AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Det er ikke snakk om noe uansvarlig fylletur, bare for å ha sagt det, men fjelltur/telttur med et par kompiser. Problemet er at vi har en krevende klistremerkebaby og jeg er helt utslitt, jeg er våken omtrent hele natten. Han vil på ferie en hel uke. Det blir enten en hel uke eller ikke noe, fordi det blir vanskelig å gjennomføre ellers (dropper å gå i detaljer på hvorfor). Jeg føler at jeg trenger all den hjelpen jeg kan få for å ikke gå helt i kjelleren, og ønsker at han blir hjemme akkurat i år. Det føles per nå uoverkommelig å ha null avlastning i en hel uke (annen familie er også på ferie akkurat den uka og kan derfor ikke avlaste). Turen er tradisjon hver sommer. En av de to andre var med på tur den sommeren han hadde baby, så mannen bruker det til å argumentere for at jeg er kjip. Han mener at han har ferie og bør få gjøre akkurat det han vil. Bør jeg bare la han dra og håpe at jeg ikke blir helt utslitt, eller bør jeg sette meg helt på bakbeina å nekte han å dra? Anonymkode: abf4d...d62
Populært innlegg Realverdien Skrevet 27. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 27. juli 2021 Han bør være hjemme med problemene han har laget for seg selv. 73
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Jeg hadde latt ham dra. Dette klarer du. Anonymkode: de45d...770 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke snakk om noe uansvarlig fylletur, bare for å ha sagt det, men fjelltur/telttur med et par kompiser. Problemet er at vi har en krevende klistremerkebaby og jeg er helt utslitt, jeg er våken omtrent hele natten. Han vil på ferie en hel uke. Det blir enten en hel uke eller ikke noe, fordi det blir vanskelig å gjennomføre ellers (dropper å gå i detaljer på hvorfor). Jeg føler at jeg trenger all den hjelpen jeg kan få for å ikke gå helt i kjelleren, og ønsker at han blir hjemme akkurat i år. Det føles per nå uoverkommelig å ha null avlastning i en hel uke (annen familie er også på ferie akkurat den uka og kan derfor ikke avlaste). Turen er tradisjon hver sommer. En av de to andre var med på tur den sommeren han hadde baby, så mannen bruker det til å argumentere for at jeg er kjip. Han mener at han har ferie og bør få gjøre akkurat det han vil. Bør jeg bare la han dra og håpe at jeg ikke blir helt utslitt, eller bør jeg sette meg helt på bakbeina å nekte han å dra? Anonymkode: abf4d...d62 Nope! Hadde vært heeeelt uaktuelt her også. Mannen her ville aldri funnet på å spørre en gang. Småbarnsfasen er ganske krevende og her har vi valgt å stå i den sammen. Egentid utover en treningstur e.l tar vi senere. Vi er ikke tjent med at en er utslitt og den andre har lekt seg en hel uke. En helg kunne jeg gått med på, men ikke en hel uke. Anonymkode: 34e8a...cda 79
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Selvfølgelig må han få dra! Er snakk om en uke bare! Anonymkode: 3372a...b2e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #6 Skrevet 27. juli 2021 Jeg hadde latt han dra. Men vi er alle forskjellige. Har du familie du evt kan dra til den uken? Anonymkode: 55c36...3de 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 Herregud, selv om kompisen din familie greide det så skal det automatisk gå like fint for deg å være alene med din baby? Nei her ville jeg faktisk protestert. Da hadde vel dama til kompisen en enklere baby enn hva du har da, evnt mer avlastning. Menn er så idioter i blant Anonymkode: 9b807...a34 44
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg hadde latt han dra. Men vi er alle forskjellige. Har du familie du evt kan dra til den uken? Anonymkode: 55c36...3de Les hva hun skriver da, alle er på ferie. Anonymkode: 9b807...a34 28
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #9 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Les hva hun skriver da, alle er på ferie. Anonymkode: 9b807...a34 Gikk litt fort i svingen, sorry 😅 jeg hadde fortsatt latt han dra, det går fint. Anonymkode: 55c36...3de 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #10 Skrevet 27. juli 2021 Nei det går ikke ann! Hvis han drar så si at du søker om endring i permisjonen så du tar en uke ferie og drar på tur en uke uten babyen. Hva kommer han til å si til det? Kanskje du er urimelig i hans øyne Anonymkode: 3167e...7fc 23
Fuglen Skrevet 27. juli 2021 #11 Skrevet 27. juli 2021 Litt vanskelig å sette meg inn i siden jeg ikke har barn, men dersom jeg hadde latt ham dra hadde jeg selv dratt på en ukes ferie uten baby etterpå! 14
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #12 Skrevet 27. juli 2021 Babyer er forskjellige, så selv om kompisen "fikk lov" og det gikk helt fint betyr ikke det at det skal gå helt fint for deg. Hvorfor skal han slite seg ut i en hel uke på telttur med kompiser, komme hjem sliten og "du må da forstå at jeg må sove ut etter en så krevende tur", mens du skal slite deg enda mer ut hjemme med baby? En helg hadde vert greit hos oss, hvis han spør meg og viser respekt for meg og mine følelser. Anonymkode: 422f4...046 35
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 Jeg ville latt han dra, men det er fordi jeg vet at min mann ville vartet meg skikkelig opp i retur, og unnet meg en uke på jentetur så fort ungen sluttet å amme 😄 Anonymkode: 270cb...be0 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #14 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Babyer er forskjellige, så selv om kompisen "fikk lov" og det gikk helt fint betyr ikke det at det skal gå helt fint for deg. Hvorfor skal han slite seg ut i en hel uke på telttur med kompiser, komme hjem sliten og "du må da forstå at jeg må sove ut etter en så krevende tur", mens du skal slite deg enda mer ut hjemme med baby? En helg hadde vert greit hos oss, hvis han spør meg og viser respekt for meg og mine følelser. Anonymkode: 422f4...046 Her var det mange spekulasjoner. Selv får jeg masse energi av slike turer. Er mer sliten etter en vanlig jibbuke enn 12 dager i fjellet. Anonymkode: 270cb...be0 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #15 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal han slite seg ut i en hel uke på telttur med kompiser, komme hjem sliten og "du må da forstå at jeg må sove ut etter en så krevende tur", mens du skal slite deg enda mer ut hjemme med baby? Men hallo, nå skaper du problemer som ikke er der 😅 Anonymkode: 9ae2d...256 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #16 Skrevet 27. juli 2021 Det er kun du som vet om du klarer det, så ikke hør på de som sier det går fint - de kjenner ikke deg, din baby eller din mann. Om du synes det blir for mye så er det det som teller, ikke om det har gått fint for andre. Anonymkode: 315d7...a43 22
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #17 Skrevet 27. juli 2021 Hadde vert helt uaktuelt her, og jeg har ikke klistremerkebaby en gang. Mangel på sammenhengende søvn sliter meg totalt ut, og jeg er helt kjørt etter en dag alene med baby. Jeg trenger avlastning av mannen på kvelden for å ikke bli gal. Har du latt han være alene med baby noen timer mens du har dratt ut, slik at han har fått kjenne på kroppen hvor slitsomt det faktisk kan være med baby? Anonymkode: 33df2...989 32
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #19 Skrevet 27. juli 2021 Tenker det er veldig relevant med babyens alder? Er den 2 mnd - nei. Er den 6 mnd + er du bare kjip som ikke lar han dra. Anonymkode: e7272...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #20 Skrevet 27. juli 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke snakk om noe uansvarlig fylletur, bare for å ha sagt det, men fjelltur/telttur med et par kompiser. Problemet er at vi har en krevende klistremerkebaby og jeg er helt utslitt, jeg er våken omtrent hele natten. Han vil på ferie en hel uke. Det blir enten en hel uke eller ikke noe, fordi det blir vanskelig å gjennomføre ellers (dropper å gå i detaljer på hvorfor). Jeg føler at jeg trenger all den hjelpen jeg kan få for å ikke gå helt i kjelleren, og ønsker at han blir hjemme akkurat i år. Det føles per nå uoverkommelig å ha null avlastning i en hel uke (annen familie er også på ferie akkurat den uka og kan derfor ikke avlaste). Turen er tradisjon hver sommer. En av de to andre var med på tur den sommeren han hadde baby, så mannen bruker det til å argumentere for at jeg er kjip. Han mener at han har ferie og bør få gjøre akkurat det han vil. Bør jeg bare la han dra og håpe at jeg ikke blir helt utslitt, eller bør jeg sette meg helt på bakbeina å nekte han å dra? Anonymkode: abf4d...d62 Altså, sånn funker det ikke lenger når man har fått barn. Da må man først sørge for at barnet har det bra, deretter kan man gjøre "det man vil". Om du er helt utslitt så har jo ikke baby det bra, da trenger barnet begge sine hovedomsorgspersoner. En hel uke er lenge, hadde det vært en helg så tenker jeg man må være grei med hverandre men er man utslitt er en uke lenge altså. Dere er 2 foreldre, det er ikke sånn at du skal gi ham lov til ditt og datt eller få beskjed om at du er "kjip", han må ta ansvaret sitt for sitt eget barn og sin egen familie. Hva sier han om du foreslår at han er 1 uke alene med baby? Tror han det skal gå helt fint? Om det går begge veier og han oppriktig tenker og planlegger at du skal på ferie også snart/når det går mens han tar alt ansvar så ville jeg nok strukket meg lengre. Tenker også at det bør være mulig å få til å ta en halv uke istedet for en hel, selv om det blir vanskelig og mer styr for ham (dersom du tenker det går greit). Anonymkode: 12d0e...325 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå