Gå til innhold

Nå er hun tilbake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Barnet mitt ble meldt til barnevern av ped leder i barnehage. Hun sykemelde seg rett etter og var sykemeldt til samme uke som mitt barn sluttet i bgh, så fikk aldri mulighet å snakke med den ped leder igjen. det skal sies at saken ble henlagt på barnevernkontoret.

Selv om barnevern var ferdig med saken er ikke jeg det, men siden ped leder var sykemeldt til mitt barn sluttet fkk jeg aldrig mulighet å snakke om saken, siden ped leder ble sykemeldt fikk barnet ny ped leder som ikke så samme problem. i mitt tilfelle,ble barnet medlt men fikk ikke mulighet å få evt hjelp med ting mitt barn evt slet med, da vi bare ble medlt men ikke ble fulgt opp

Anonymkode: 49ed6...059

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er meldt bekymring, og det er undersøkt og henlagt av barnevernet. Med andre ord, noen har vært bekymret for ditt barns velvære. Det er noe du egentlig burde være glad for.

Dermed er saken ferdig for alle andre involverte, også melder. Om den ikke er det for deg kan jeg forstå, men den er altså over for andre. Du har ingenting uoppgjort med denne lederen, og særlig ikke nå som barnet ikke engang går i barnehagen.

Hva ønsker du egentlig å oppnå? En slags hevn eller verbalt oppgjør?

Anonymkode: 6faf1...27e

• Liker 15
Skrevet

La det gå. Det er kjipt å få en bekymringsmelding på seg, men det er bedre at det meldes 100 ganger for mye enn 1 gang for lite. 

Gi beskjed til ped.leder om at du ønsker en bedre kommunikasjon dere imellom, hvis saken er av en art som tillater det. Hvis ikke - la det gå og vær glad at de bryr seg og gjør jobben sin. 

• Liker 3
Skrevet

Om du har konstruktiv tilbakemelding å komme med, som hun kan lære av til en annen gang, så be om et møte. Om du bare har behov for å kjefte på henne, så kan du kanskje se om det er bedre å komme seg videre på andre måter. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er for øvrig ikke barnet som er meldt til barnevernet, det er deg. Lyser ansvarsfraskrivelse.

Anonymkode: 93eb3...eb2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei.

Barnet mitt ble meldt til barnevern av ped leder i barnehage. Hun sykemelde seg rett etter og var sykemeldt til samme uke som mitt barn sluttet i bgh, så fikk aldri mulighet å snakke med den ped leder igjen. det skal sies at saken ble henlagt på barnevernkontoret.

Selv om barnevern var ferdig med saken er ikke jeg det, men siden ped leder var sykemeldt til mitt barn sluttet fkk jeg aldrig mulighet å snakke om saken, siden ped leder ble sykemeldt fikk barnet ny ped leder som ikke så samme problem. i mitt tilfelle,ble barnet medlt men fikk ikke mulighet å få evt hjelp med ting mitt barn evt slet med, da vi bare ble medlt men ikke ble fulgt opp

Forstår deg godt. Feig oppførsel av ped leder.

Anonymkode: 74c01...404

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 26b97...de8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei.

Skjønte ikke en dritt av det siste avsnittet. Hvis du ikke har hatt noe å skjule og barnevernet har henlagt saken, så hadde jeg latt det være. Jo mer styr du lager rundt dette, jo større er sjansen for en ny bekymringsmelding. 

Anonymkode: 4208c...55b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at TS vil vite hva som lå bak den meldingen til BV. 
Hvis hun bare ønsker å få vite grunnen og kunne gjøre noe med det i hjemmet , så er det legitimt å ta kontakt.

Men for å arrestere og lage bråk? 
Det er ikke klokt  

Anonymkode: 93450...5ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Skjønner godt at TS vil vite hva som lå bak den meldingen til BV. 
Hvis hun bare ønsker å få vite grunnen og kunne gjøre noe med det i hjemmet , så er det legitimt å ta kontakt.

Men for å arrestere og lage bråk? 
Det er ikke klokt  

TS har hatt muligheten til å lese meldingen i sin helhet...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS har hatt muligheten til å lese meldingen i sin helhet...

Vet du det eller antar du det? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, det vet jeg. Når man får en bekymringsmelding, så blir man kalt inn på møte hvor man får muligheten til å lese hele meldingen selv, eller de leser den for deg. Dette er standard prosedyre hos barnevernet. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt vanlig at man får lese meldingen som er sendt inn når man får en bekymringsmelding på seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Men går barnet ditt i denne barnehagen enda? Jeg leser det som at barnet ditt har slutta, og da ville jeg latt det fare. 
Vi ble også meldt til bv av ped.leder i vår barnehage og har valgt å ikke ta opp tema med denne ped.lederen. Hun gjorde strengt tatt bare jobben sin. Bv/politiet gjorde også jobben sin og henla etter undersøkelse. 
Jeg skjønner at du ønsker en avslutning for din egen del, men hvis du ikke må forholde deg til denne personen ville jeg ikke tatt kontakt for kun dette. 

Anonymkode: 09889...15b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maydis8 skrev (2 timer siden):

Det er helt vanlig at man får lese meldingen som er sendt inn når man får en bekymringsmelding på seg. 

Ok, en lærer noe nytt hver dag😇
Men da er det vel det beste å la det ligge og jobbe for at barnet fungerer bra fremover. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ok, en lærer noe nytt hver dag😇
Men da er det vel det beste å la det ligge og jobbe for at barnet fungerer bra fremover. 

Hvordan tenker du at foreldrene skal bestride innholdet i en melding ovenfor barnevernet om de ikke får lese den? Dette er allmennkunnskap...🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maydis8 skrev (7 timer siden):

De fleste vet kanskje ikke at en har krav på å lese de før ett møte?

Anonymkode: b44ce...f05

Skrevet (endret)

Vær et stor menneske nå. Du vil få det bedre med deg selv om du slipper sinne ( selv om jeg forstår at du er sint) barnevernet henla saken og du fink bekreftet at du er en god mor og at barnet ditt har det fint. Hvis du har behov for å si noe så send en Mail. Skriv f.eks. Jeg stiller meg undrende til bekymringsmeldingen som ble sendt av deg til barnevernet. som du sikkert vet så er saken henlagt og barnevernet delte ikke dine bekymringer. Nå legger vi denne død. Ønsker deg en nydelig høst. dette gjør at vil du komme sterkest ut av det enn å være sint og ekkel. Da bekrefter du jo bare at du er ustabil. 

Endret av indigob

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...