Gå til innhold

Dyreparken/badeland - redningsvest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en 5-åring som kan svømme, men i dag skal vi til badelandet i dyreparken og lurer derfor på om det er lov/lurt med redningsvest i badelandet? Han hopper fra stupebrett, tar alle sklier som han har lov å ta osv og derfor tenkte jeg at det kanskje er lurt med redningsvest som en trygghet (for meg) med tanke på at det er mange mennesker der. Har dere opplevd at andre barn går med dette?

Siden jeg reiser alene med tre barn under 10 år tenker jeg kanskje dette kan være en trygghet for meg. 

Anonymkode: 1e82b...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg så noen barn med vester i badeland her om dagen. Men ikke vester slik man har i båt. 

Anonymkode: 54fb5...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke bruk redningsvester som skal snu barnet. De er store, i veien for leken og hvis de «tryner» en plass det er for grunt vann så vil ikke vesten klare å snu de, men være hinder for å reise seg opp. 
Hvis du tenker på en sånn «lær og svømme» vest så er nok det ok. Er mye i Badeland, og ikke sett mange med vest (kun noen få med svømmevest på de dype delene av bassengene). 

Anonymkode: 5c729...cc4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brukt vest på mine barn i badeland. Ikke oransje redningsvest, men mer sånn sportsvest uten krage. Redningsvest bikker dem over på rygg så de er vanskelige å leke i.

Gjorde det i perioden hvor de var ganske gode til å svømme men ikke utmerket, og de elsket å hoppe. Og jeg hadde flere barn å holde oppsyn med samtidig. Merk at de aldri badet uten oppsyn med vest heller.

Anonymkode: 9ceb6...acc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært en del i det badelandet og aldri sett noen med redningsvest, men har sett en del med sånne svømmevester.

Vær oppmerksom på at barn under 10 år skal ha tilsyn av voksen hele tiden, selv om de kan svømme.

Anonymkode: e9f88...f5d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp svømmevest. Vi liker godt konfidence svømmevestene.

Anonymkode: b04d6...08f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Aldri sett noen med redningsvest i badeland. 

Anonymkode: 6b6e9...b28

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke brukt redningsvest på barnet i en slik setting, og jeg kommer fra en øy. Men jeg hadde brukt slike oppblås-bare ting man kan ha på overarmene til barnet. 

Det aller viktigste er dog at du hele tiden følger med på barnet, og at du legger bort telefonen din. Dine øyne skal være på barnet, og ikke på mobilen/i noe lesestoff. Drukning skjer gjerne i det stille, holder man på å drukne klarer man ikke alltid/sjelden å skrike.

Anonymkode: 7eedb...668

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde ikke brukt redningsvest på barnet i en slik setting, og jeg kommer fra en øy. Men jeg hadde brukt slike oppblås-bare ting man kan ha på overarmene til barnet. 

Det aller viktigste er dog at du hele tiden følger med på barnet, og at du legger bort telefonen din. Dine øyne skal være på barnet, og ikke på mobilen/i noe lesestoff. Drukning skjer gjerne i det stille, holder man på å drukne klarer man ikke alltid/sjelden å skrike.

Anonymkode: 7eedb...668

Det heter armringer 

Anonymkode: 53c2e...82a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har svømmevest til barnet vårt på 2 år. Har ikke vært i badeland ennå, men bruker det på stranda og sånt. Man kan egentlig aldri være for forsiktig ved vann, så tenker det er helt innafor.

Anonymkode: 6ad51...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi brukte svømmevest i badeland (konfidence), veldig fornøyd med det. Vi så ett annet barn med det, resten hadde armringer. 
Både tryggere og enklere å lære å svømme med vest.

Anonymkode: 5f0a0...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er det særeste jeg har lest på lenge. Faktisk helt på linje med de jeg leste om for noen år siden, med en unge som måtte gå rundt med hjelm hele tiden fordi barn tross alt kan snuble og knuse hodeskallen.

Anonymkode: 9f55a...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er det særeste jeg har lest på lenge. Faktisk helt på linje med de jeg leste om for noen år siden, med en unge som måtte gå rundt med hjelm hele tiden fordi barn tross alt kan snuble og knuse hodeskallen.

Anonymkode: 9f55a...470

Å du veit det var derfor den gikk med hjelm eller?

Anonymkode: b8d58...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...