Gå til innhold

Tror dere Norwegian kommer seg fort på bena igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norwegian sin aksje pleide å koste litt, nå er den nede i 10,45 kroner. Jeg har et par aksjer, men ikke så mange. Tror dere at disse aksjene kommer til å stige fort når pandemien er over? 🤔 Eller er det veldig "risky" å bruke penger på denne akskjen. Den er jo utrolig lite verdt i disse dager, kan den synke enda mer?

Anonymkode: 6d698...d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1. Nei 

2. Ja

Endret av Traktor
  • Liker 2
Skrevet

Er dette aksjer du har kjøpt for en stund siden har du trolig et betydelig tap vil jeg tro…pengene er tapt...selg de for i det minste å få skattefradraget……

AnonymBruker
Skrevet
Håkon 1970 skrev (1 minutt siden):

Er dette aksjer du har kjøpt for en stund siden har du trolig et betydelig tap vil jeg tro…pengene er tapt...selg de for i det minste å få skattefradraget……

Hva gjør at du tror den ikke vil stige igjen?

Anonymkode: 07c4f...921

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva gjør at du tror den ikke vil stige igjen?

Anonymkode: 07c4f...921

Kan godt være den kommer til å stige, men det er ingenting som skulle tilsi at denne aksjen har potensiale til å stige mer en andre aksjer. Det er ikke slik at en aksje har hukommelse, og husker hvor høyt den har vært tidligere for derigjennom å tilstrebe å komme tilbake til gamle høyder.

Eier en aksjen privat selger en for i det minste å få skattefradraget…

• Liker 1
Skrevet (endret)

Aksjen har forøvrig vært over 7 000 (8 000 faktisk, dersom en går lenger tilbake i tid). Der kommer den aldri tilbake, det er 100% sikkert.

53151BC8-E3EB-4E87-93CC-F58B84479D91.png

Endret av Håkon 1970
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, Norwegian aksjen er overpriset.

Anonymkode: ba2a2...c69

Skrevet

Nei, Norwegian kommer aldri på beina. De eksisterer nå kun for å gi høye bonusutbetalinger til sjefene.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva du mener med "komme på beina". Jeg tror de vil komme seg ut av krisen de er i nå og har vært i de siste årene. Men det vil ta mange år.

Men jeg tror de aldri vil komme tilbake til det nivået de var på da de satset som verst. På et tidspunkt var de Boeings største kunde. Det sier litt om hvor mye risiko de tok og hvor stormansgale de var blitt. De vil aldri komme dit igjen. Banker og andre kreditorer har lært og vil aldri la Norwegian låne slike summer igjen.

Hvis du kun tenker på akjseprisen tror jeg den skal videre ned. Ikke fordi samfunnet er i en pandemi. Men fordi lånestrukturen i selskapet gjør at aksjene vil bli videre utvannet etterhvert som gjelden forfaller.

Regner man inn all utvanning som kommer de neste 5 årene er dagens aksjer egentlig bare verdt et sted mellom 25-50 øre. Men aksjepriser er ikke priset etter fundamental verdi, det er priset etter psykologi og hvor sannsynlig det er at de de som sitter på aksjene finner noen som er enda dummere enn dem selv som vil kjøpe aksjene til høyere pris.

Anonymkode: 4dd41...6c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...