Troyamin Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 (endret) Hvis dette er lagt i feil underforum, håper jeg moderator kan flytte det til riktig sted. Jeg har holdt på en god stund med livsstilsendring og begynner så smått å se endringer. I tillegg til å lære meg riktige porsjoner, så trener jeg. Med trening mener at jeg går turer i hurtig gange, fem dager i uken. (på skogsstier eller i lysløype) I tillegg forsøker jeg å få inn to dager med turer i mer ulendt terreng. Jeg har problemer med tilbakevendende plantar fasciit, så jogging er foreløpig uaktuelt. Da må jeg gå ned mer først. (Er beskjeden fra legen) Jeg har også fått satt opp en "hjemmegym" bestående av strikk, lette vekter og et multi-gym apparat med mulighet for nedtrekk osv. Jeg har to spørsmål om hjelp. Ene er tips til proteinrike, vegetariske middager. Vil gjerne spise mindre kjøtt. (Spiser fisk til lunsj.) Det andre er hvordan jeg må trene for å treffe riktige muskler i rumpen. Har turt å lagt ved bilder som viser et flatt parti midt på. Hadde helt flat rumpe, tiltross for min høye vekt, før jeg startet styrketreningen. Derfor er det motiverende å se at jeg nå har fått litt definert rumpe. Men jeg trenger som sagt hjelp til hvordan jeg skal få trent den siste biten. Er det noen snille og flinke folk som kan hjelpe meg?😊 På forhånd takk for svar! Endret 28. juli 2021 av Troyamin
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Jeg kan i allefall anbefale gode sko. Selv har hoka Bondi 6 gjort slik at jeg kan gå lengre turer. Resten kan. Jeg ikke hjelpe med. Anonymkode: ee036...ee3 2
Troyamin Skrevet 28. juli 2021 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg kan i allefall anbefale gode sko. Selv har hoka Bondi 6 gjort slik at jeg kan gå lengre turer. Resten kan. Jeg ikke hjelpe med. Anonymkode: ee036...ee3 Takk for tips!👍 Jeg skal sjekke ut de skoene. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Kikerter, bønner og linser er godt i feks gryteretter og karri, og kan erstatte kjøtt der. Jeg har ikke mye peiling på rumpetrening, men selv gjør jeg glutebridge med vekt på, utfall med vekter (ikke tunge, har akkurat startet så fire kg foreløpig🤣) og diverse øvelser med booty resistance bands. Hvis du googler det finner du mange tips. Godt jobbet forresten 😀 Anonymkode: 52fe8...082 2
Troyamin Skrevet 28. juli 2021 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Kikerter, bønner og linser er godt i feks gryteretter og karri, og kan erstatte kjøtt der. Jeg har ikke mye peiling på rumpetrening, men selv gjør jeg glutebridge med vekt på, utfall med vekter (ikke tunge, har akkurat startet så fire kg foreløpig🤣) og diverse øvelser med booty resistance bands. Hvis du googler det finner du mange tips. Godt jobbet forresten 😀 Anonymkode: 52fe8...082 Takk! Og takk for tips! Skal prøve meg fram med bønner i hjemmelaget gryterett😋 Har kjøpt inn sånne bands. Men er lite kreativ til hvordan jeg kan bruke de. Skal prøve å Google meg fram til noen øvelser😊 Endret 28. juli 2021 av Troyamin Endret grunnet staveleifer.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Troyamin skrev (3 minutter siden): Takk! Og takk for tips! Skal prøve meg fram med bønner i hjemmelaget gryterett😋 Har kjøpt inn sånne bands. Men er lite kreativ til hvordan jeg kan bruke de. Skal prøve å Google meg fram til noen øvelser😊 Anonymkode: 52fe8...082 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 Chili sin carne, vegetarvarianten av chili con carne 🌶️https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-sin-carne/ Anonymkode: 15cc8...c20
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 Har du lett for å kjenne det mest i lårene når du trener rumpa? Det kan se ut som om du er lårdominant, men vanskelig å tyde kun utifra et bilde. Hvis du er det, så er muskelaktivering før selve rumpeøkten alfa og omega! Jeg kan ispfall gi deg gode tips på akkurat det. Det forandret min rumpe fra flat til sprett 😍 Ellers har jeg også tips om hvilke muskler som gir deg hvilken fasong og dermed hva du bør fokusere på, men nå skal jeg av bussen - jeg skriver mer senere! Anonymkode: 0853a...622 2
Troyamin Skrevet 28. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Chili sin carne, vegetarvarianten av chili con carne 🌶️https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-sin-carne/ Anonymkode: 15cc8...c20 Takk for tips! Det så kjempegodt ut!😋 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har du lett for å kjenne det mest i lårene når du trener rumpa? Det kan se ut som om du er lårdominant, men vanskelig å tyde kun utifra et bilde. Hvis du er det, så er muskelaktivering før selve rumpeøkten alfa og omega! Jeg kan ispfall gi deg gode tips på akkurat det. Det forandret min rumpe fra flat til sprett 😍 Ellers har jeg også tips om hvilke muskler som gir deg hvilken fasong og dermed hva du bør fokusere på, men nå skal jeg av bussen - jeg skriver mer senere! Anonymkode: 0853a...622 Det har jeg ikke tenkt over. Men det er mye mulig. Blir glad for alle gode råd du har å gi😊
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #10 Skrevet 28. juli 2021 Denne videoen vil lære deg masse: Og disse kan du følge om du er som meg og har lett for å bli distrahert eller kjede seg i løpet av programmet, og trenger noe å følge steg for steg: https://youtu.be/nLpZtP1sJ8o Disse vil hjelpe deg få kontakt med rumpemusklene og du vil etterhvert klare å isolere dem bedre mens du trener dem. Da vil du også kunne fokusere på de forskjellige musklene. Anbefaler deg også å sjekke ut Brett Contreras på YouTube - han er kongen av rumpetrening! Anonymkode: 0853a...622 2
Troyamin Skrevet 28. juli 2021 Forfatter #11 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Denne videoen vil lære deg masse: Og disse kan du følge om du er som meg og har lett for å bli distrahert eller kjede seg i løpet av programmet, og trenger noe å følge steg for steg: https://youtu.be/nLpZtP1sJ8o Disse vil hjelpe deg få kontakt med rumpemusklene og du vil etterhvert klare å isolere dem bedre mens du trener dem. Da vil du også kunne fokusere på de forskjellige musklene. Anbefaler deg også å sjekke ut Brett Contreras på YouTube - han er kongen av rumpetrening! Anonymkode: 0853a...622 Sier takk for tips. Likte den øverste. Men tror nå at booty band trening er kanskje ikke noe for meg. Det blir litt kjedelig i lengden. Jeg må være såpass ærlig for at jeg klarer å følge et treningsregime i lengden. Skulle gjerne hatt mer "hard" trening med færre repetisjoner. Jeg liker å løfte og dra tungt. Kjenne at kroppen jobber hardt og jeg får ut ADHD-gruff fra huet😉 Vet ikke om noen slik trening slikt finnes?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #12 Skrevet 28. juli 2021 Har du gått ned i vekt samtidig som du ser endringer på kroppen av treningen? Kan jeg spørre om hvordan du gjør dette med tanke på kosthold og kcal? Jeg har trent styrke et par mnd, men føler ikke jeg ser noe resultat. Men kjenner det godt i rumpa på beinpress (90 kg) og booty builder maskin. Har problemer med å få kontakt med rumpa på andre øvelser som knebøy og utfall. Ps. Syns du ser bra ut😊 Anonymkode: 313ed...b22
Troyamin Skrevet 28. juli 2021 Forfatter #13 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du gått ned i vekt samtidig som du ser endringer på kroppen av treningen? Kan jeg spørre om hvordan du gjør dette med tanke på kosthold og kcal? Jeg har trent styrke et par mnd, men føler ikke jeg ser noe resultat. Men kjenner det godt i rumpa på beinpress (90 kg) og booty builder maskin. Har problemer med å få kontakt med rumpa på andre øvelser som knebøy og utfall. Ps. Syns du ser bra ut😊 Anonymkode: 313ed...b22 Ja, jeg har gått ned i vekt samtidig. Ikke mye, bare 15 kg siden 1.desember. De første 8 kg gikk fort, men det er jo vanlig. Ligger på ca 1700 kcal om dagen. Skal etterhvert ned på 1500 kcal og ligge der til kroppen, og ikke minst huet,blir vant med det. Havregryn, chiafrø, linfrø, solsikkekjerner og biola uten tilsatt sukker. Egg, tunfisk eller laks og isbergsalat og/eller agurk til lunsj. Middag sliter jeg med, da det trigger overspisingslidelsen som verst. Men er ca 150-200gram kyllingfilet, grønnsaker (og ofte 50gram kokt ris) + litt usaltet soyasaus for smak. Hvis jeg spiser noe i mellom blir det banan eller eple. Min vektnedgang har vært vanskelig. Å få på plass maten har vært det verste. Nå har jeg funnet mat jeg kan spise hver dag resten av livet. Bortsett fra middagen, der ønsker jeg å kunne velge mer uten kjøtt. Resultatet på rumpa kom i begynnelsen av april. Da har jeg trent styrke mer aktivt siden november i fjor. Så det tok lang tid før jeg så resultater. Riktig mat + riktig trening for en kropp med fysiske og psykiske utfordringer har vært nøkkelen for meg. Det blir innimellom to skritt fram og ett tilbake. Men i det minste går det framover. Og rumpa, den har kommet av tråkking oppover i ulendt terreng + litt squats uten vekter. Det er ikke nok, derfor søker jeg hjelp her inne😊 Skulle gjerne kjørt beinpress, men det har jeg ikke tilgang til. Og sånn booty builder maskin aner jeg ikke hva er for noe engang 🥴 Tusen takk for fint kompliment!😊 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #14 Skrevet 28. juli 2021 sumo markløft og hip thrust med med stang og tung vekt. Det er øvelser som får rumpa til og be om nåde etterpå Anonymkode: 0dbaa...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #15 Skrevet 28. juli 2021 Jeg håper ikke dette kommer feil ut, for jeg mener på ingen måte å drive med shaming, men har du vurdert å gå ned bitte litt mer ned i vekt? For jeg syntes rumpa di er både godt trent og veldig fin! Men formene og rumpa blir kanskje litt mer borte pga fettprosenten ellers på kroppen og rundt mage ect. Om du er slankere rundt livet, så vil rumpa de komme enda mer frem Anonymkode: 2de45...b1f
Troyamin Skrevet 29. juli 2021 Forfatter #16 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg håper ikke dette kommer feil ut, for jeg mener på ingen måte å drive med shaming, men har du vurdert å gå ned bitte litt mer ned i vekt? For jeg syntes rumpa di er både godt trent og veldig fin! Men formene og rumpa blir kanskje litt mer borte pga fettprosenten ellers på kroppen og rundt mage ect. Om du er slankere rundt livet, så vil rumpa de komme enda mer frem Anonymkode: 2de45...b1f Har du lest innlegget mitt? For jeg kan ikke se hvordan du kan få ut av det at jeg ikke skal mer ned i vekt? Anbefaler deg å lese en eller to ganger til. Faktisk så trenger du ikke gå så langt ned i HI før du finner svaret ditt. Jeg er tykkhudet (pun intended) men slike kommentarer kan få folk som tåler mindre til å føle seg dårlig. At du i tillegg skriver som anonym og må påpeke at det ikke er ment som shaming, gjør jo at det fremstår enda mer som et forsøk på å shame😉 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #17 Skrevet 29. juli 2021 Vi har samme rumpe 😄 Det som funka på meg for å få spretten og terten bakdel var å melde meg inne i vektklubb.no, fikk kontroll på matinntaket, samtidig trente jeg med youtube-videoer og jogget ute. Rumpa ble spretten etter 1 måned! Søk opp Fitness blender på youtube og følg programmene der. Start forsiktig med 35 min trening og trapp oppover. Anonymkode: 025b5...b83 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #18 Skrevet 29. juli 2021 Leser at du ikke kan jogge. Sorry leste ikke hele innlegget i farta. Nei, på vektklubb får du både oppskrifter og masse tips. Samt youtube-videoene kan hjelpe. Lykke til! Anonymkode: 025b5...b83 1
Gjest Albbas Skrevet 29. juli 2021 #19 Skrevet 29. juli 2021 For rumpa er det tung styrketrening som gjelder. Knebøy, markløft og hip thrust. Med vekter. Ikke alskens kroppsvektdill eller hundre repetisjoner og rosa treningsvideoer. Sjekk for eksempel ut Kriweb på Instagram. Hun legger ofte ut øktene sine, og mange av øktene er egnet for hjemmetrening. Fokuser da spesielt på knebøyøvelsene og markløftøvelsene hun gjør.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #20 Skrevet 29. juli 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Har du gått ned i vekt samtidig som du ser endringer på kroppen av treningen? Kan jeg spørre om hvordan du gjør dette med tanke på kosthold og kcal? Jeg har trent styrke et par mnd, men føler ikke jeg ser noe resultat. Men kjenner det godt i rumpa på beinpress (90 kg) og booty builder maskin. Har problemer med å få kontakt med rumpa på andre øvelser som knebøy og utfall. Ps. Syns du ser bra ut😊 Anonymkode: 313ed...b22 Knebøy og utfall er ikke de beste øvelsene å satse på for rumpa dersom man er lårdominant - har du forsøkt hip thrusts (gjerne ettbens)? Se den første videoen som jeg postet lengre opp, den vil lære deg mer om aktivering av rumpemusklene slik at du får kontakt med dem. Hvis ikke tar lårmusklene raskt over hos mange :) Anonymkode: 0853a...622 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå