Gå til innhold

Graviditetstest

Minamemina

Anbefalte innlegg

Hvor lenge før mensen fikk dere positivt? Jeg har forventet mensen på lørdag men fortsatt negative graviditetstester. Er det for tidlig å teste Eller burde det ha gitt utslag? Erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Første positive test fikk jeg 9 dpo, altså 5 dager for IKM ☺️

Anonymkode: 2e724...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk positiv test på kvelden 9 dpo:) Vil si det kommer an på hvor lang lutealfase du har (antall dager mellom eggløsning og mensen). Har du 14 dager lutealfase vil du kunne teste 4-5 dager før forventet mens. Har du derimot 10 dager, vil du ikke kunne teste noe særlig før forventet mens - i beste fall en dag eller to før. 

Anonymkode: db2b8...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 6.08):

Jeg fikk positiv test på kvelden 9 dpo:) Vil si det kommer an på hvor lang lutealfase du har (antall dager mellom eggløsning og mensen). Har du 14 dager lutealfase vil du kunne teste 4-5 dager før forventet mens. Har du derimot 10 dager, vil du ikke kunne teste noe særlig før forventet mens - i beste fall en dag eller to før. 

Anonymkode: db2b8...1fb

Dette! 

Jeg fikk positiv test på første test den mnd. Tok test på IKM pga manglende blødning. Fikk mistanken 10 dpo da spotting aldri kom. 11 dpo er min IKM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er at mange må bruke tidlig test før IKM for å få positiv g-test. Jeg har også fått positiv g-test på dpo 9 med tidlig test og dpo 10 med en vanlig test, men har da allerede IKM på dpo 11. Kort syklus på 25 dager. Endel opplever at de ikke får positiv test før etter IKM. 

Anonymkode: 8bfdf...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...