AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Flere som sluttet i behandling hos dps når du fikk uføretrygd og ikke lenger var tvunget til å gå der? Jeg har nettopp fått innvilget uføretrygd etter mange års kamp, men ser helt ærlig ikke vitsen med å gå dit lengre når jeg aldri blir noe bedre. Så ikke vitsen med å gå dit tidligere heller, men måtte nesten gå der for å få penger fra nav. Føler meg fæl. Anonymkode: c971e...33b 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Nei, jeg ble ufør for to år siden men går fremdeles i behandling hos en psykolog. Anonymkode: ae132...902 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Nei. Ble uføretrygdet for mange år siden og går fremdeles i behandling. Sykdommene og lidelsene mine forsvant ikke når vedtaket kom i posten Anonymkode: 93939...36d 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 Går fortsatt i behandling og håper jeg skal klare å komme meg delvis tilbake til jobb. Uføretrygd trenger ikke være for alltid, men det kan gi en mer tid og ro til å bli bedre. Har aldri gått i behandling fordi jeg må, kun fordi jeg ønsker. Anonymkode: 8d440...f52 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Nei, jeg begynte i behandling mange år etter at jeg ble ufør. Hvis du gikk i behandling bare fordi du måtte og ikke fordi du ønsket å bli bedre så er det jo ikke så rart om du ikke ble bedre? Det er jo en stor jobb som må gjøres, og da må man gjerne være motivert. Beklager hvis jeg misforstår det du skriver. Anonymkode: 43b66...0d2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #6 Skrevet 27. juli 2021 Vet du hva, drit i hva andre gjør og lytt til deg selv. Føler du at du ikke får noe ut av behandling nå, så får du nok ikke det. Men det betyr ikke at du slutter for alltid. Kanskje du trenger en pause? Du kan alltid ta opp behandling igjen. Men husk på at om du vil på dps igjen, så er det de vente listene da... Jeg råder deg heller til å droppe dps, og heller gå til privat psykolog med bedrifts avtale. Koster det samme som på dps. Er ventelister der også, men ofte ikke like lange som på dps Behandling fungerer aldri om man ikke er motivert. Det forstår psykologer også, så alt for godt. Du gjør ikke noe feil her heller, enten om du ønsker fortsette på dps nå, eller ta deg en pause og ta opp behandling hos privat psykolog i fremtiden Anonymkode: d7916...6ef 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 NAV vil sende meg til dps pga mon sykdom. Jeg kommer til å møte opp hos psykologen, men så fort jeg er ufør slutter jeg. Jeg kan ikke snakke meg frisk fra sykdommen og har det helt fint ellers. Psykolog vil være bortkastede penger og tid. Anonymkode: a37b3...f64 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): NAV vil sende meg til dps pga mon sykdom. Jeg kommer til å møte opp hos psykologen, men så fort jeg er ufør slutter jeg. Jeg kan ikke snakke meg frisk fra sykdommen og har det helt fint ellers. Psykolog vil være bortkastede penger og tid. Anonymkode: a37b3...f64 Nå vet jeg ikke hvilken sykdom du har, men hvis det ikke er psykisk, så vil nok psykologen finne ut at det ikke er psykolog du trenger, men annen hjelp. Jeg har nesten blitt verre av å gå till psykolog, men det er sikkert fordi at jeg nå har blitt "tvunget" til å kjenne på følelsene min samt at jeg har skjønt hvorfor min adferd på enkelte områder er som den er, at jeg alltid har tatt forbehold i mange situasjoner. Ble henvist til DPS grunnet depresjon, men er nesten ikke deprimert lenger, men jag har vanvittig mye angst. Anonymkode: bdd33...3e2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 Sluttet i "behandling" lenge før jeg ble ung ufør. Anonymkode: a1c59...e00
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #10 Skrevet 28. juli 2021 Hva er det dere sliter med som gjør dere uføre? Anonymkode: 4f596...c3c 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #11 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Flere som sluttet i behandling hos dps når du fikk uføretrygd og ikke lenger var tvunget til å gå der? Jeg har nettopp fått innvilget uføretrygd etter mange års kamp, men ser helt ærlig ikke vitsen med å gå dit lengre når jeg aldri blir noe bedre. Så ikke vitsen med å gå dit tidligere heller, men måtte nesten gå der for å få penger fra nav. Føler meg fæl. Anonymkode: c971e...33b Jeg fikk beskjed om at de ikke kunne behandle meg mer der, så ja, jeg måtte slutte i behandling da. Helt greit, det hjalp meg ikke uansett. Anonymkode: 520bd...493 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #12 Skrevet 28. juli 2021 Jeg ble avsluttet mot min vilje. Selv om jeg fikk uføretrygd ville jeg fremdeles fortsette i behandling, men jeg ble stemplet som umulig å hjelpe videre og derfor avsluttet. Anonymkode: 64683...3ed 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #13 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva er det dere sliter med som gjør dere uføre? Anonymkode: 4f596...c3c Det er privat og ikke noe man spør om! Anonymkode: 93939...36d 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #14 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei, jeg begynte i behandling mange år etter at jeg ble ufør. Hvis du gikk i behandling bare fordi du måtte og ikke fordi du ønsket å bli bedre så er det jo ikke så rart om du ikke ble bedre? Det er jo en stor jobb som må gjøres, og da må man gjerne være motivert. Beklager hvis jeg misforstår det du skriver. Anonymkode: 43b66...0d2 Det er ikke alltid behandling hjelper. Autismespekterlidelser er et eksempel på det. Anonymkode: f98b9...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #15 Skrevet 28. juli 2021 Jepp. Jeg ser på det som at jeg gjør det jeg må gjøre for å overleve. Med ufør har jeg all verdens tid til å jobbe med meg selv uten tidsfrist, noe jeg opplever som svært positivt for fremtidig arbeidsevne. Anonymkode: bd088...96d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #16 Skrevet 28. juli 2021 Ja, jeg verre av behandlingen, jeg mente selv det var feilbehandling, men ble ikke hørt. Hadde nær null fungsjonsnivå når jeg sluttet. Etter 1,5 år har jeg endelig fått mast meg til utredning og behandling på traume klinikk. Er veldig optimisk med tanke på å komme i jobb igjen. Jobber hardt med meg selv for ikke å bli bitter på DPS som ikke hørte på meg. Jeg har høy utdannelse og hadde drømmejobben da jeg ble sykemeldt. Anonymkode: 7b6a3...07f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #17 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er privat og ikke noe man spør om! Anonymkode: 93939...36d På et anonymt forum kan man fint det. I hverdagen også. Anonymkode: fe0c5...aa7 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #18 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): NAV vil sende meg til dps pga mon sykdom. Jeg kommer til å møte opp hos psykologen, men så fort jeg er ufør slutter jeg. Jeg kan ikke snakke meg frisk fra sykdommen og har det helt fint ellers. Psykolog vil være bortkastede penger og tid. Anonymkode: a37b3...f64 Du vet at du trenger ikke å gå til psykolog hvis behandlingen ikke hjelper deg, selv om du er i en uføreprosess? Fungerer ikke behandlingen så fungerer ikke den. Sånn er det bare. Ofte er det slik. Iallefall i psykiatrien. Det gir deg ingenting fra eller til under en uføreprosess at du behandles bare for å behandle. Kanskje å avslutte behandlingen som ikke fungerer taler til din fordel i uføreprosessen? For da dokumenterer psykologen at behandlingen ikke fungerer, og at du ikke kan "helbredes" ved å snakke eller tenke deg frisk. Da avsluttes dette "tiltaket". Og det er en fordel å avslutte alle sine tiltak før du søker. Står du enda på en drøss med tiltak under søkeprosessen kan du få avslag fordi du ikke er ferdigbehandlet. Anonymkode: 1c4a6...4fd
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #19 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva er det dere sliter med som gjør dere uføre? Anonymkode: 4f596...c3c Det er vel strengt tatt ikke relevant ? Anonymkode: 1c4a6...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #20 Skrevet 28. juli 2021 Hvis jeg slutter i behandling, så dør jeg. Alvorlig fysisk sykdom Anonymkode: be0d1...86f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå