Gå til innhold

Eksen savner meg, men vil ikke bli sammen igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen. Det ble slutt for 1 år siden, men vi har prøvd på nytt i et halvt år nå. For 1 uke siden ble vi begge enige om å avslutte, fordi vi begge så at det ikke kom til å fungere. Bruddet var veldig fint egentlig, mye gråting men var fint at vi ble enige. Så klart er det trist å forlate noen man er veldig glad i, selvom det ikke fungerer. 
Jeg er veldig gla i eksen min, og han betyr veldig mye for meg. Og for han er det likt. Vi har fremdeles følelser, men det er ikke nok.

Vi snakker åpnet med hverandre fremdeles, og forteller hverandre hvordan vi har det. For meg synes jeg dette er godt, fordi da føler jeg meg ikke så alene. Begge vil fremdeles ha hverandre i sine liv, selvom det ikke er et kjærlighetsforholdt.

Men, siden vi er så åpne med hverandre så sier han at han savner meg veldig, å tenker på meg hele tiden. Men vil fremdeles ikke bli sammen, og angrer ikke på beslutningen. Jeg derimot, savner han veldig og kunne godt tenkt meg å bli sammen. Men innerst inne vet jeg at det ikke fungerer, men lysten er sterkere. Jeg er virkelig veldig gla i denne fyren. Og vi har jo lagt ganske mye krefter i dette forholdet det siste året, så virker bare så uvirkelig å gi opp på en måte? Men det måtte gjøres. 

Vet egentlig ikke hva som er spørsmålet her, men følte jeg trengte å lette hjertet litt. Kanskje spørsmålet kan være, hvorfor savner han meg så mye, og tenker på meg konstant. Men vil fremdeles ikke mer? 

Anonymkode: fa27f...611

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem gjorde det slutt første gangen? 

Anonymkode: 0b70e...47b

AnonymBruker
Skrevet

Han har en annen.

Anonymkode: ce8d0...355

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fordi han ser at dere ikke fungerer og han ønsker ikke lenger å være stuck i et forhold som ikke har en fremtid. Det kan virke kaldt for andre som er mer drevet av kun følelser, men det er jo det logiske scenarioet. Han er ærlig og sier at han savner deg, men det er ikke synonymt med å ønske å fortsette. Jeg savner fremdeles mine ekser, men jeg ønsker ikke å ha noe med dem å gjøre. 

Anonymkode: bf1c5...593

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg savnet også eksen veldig mye da jeg gjorde det slutt. Man er jo glad i hverandre selv om det ikke funker... Jeg hadde ikke romantiske følelser for han, men savnet han sinnsykt likevel. Er nok sånn din eks har det

Anonymkode: 2e48e...925

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg savnet også eksen veldig mye da jeg gjorde det slutt. Man er jo glad i hverandre selv om det ikke funker... Jeg hadde ikke romantiske følelser for han, men savnet han sinnsykt likevel. Er nok sånn din eks har det

Anonymkode: 2e48e...925

Ts. Ja forstår det.. men er liksom også veldig vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Hele forje uke så hadde jeg det egentlig ganske bra. Var glad og på en møte lettet over at dette var over, fordi jeg har brukt så mye krefter på dette forholdet det siste året. 

Men det er først nå, en uke etter at det har gått opp for meg at vi ikke skal være med hverandre igjen på en følelsesmessig måte. 
Selvom bruddet var fint, så må jeg vel gjennomgå en liten kjærlighetssorg selvom. Tror jeg bare er redd for å få det like vondt som sist, og kanskje redd for å være alene. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts.

Og kanskje tanken på at han en gang skal være med noen andre på samme måte som oss er en helt forferdelig tanke. Alt med oss bare klikket så bra, sexen var aldri dårlig, faktisk helt sykt bra. Og samtidig da tenker jeg at jeg aldri blir å finne en som er så bra som han på de områdene. 

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, men det høres ut som det ikke fungerer for dere å fortsette å «bare være venner». Tror det beste for dere begge er å kutte kontakten helt. For da kan dere etterhvert bli klare for å møte noen andre. Og dere er enige om bruddet, egentlig.

Klart det er en sorg. Som du bare må komme deg igjennom.

Anonymkode: c4e62...c1f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvem gjorde det slutt første gangen? 

Hvorfor svarer du ikke på dette?

Det er jo essensielt for å kunne gi deg svaret på det du spør om i HI.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Han har en annen.

Anonymkode: ce8d0...355

Det vet du ingenting om.

All den tid vi ikke vet hvem som dumpet først, så er det bare frekt å anta at han er skurken og hun er offeret. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det vet du ingenting om.

All den tid vi ikke vet hvem som dumpet først, så er det bare frekt å anta at han er skurken og hun er offeret. 

Han slo opp først. Grunnen var at han skulle flytte og klarte ikke avstand. Etter dette hadde vi ikke kontakt på 1 mnd, men så klarte vi ikke være fra hverandre. Derfor ble vi enige om å prøve på nytt. 

Jeg orker faktisk ikke høre ting som «han har en annen», fordi jeg vet han ikke har det, vi er såpass ærlige med hverandre. Jeg kjenner han alt for godt og verken jeg eller han kunne gjort noe slikt bak hverandres rygg. 
Og disse konklusjonene med at siden han slo opp først så er han skurken? Det blir heller ikke rett. Forholdt er aldri lett, og alle forhold er forskjellig. Vi har jobbet oss gjennom 2 år sammen nå, så ikke kom her å legg andre tanker i hode mitt som kan såre. Så klart har jeg tenkt «har han noen andre», eller «åh tenk når han finner noen andre..». Dette er aldri hyggelig tanker å gå rundt å kverne på. Så plis, bare ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han slo opp først. 

OK, da vet vi at det ikke er fordi han har mistet tilliten til deg, slik han antageligvis ville gjort hvis du var den som dumpet.

Da kan det være han har mistet respekten. En kvinne med selvrespekt ville typisk ikke gitt han en ny sjanse, nettopp pga det første jeg skrev.

Det er min (opprinnelige) femmer, men...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg orker faktisk ikke høre ting som

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så plis, bare ikke. 

Snakker du virkelig sånn til folk, så kan dette i seg selv være en grunn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

OK, da vet vi at det ikke er fordi han har mistet tilliten til deg, slik han antageligvis ville gjort hvis du var den som dumpet.

Da kan det være han har mistet respekten. En kvinne med selvrespekt ville typisk ikke gitt han en ny sjanse, nettopp pga det første jeg skrev.

Det er min (opprinnelige) femmer, men...

Snakker du virkelig sånn til folk, så kan dette i seg selv være en grunn. 

Beklager, ble bare veldig irritert på slike kommenterer. Føler enkelte bare vil slenge ut ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager, ble bare veldig irritert på slike kommenterer. Føler enkelte bare vil slenge ut ting. 

Min kommentar?

Hvis du ikke vil høre det ene og ikke det andre og bare svarer igjen når noen forsøker å hjelp deg, så burde du muligens la være å spørre.

Jeg har svart så godt jeg kan, og av god vilje, men trekker meg herved ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Virker som at dere har en god grunn til å slå opp, men at dere nå trenger å ha litt avstand for at følelsene skal gå over. Av og til må man høre på magen og ikke hjertet ❤️

Anonymkode: 8292b...af8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min kommentar?

Hvis du ikke vil høre det ene og ikke det andre og bare svarer igjen når noen forsøker å hjelp deg, så burde du muligens la være å spørre.

Jeg har svart så godt jeg kan, og av god vilje, men trekker meg herved ut. 

Jeg setter pris på det du har skrevet og forstår hva du mener. Men akkurat nå er ting litt sårt, så er bare ikke så hyggelig å høre «han har en annen». Håper du forstår det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg setter pris på det du har skrevet og forstår hva du mener. Men akkurat nå er ting litt sårt, så er bare ikke så hyggelig å høre «han har en annen». Håper du forstår det.

Ja, jeg reagerte jo på den kommentaren selv. Synes den er typisk noe mennesker blurper ut med helt uten å tenke. Det finnes selvfølgelig mange ulike årsaker til at mennesker gjør det slutt og/eller ikke blir sammen igjen.

Dessverre tror jeg ikke man er skjermet for slike kommentarer når man spør her inne.

AnonymBruker
Skrevet

...og lykke til med å komme over han, TS!

Jeg personlig tror det er enklere hvis man ikke har kontakt. Men det må du nesten se selv.

AnonymBruker
Skrevet

Naturlig å være glad i mennesker man har hatt et nært forhold til.

Anonymkode: f79e1...274

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...