelbygging. Når man ikke har trent på lenge vil til og med øvelser med kun strikk gjøre at man både føler at "rumpa brenner" samt være støl i flere dager. Dette indikerer dog ikke at økten har vært effektiv hvis det er muskelbygging man er ute etter. Anonymkode: ff3b0...d4b 1
Troyamin Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #40 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Å føle "rumpa brenne" er ikke det samme som å ha en effektivt økt hvor du har stresset glutes nok til at den vil ha effekt i form av muskelbygging. Når man ikke har trent på lenge vil til og med øvelser med kun strikk gjøre at man både føler at "rumpa brenner" samt være støl i flere dager. Dette indikerer dog ikke at økten har vært effektiv hvis det er muskelbygging man er ute etter. Anonymkode: ff3b0...d4b Det var en spøk. Derav bruk av emojies.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå