Gjest Acer Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Har alltid hatt store utfordringer med å identifisere meg med hva som er motivasjonsgrunnlaget for at ein kvinne finner ein mann sexuelt tiltrekkende, og de tar initiativet til sex, og intimitet. Det hevdes at kvinner handler på følelser medan menn handler mer på instinkt. Det hevdes , og at kvinner i langt større grad en menn avhengi av å få tilbakemeldinger på det de gjør, og føle seg verdisatt. Det er vel ingen hemmlighet at både menn å kvinner også kan bruker sex, og intimitet som eit pressmiddel under humørsvingninger overfor partneren. Det har og vert kjent for de fleste menn som har levd i parforhold over tid saman med kvinner at har gjerne humørsvingninger i tilknyttning til menstrasjonssyklusen,og at sexsyklusen også kan endres da. Mange kvinner har opplevd at etter barnefødsler så har motivasjonen for sex gått drastisk ned. God kommunikasjon, og sette ord på følelsene er forutsettning for eit godt samliv, men når ordene uteblir og ein må tolke handlinger på bakrunn av signaler, og ordene blir kvardagen en utfordring. Sjølv er eg av den oppfattning at sex, og intimitet er limet i eit forhold, og når initiativet til dette ikkje lenger er igjennsidig er man komt inni en slags "ond sirkel" . Også menn har følelser, og blir gjerne motivert av å få tilbakemeldinger i form av intim -nærhet,sex som en bekreftelse på at de bli verdisatt.
Cuntzilla Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Jeg tror at for og forstå kvinner, så bør du først og fremst se på dem som mennesker på samme linje som menn. Da blir vi kanskje enklere å forstå, og du vil se at vi er individer hvor noen tenker det samme som deg, og andre ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 https://psykologisk.no/2017/01/hvorfor-har-kvinner-sex-utenfor-egglosning/ Anonymkode: 7c55b...74f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Du sier mye om hva som hevdes om kvinner og menn, men det savner jeg kilder på. Anonymkode: 64610...e60 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå