Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga ferie og dårlig behandling i banken ble ikke vår mellomfinansiering klar før dagen etter budrunde. Dette var et hus vi virkelig ville ha og frustrasjon er stor. Vi var uten dekning når huset ble lagt ut og tiden med banken ble kort. Kom hjem dagen før visning som var en søndag.  Spørsmålet er det noen som har klart å få tak i et hus fra kjøper etter at de har kjøpt? Hva gjorde dere? Vet dette er nærmest umulig.. 

Anonymkode: 38e05...06b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Her har dere 100.000 kontant mot at vi kan tre inn i budet deres»?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da må dere nok by ganske mye mer.

Anonymkode: 683f2...08a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
prt90 skrev (1 time siden):

«Her har dere 100.000 kontant mot at vi kan tre inn i budet deres»?

Tror jeg ville byttet ut beløpet med 10% av kjøpssummen, hvis man i det hele tatt skal ha en sjanse.

Anonymkode: 0842b...e49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror jeg ville byttet ut beløpet med 10% av kjøpssummen, hvis man i det hele tatt skal ha en sjanse.

Anonymkode: 0842b...e49

Det kommer veldig an på da. Kommer veldig an på kjøper og objektet.

For mange føles 100.000 i hånda som mye mer enn i en budrunde.

Jeg vil si det er verdt et forsøk, men helt bingo om det funker

Anonymkode: 4e64f...cc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

100 000,- er «ingenting» ift. boligkjøp, når man endelig har funnet en bolig man vil ha og har vunnet budrunden. For min del ville et tilbud om en slik sum kun ha bekreftet at jeg hadde gjort et godt kjøp.

Og; Hvordan stiller selger seg til noe slikt? Dersom jeg hadde akseptert et bud fra X, og plutselig fått beskjed om at Y trer inn i budet så er jo ikke dette kjøperen jeg har inngått avtale med, og jeg har ingen forpliktelser ift. denne nye kjøperen. Dersom jeg aner at du har lagt penger på bordet for å tre inn i budet så ville jeg jo ha ønsket en del av kaka her, all den tid jeg har alle kortene på hånda ift. at jeg har en forpliktende avtale med kjøper X, og vedkommende må dekke evt. underskudd dersom h*n ikke følger opp sin forpliktelse og jeg ender opp med å måtte legge ut boligen igjen. I tillegg så vet jo selger at dersom h*n krever opprinnelig salgsavtale gjennomført må kjøper betale dokumentavgift og skatte av overskuddet dersom h*n videreselger til deg rett etterpå. 

Anonymkode: b3c19...d93

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

100.000 er ikke nok. Det koster mye å kjøpe bolig, og 100.000 dekker knapt tort og svie for at de må ut på boligmarkedet nok en gang. 

Anonymkode: b0321...ad8

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du godtatt det selv, tror du? Høres absolutt ikke sånn ut. Jeg tror nok kjøperne også ville ha huset. De har gjort alt rett, dere har ikke. Sånn er det i livet. Og har aldri hørt om noen som har klart det du vil prøve på.

Noen prøvde seg når vi kjøpte, dagen vi skulle overta. Vi satt i flyttebilen når megler ringte og spurte om vi var interessert i et videresalg, "for en betydelig sum", men fikk ikke vite prisen. Vi lo godt, for det var så uaktuelt det kunne bli. Personlig syns jeg det var uprofesjonelt av en megler å komme med et slikt tilbud på vegne av noen, og å bli kontaktet av en privatperson hadde jeg sett på som enda verre. 

Anonymkode: 046dc...e21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sagt at vi skal gjøre det da jeg ser på det som ganske umulig, jeg lurte mest på om det i det hele tatt er noen som har gjort det og fått det til.. Eneste jeg har gjort er å informere megler om at vi er intressert om det skulle skje noe som gjør at de ikke kan betale for seg. Lenger enn det går jeg nok ikke. 

Anonymkode: 38e05...06b

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke helt uvanlig at folk angrer etter å ha vunnet budrunden. Kan ikke skade å spørre, men ville snakket med megler som solgte, latt det gå gjennom han.

Anonymkode: 60746...085

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...