tassepus Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 (endret) . Endret 1. mars 2022 av tassepus Endrer 10
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Det kommer helt an på historikken deres. Hvis han f.eks. er vant til at du overreagerer og overtolker så er det jo litt forståelig. Hvis ikke så ville jeg også begynt å lure, og hadde nok spurt ham om den meldingen. Anonymkode: 1cbb7...006 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 Hadde min kjæreste skrevet det til en venninne eller kamerat hadde jeg reagert. Når høydepunktene kommer utenfor forholdet tenker jeg at det er noe som mangler i forholdet. Hvertfall når det er rettet mot en annen person. For meg er min mann mitt høydepunkt hver dag. Her ville jeg gravd mer TS. Anonymkode: f4fe7...501 29
tassepus Skrevet 28. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2021 (endret) . Endret 2. mars 2022 av tassepus Endre
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 Ja synes det skurrer. Jeg tenker det er greit å få en ny god venn og også greit å fortelle den vennen hvor glad man er for det (også overdrive litt), men da sier man ikke til partner at den nye vennen bare er en tilfeldig kollega på lik linje med andre. Her lyver han jo tydligvis til deg og det synes jeg er dårlig. Om han har fått en ny god venn så burde ikke det være noe problem å dele, ergo ville jeg blitt mistenksom siden han skjuler det, at det er noe mer der. Anonymkode: 49b56...da7 10
Misanthropis Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 tassepus skrev (3 minutter siden): Men hva skal jeg gjøre da, vil jo helst unngå å si at jeg har lest meldingene hans 🙈 Forslag? Hadde konfrontert han med det jeg visste. og er han mer opptatt av å Være krenka fordi du ( kona hans på 15 året) har lest meldingene hans, enn å være åpen og ærlig med deg og gjøre det han kan for å trygge deg, så er det fare på ferde. 17
Pipette Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 Hvilket svar fikk han tilbake? Når ble meldingen sendt? 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 tassepus skrev (43 minutter siden): "Høydepunktet mitt i fjor er at jeg ble ordentlig kjent med deg. Du er kjempebra." Mannen gjennom 15 år har skrevet dette til en kollega. Jeg spurte han derfor hvor godt han kjenner henne (uten å si at jeg leste mld), og han sa at han ikke har snakket noe mer med henne enn noen andre på jobben, at de bare har prata jobbrelatert, og bare smalltalk ved kaffemaskinen. Føler det er litt tynn forklaring? Hadde trodd mer på det hvis han sa at dette er ei god kollega som han har blitt godt kjent med og som er veldig hyggelig for eks. Men når han tydeligvis bevisst skjuler hvor godt de kjenner hverandre? Skurrer dette, eller er det bare jeg som overreagerer? Jeg har tidligere fått en kvinnelig kollega jeg liker godt som en venn og som jeg kommer godt overens med. Snakket litt om henne hjemme i begynnelsen siden det er lite jeg faktisk kan dele om jobben min, men kona reagerte så jeg sluttet med det. Jeg har derfor et svært godt vennskap på jobb som jeg må "skjule" for kona. Poengterer igjen at dette kun er et vennskap... Anonymkode: c31ee...4f9 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 46 minutter siden, tassepus said: "Høydepunktet mitt i fjor er at jeg ble ordentlig kjent med deg. Du er kjempebra." Mannen gjennom 15 år har skrevet dette til en kollega. Jeg spurte han derfor hvor godt han kjenner henne (uten å si at jeg leste mld), og han sa at han ikke har snakket noe mer med henne enn noen andre på jobben, at de bare har prata jobbrelatert, og bare smalltalk ved kaffemaskinen. Føler det er litt tynn forklaring? Hadde trodd mer på det hvis han sa at dette er ei god kollega som han har blitt godt kjent med og som er veldig hyggelig for eks. Men når han tydeligvis bevisst skjuler hvor godt de kjenner hverandre? Skurrer dette, eller er det bare jeg som overreagerer? Skurrer megamax! Her bør han ut med en bedre forklaring. Trenger ikke bety at han har vært utro, men han er nok i det minst litt betatt og bør ikke ha mer kontakt med henne enn han må på jobb. Anonymkode: 33352...cf0 9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #10 Skrevet 28. juli 2021 Det kan jo hende at han har mistrivdes i jobben med feks dårlig arbeidsmiljø? Og at denne dama har endret dette til noe bedre? Trenger vel ikke nødvendigvis å være følelser innvolvert. Anonymkode: 13b91...419 10
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #11 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har tidligere fått en kvinnelig kollega jeg liker godt som en venn og som jeg kommer godt overens med. Snakket litt om henne hjemme i begynnelsen siden det er lite jeg faktisk kan dele om jobben min, men kona reagerte så jeg sluttet med det. Jeg har derfor et svært godt vennskap på jobb som jeg må "skjule" for kona. Poengterer igjen at dette kun er et vennskap... Anonymkode: c31ee...4f9 Tror du hun kona kommer til å reagere bedre når det kommer fram at du har en hemmelig venninne? Og det gjør det jo gjerne. Selv om du har informert denne venninna om at hun er hemmelig så er det vel andre også som har fått med seg dette vennskapet på jobb. Hvis du har tatt det på allmøte at absolutt ingen må fortelle om ditt vennskap til kona, så vil jeg jo tro at det virker suspekt og så forteller noen det likevel for å gjøre en god gjerning. Hvis du ikke har fortalt de andre kollegene at vennskapet er hemmelig så er det en viss sannsynlighet for at noen nevner venninnen din ved en glipp hvis de møter kona i en annen sammenheng. Hvis du og den hemmelige venninna sniker dere rundt på jobb virker det bare enda mer suspekt ut. Dette går ikke bra i lengden, og det vet du hvis du har litt livserfaring. Anonymkode: f5b37...951 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #12 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan jo hende at han har mistrivdes i jobben med feks dårlig arbeidsmiljø? Og at denne dama har endret dette til noe bedre? Trenger vel ikke nødvendigvis å være følelser innvolvert. Anonymkode: 13b91...419 Da får han i så fall si det. Ikke at det bare har vært jobbrelatert prat ved kaffemaskina. Anonymkode: f5b37...951 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #13 Skrevet 28. juli 2021 Lurer også på hva kollegaen svarte.. Jeg hadde ikke synes det var greit at min mann skrev noe sånt til en annen dame. Høydepunktet i hele året hans, var henne liksom? Ikke ferieturen deres eller den fine fjellturen dere hadde eller den utflukten med ungene liksom, men henne. I tillegg lyver han om hvordan han kjenner henne... Not cool! Hvis jeg hadde følt at det at jeg ble kjent med en ramdom mann var høydepunktet mitt det året, så hadde jeg begynt å tvile på mine egne følelser for partneren også.. Anonymkode: 11c49...9c9 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #14 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror du hun kona kommer til å reagere bedre når det kommer fram at du har en hemmelig venninne? Og det gjør det jo gjerne. Selv om du har informert denne venninna om at hun er hemmelig så er det vel andre også som har fått med seg dette vennskapet på jobb. Hvis du har tatt det på allmøte at absolutt ingen må fortelle om ditt vennskap til kona, så vil jeg jo tro at det virker suspekt og så forteller noen det likevel for å gjøre en god gjerning. Hvis du ikke har fortalt de andre kollegene at vennskapet er hemmelig så er det en viss sannsynlighet for at noen nevner venninnen din ved en glipp hvis de møter kona i en annen sammenheng. Hvis du og den hemmelige venninna sniker dere rundt på jobb virker det bare enda mer suspekt ut. Dette går ikke bra i lengden, og det vet du hvis du har litt livserfaring. Anonymkode: f5b37...951 Vennskapet er ikke hemmelig i den forstand... jeg nevner henne bare ekstremt skjeldent. Jeg kutter ikke venner og kollegaer basert på følelser partneren min har. Har i utgangspunktet veldig få nære venner. Konsekvensen av konas reaksjon er at jeg har enda mindre å si om jobben min når jeg kommer hjem. 🤷♂️ Anonymkode: c31ee...4f9 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #15 Skrevet 28. juli 2021 Pipette skrev (25 minutter siden): Hvilket svar fikk han tilbake? Når ble meldingen sendt? Og hvilken melding kom rett før, var det en opptakt? Hvis de snakka om fjoråret, kanskje endelig var ferdig med noen oppgaver, snakka om korona, om hvor kjedelig år det ble for alle sammen -og høydepunktet på jobb var å få en god ny hyggelig kollega, så er det vel bare hyggelig? Jeg tror jeg kommer til å slite med livslange forhold om jeg ikke får lov til å bli kjent og gode venner med andre også. Jeg er bifil, så om jeg ikke skulle blitt kjent med noen som kunne "blitt noe" samtidig som jeg har kjæreste så vil det, satt på spissen, betyr at jeg nesten ikke kunne hatt venner jeg da. Men, opptakten og meldingene/samtalene etter de sms'ene betyr jo mye, om du aner ugler i mosen så bør du jo gjøre noe med det. Om han bare er av den trofaste men vennlige typen som bare liker folk, så synes jeg du skal la ham få være seg selv. Anonymkode: eae71...8dd 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #16 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da får han i så fall si det. Ikke at det bare har vært jobbrelatert prat ved kaffemaskina. Anonymkode: f5b37...951 Er jo ikke sikkert at han har behov for det. Jeg skiller jobb og privatlivet så langt det går, og i tyngre perioder er det siste jeg vil å ta med meg problemene hjem. Anonymkode: 13b91...419 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #17 Skrevet 28. juli 2021 Det kan jo hende han mente i jobbsammenheng. At jobben var dritt før han fikk denne personen som kollega. Eller at de hadde et prosjekt sammen som gikk veldig bra. Eller at han har savnet å ha skikkelig gode venner på jobben/utenfor ekteskapet. Kan jo hende han bare er kjempefascinert av dette mennesket. Det er viktig å ha venner utenfor "hjemmet", og det betyr vel ikke umiddelbart at de driver å har seg etter kontortid. Den personen trenger jo ikke nødvendigvis være interessert i mannen din engang, eller kanskje de har partner, en annen legning osv. Eller kanskje det var en pep-talk? Kanskje kollegaen har slitt med noe eller vurdert å slutte. Jeg er singel, men har sagt mye fint til mine kollegaer - at jeg ikke vet hva jeg skulle gjort uten de, at de gjør så jeg gleder meg til å komme på jobb osv. Dette betyr ikke at jeg har lyst å knulle kollegaene mine. De er bare bra mennesker jeg får omringe meg med på jobb. Men hvis du har en tidligere grunn til å mistenke utroskap? Eller at han ikke har det bra i deres forhold lengre? Anonymkode: af6bb...faa 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #18 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vennskapet er ikke hemmelig i den forstand... jeg nevner henne bare ekstremt skjeldent. Jeg kutter ikke venner og kollegaer basert på følelser partneren min har. Har i utgangspunktet veldig få nære venner. Konsekvensen av konas reaksjon er at jeg har enda mindre å si om jobben min når jeg kommer hjem. 🤷♂️ Anonymkode: c31ee...4f9 Sikkert like greit det. Ikke så spennende for kona di å høre om «Kari ditt» og «Kari datt» ved middagsbordet. Anonymkode: 99168...3e7 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #19 Skrevet 28. juli 2021 Antar da at forrige året med deg var dårlig, siden det var høydepunktet. Jeg hadde nå bare stått for hva jeg har gjort. Anonymkode: fa01a...9b2 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #20 Skrevet 28. juli 2021 tassepus skrev (10 timer siden): "Høydepunktet mitt i fjor er at jeg ble ordentlig kjent med deg. Du er kjempebra." Mannen gjennom 15 år har skrevet dette til en kollega. Jeg spurte han derfor hvor godt han kjenner henne (uten å si at jeg leste mld), og han sa at han ikke har snakket noe mer med henne enn noen andre på jobben, at de bare har prata jobbrelatert, og bare smalltalk ved kaffemaskinen. Føler det er litt tynn forklaring? Hadde trodd mer på det hvis han sa at dette er ei god kollega som han har blitt godt kjent med og som er veldig hyggelig for eks. Men når han tydeligvis bevisst skjuler hvor godt de kjenner hverandre? Skurrer dette, eller er det bare jeg som overreagerer? Du er kjempebra høres jobbrelatert ut som han har fortalt. Anonymkode: cf220...eb7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå