Gå til innhold

Jeg har et barn på 2,5 år og stresser med neste...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt er 2,5 år. Jeg begynner allerede å stresse litt med neste mann. Ønsker ikke å ha så mange år mellom barna, men på nåværende tidspunkt så vil jeg heller ikke ha ett barn til akkurat nå.

Noen med samme tanker? Jeg vet at jeg vil ha et barn til, men nå har vi det så fint som familie, så for meg kan vi vente i flere år til.. Men ønsker jo også at barna skal ha glede i hverandre. Tenker jo også på at det bare er til å hoppe i det.. Jeg vet ikke jeg. 

Tanker? 

Anonymkode: 1f0c6...b8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forresten 29 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Det tar også ett år før barnet kommer og da er nummer 1 3,5 år

Anonymkode: 3e27a...ebd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil mannen din ha flere da? Eller er det bare du?

Anonymkode: cb586...a61

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har også en på 2.5 og har nettopp begynt å tenke på nr 2. egentlig kun mtp aldersforskjell og muligheten for at det kan ta lang tid å bli gravid/få barn. 

Så ingen råd, bare kjenner på det samme og føler vi bør handle ut ifra situasjonens fakta.

Anonymkode: 30b9c...892

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vil mannen din ha flere da? Eller er det bare du?

Anonymkode: cb586...a61

Han vil ha flere nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Barnet mitt er 2,5 år. Jeg begynner allerede å stresse litt med neste mann. Ønsker ikke å ha så mange år mellom barna, men på nåværende tidspunkt så vil jeg heller ikke ha ett barn til akkurat nå.

Noen med samme tanker? Jeg vet at jeg vil ha et barn til, men nå har vi det så fint som familie, så for meg kan vi vente i flere år til.. Men ønsker jo også at barna skal ha glede i hverandre. Tenker jo også på at det bare er til å hoppe i det.. Jeg vet ikke jeg. 

Tanker? 

Jeg ville også stresset. Det er 17 mnd mellom mine og det er perfekt! De leker med det samme og vi kan planlegge alle aktiviteter sammen da de er på samme stadie. Jeg er 29 nå og barna er 4 og 5,5. Angrer ikke! Hadde jeg vært deg ville jeg blitt gravid asap! 

Anonymkode: 719df...1f8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke stresset.. 

Det er fordeler og ulemper med både stor og liten avstand mellom barna. Det er jo viktigere at barna kommer til verden som ønsket og ikke fordi foreldrene føler de MÅ. 

jeg og min søster har 9 års mellomrom. Hun passet mye på meg, jeg hadde det gøy på familieferie med henne (var sikkert ikke like gøy for henne men) og vi har et veldig godt forhold i dag. Jeg hadde/har mindre tilfelles med min bror hvor vi har 3 års mellomrom. Så kjønnet har mye å si.

ei venninne er tvilling (gutt og jente), de prates nesten aldri og har alltid vært forskjellig. Så det har ikke noe å si om man er født med 2 minutters mellomrom eller 10 år.

Anonymkode: 94acf...bd5

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tanker? 

Jeg har en på 6 år og en på 15 måneder og de har masse glede av hverandre. Bare lær den eldste å bli ett godt, kjærlig og snillt menneske de første årene nå, vær tilstede og hjelp hen å bli ett godt menneske med å være 100% tilstede og lære hen om livet og seg selv, så skal du se hen elsker å være storesøsken og leker med den lille. Vær tro mot deg selv og det du ønsker og har energi til, ikke gjør deg selv til en utslitt og sur mamma fordi du følger samfunnets normer om 2 tette barn fordi de da «blir så gode lekekamerater». Hvis du føler innerst inne at du ikke er klar, lytt til det, det er det beste rådet jeg kan gi deg. Du vet aldri om du vil få en tøff graviditet, fødsel eller spedbarnstid med neste, så du må føle deg skikkelig klar, ikke hopp inn i noe du egentlig ikke ønsker nå, bare for å «bli ferdig med det». Småbarnsfasen er slitsom, men den er også utrolig magisk og du vil ikke sitte og tenke at su miste den tiden fordi du stresset med å «bli ferdig med den». Hør på deg selv, ikke alle andre!❤️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tanker? 

Er dere ikke to om dette? Hva tenker han?

Anonymkode: de12f...61a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er dere ikke to om dette? Hva tenker han?

Jo, og han vil ha ett nytt barn "med en gang"

Det er jeg som ikke vil. Vi hadde et kolikkbarn som ble hengende på meg dag og natt, jeg var utslitt. Det henger forsatt i meg, og jeg føler vi nå lever så harmonisk og endelig er kommet tilbake til oss selv.. Også begynne på nytt liksom..?

Men jeg VIL jo ha et barn til, det har jeg alltid ønsket. Men det er det å gå gravid, og begynne "om igjen" allerede om 1 år kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jeg som ikke vil. Vi hadde et kolikkbarn som ble hengende på meg dag og natt, jeg var utslitt. Det henger forsatt i meg, og jeg føler vi nå lever så harmonisk og endelig er kommet tilbake til oss selv.. Også begynne på nytt liksom..?

Men jeg VIL jo ha et barn til, det har jeg alltid ønsket. Men det er det å gå gravid, og begynne "om igjen" allerede om 1 år kanskje?

Hvorfor ikke bare vente? Nyt tiden litt til, kom nærmere hverandre. Hvorfor haster det?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor ikke bare vente? Nyt tiden litt til, kom nærmere hverandre. Hvorfor haster det?

Jeg vet ikke, jeg føler bare at årene og at det blir så lang avstand mellom de... Men ja du har jo rett i det.

AnonymBruker
Skrevet

Det vil alltid være delte meninger om det. Jeg «tilhører» de som ikke kunne tenke meg veldig tette barn fordi jeg har kost meg veldig med barna når de har vært under to år og ser for meg at det ville blitt veldig hektisk med tette barn (jeg har også vært svært dårlig i graviditeten og hadde vært ute av stand til å ta meg av en ettåring). 
Jeg har tre barn- de to første er det tre år mellom, og mellom nr to og tre er det 4,5 år. Selv om det er en litt annen dynamikk mellom nr 1&2 og mellom 2&3 så har de er veldig fint forhold alle tre.  Det vil alltid være fordeler og ulemper med stort og lite mellomrom mellom barna. Om du har litt lyst til å vente så vent! 

Anonymkode: 8f11c...ff7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

MÅ dere ha to barn da? Det holder med ett barn og, hvis man føler det er slitsomt.

Anonymkode: 51cd7...833

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så kjønnet har mye å si.

Anonymkode: 94acf...bd5

Eller personlighet? 

Anonymkode: fbe14...ff6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

MÅ dere ha to barn da? Det holder med ett barn og, hvis man føler det er slitsomt.

Ja vi vil ha flere barn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja vi vil ha flere barn. 

Du vil jo tydeligvis ikke det når du prøver å drøye det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og søster har 5 år mellom oss. Jeg passet henne mye i oppveksten og vi hadde et ok forhold (litt opp og ned i perioder kranglet vi mye men i perioder hadde vi selskap av hverandre feks på familieturer, selv om vi var litt langt fra hverandre i alder). Som voksne er vi gode venner :)

Anonymkode: a654d...a34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du vil jo tydeligvis ikke det når du prøver å drøye det.

Så fordi jeg vet hvor strevsom babytiden er og koser meg med min datter nå, så vil jeg aldri ha flere barn? Jeg vet at jeg ønsker å oppleve å bli mamma igjen, MEN jeg vet jo hvor slitsomt det er. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...