Gå til innhold

Dere som avlyser avtaler fordi dere vil gjøre noe annet:

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør dere det?  Lurer på hvorfor det er så lav terskel for å avlyse en avtale med en venn for å gjøre noe annet?  Jeg synes det er ganske respektløst.  Tenker dere ikke på at personen kanskje har takket nei til noe annet fordi de skal møte dere og har gledet seg? Ikke alltid man heller får laget seg nye planer på kort varsel.  

Anonymkode: 3bc35...827

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det. Yolo. 

Anonymkode: 3f03b...089

AnonymBruker
Skrevet

Alkoholproblemer. 

Anonymkode: 8f894...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Det er respektløst. 

Anonymkode: c24ab...5c8

• Liker 3
Skrevet

Enig! Hvis jeg har avtalt noe, holder jeg meg til det, og sier «jeg er allerede opptatt, hva med en annen kveld» hvis jeg får flere tilbud. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er respektløst. 

Anonymkode: c24ab...5c8

Og det var det hun spurte om? 

Anonymkode: 8f894...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke pent!

Har jeg to ting på planen til samme tid og ikke vet ennå/ikke har bestemt meg helt for hva som passer best eller hva jeg egentlig vil, så avtaler jeg ingenting fast før jeg er sikker og sørger for at den andre skjønner at planene er usikre. 

Avlyser ikke en avtale fordi det dukker opp noe nytt i mellomtiden - med mindre det er noe stort og viktig/sjeldent da. Bytter ikke venn mot venn o.l. og en avtale er en avtale - med mindre jeg blir så nedfor eller angsty at jeg ikke klarer gå ut døra - det har hendt. Men da er jeg hjemme og gjør ikke noe annet selvsagt. 

Anonymkode: 436d3...403

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor gjør dere det?  Lurer på hvorfor det er så lav terskel for å avlyse en avtale med en venn for å gjøre noe annet?  Jeg synes det er ganske respektløst.  Tenker dere ikke på at personen kanskje har takket nei til noe annet fordi de skal møte dere og har gledet seg? Ikke alltid man heller får laget seg nye planer på kort varsel.  

Vurderer viktigheten. Hadde avtale med en venn om å gå en tur, men så fikk hun tilbud om å være med noen andre på en reise. Da bør hun selvsagt ikke ofre denne reisen fordi vi avtalte å gå en tur som vi kan gjøre når som helst ellers. 

Du dropper vel ikke et tilbud om en helg på spa med venner fordi du har avtalt å drikke kaffe med en annen venn? Noe du kan gjøre når som helst ellers? 

Anonymkode: 920d7...12f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husket jeg gjorde dette flere ganger i begynnelsen av 20 årene. Grunnen var faktisk fordi jeg heller ville være hjemme og slappe av. Da sa jeg: "Kan vi heller ikke avtale å gå ut/treffes/o.l en annen dag?". 

Anonymkode: 4f57a...160

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er sykt respektløst mot andre, og har avsluttet flere vennskap pga det om det har skjedd gjentatte ganger. Ikke kult når man selv har handlet inn vin/ mat, avlyst egne planer osv. 

Anonymkode: a0501...a53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man sier jo selvfølgelig ikke nei til en reise fordi man skal ta en kaffe. Tenker ikke på slike store ting.   F.eks skulle jeg treffe en venninne i morgen. Planlagt i 4 dager nå. Hun avlyste fordi hun ville sitte på verandaen hjemme og sole seg. Noe hun har hele dagen på å gjøre.    

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...