GrønnNellik68 Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 (endret) Har dere tenkt over når skal samfunnet åpnes som før??? Hva må være på plass da??? 100% er vaksinerte?? Hva med de som av medisinske årsaker ikke kan vaksinere seg. Ut fra det mange skriver så må vi ta hensyn til de og da lurer jeg på når blir det greit å åpne samfunnet??? Alle vaksinerte bærer fortsatt smitte men blir selv ikke så dårlig?? Er det greit med apartheid samfunn der kun vaksinerte får tilgang til forskjellige goder i samfunnet slik Frankriket nå har vedtatt. Eller mener dere at samfunnet aldri skal åpnes og bli som før? Endret 27. juli 2021 av Bente1234 dårlig skrevet 4
Jdz Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Bente1234 skrev (23 minutter siden): Hva med de som av medisinske årsaker ikke kan vaksinere seg. Ut fra det mange skriver så må vi ta hensyn til de og da lurer jeg på når blir det greit å åpne samfunnet??? Hvis det bare er de som av medisinske årsaker ikke kan vaksinere seg som lar være å ta vaksinen, så er det overhode ikke noe problem. Bente1234 skrev (25 minutter siden): Alle vaksinerte bærer fortsatt smitte men blir selv ikke så dårlig?? Hvor har du det fra? Ellers er vi jo på god vei til å åpne samfunnet. Tenk på hvor vi var for 2-3 måneder siden. Dette er en helt annen hverdag. 4
Example Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Det bør prioriteres å åpne så fort som mulig. Det vil trolig gå fint i Norge. Gjør det ikke det, så bør man vurdere tiltak som gjør at uvaksinerte i mindre grad møtes. Dette bør dog ikke gjøres før alle har fått tilbud om vaksine. Tiltak for hele befolkningen bør det ikke være. 4
GrønnNellik68 Skrevet 27. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2021 Jdz skrev (1 minutt siden): Hvis det bare er de som av medisinske årsaker ikke kan vaksinere seg som lar være å ta vaksinen, så er det overhode ikke noe problem. Hvor har du det fra? Ellers er vi jo på god vei til å åpne samfunnet. Tenk på hvor vi var for 2-3 måneder siden. Dette er en helt annen hverdag. Hvor har du fra at man ikke bærer smitte selv om man er vaksinerte og hvor har du det fra at man ikke kan få korona som vaksinert??? Poenget er vel at da blir man ikke så syk i værstefall. 1
Voyager Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Bente1234 skrev (6 minutter siden): Hvor har du fra at man ikke bærer smitte selv om man er vaksinerte og hvor har du det fra at man ikke kan få korona som vaksinert??? Poenget er vel at da blir man ikke så syk i værstefall. Siterte du feil person? Han/hun sa jo absolutt ingenting av det du påstår… 2
GrønnNellik68 Skrevet 27. juli 2021 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2021 Voyager skrev (1 minutt siden): Siterte du feil person? Han/hun sa jo absolutt ingenting av det du påstår… ja ser det nå beklager... jdz... jeg trodde du mente det jeg skrev jeg leste feil... 1
Jdz Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 Bente1234 skrev (10 timer siden): Hvor har du fra at man ikke bærer smitte selv om man er vaksinerte og hvor har du det fra at man ikke kan få korona som vaksinert??? Poenget er vel at da blir man ikke så syk i værstefall. Jeg har da vel ikke sagt det? Det stemmer selvfølgelig at man både kan overføre smitte og bli syk selv om man er vaksinert. Påstanden din som jeg svarte på var imidlertid "Alle vaksinerte bærer fortsatt smitte", noe som er helt feil. For det første må man jo bli smittet selv for å kunne bære smitte, vaksinert eller ikke. For det andre viser alle data som er samlet inn så langt (og det er satt noen milliarder stikk nå) at risikoen både for å bli syk og for overføre smitte reduseres vesentlig når man er vaksinert. Dert betyr IKKE at man ikke kan få covid-19 som vaksinert, og da har jeg heller ikke på noe som helst tidspunkt påstått. 3
GrønnNellik68 Skrevet 28. juli 2021 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2021 (endret) Jdz skrev (5 timer siden): Jeg har da vel ikke sagt det? Det stemmer selvfølgelig at man både kan overføre smitte og bli syk selv om man er vaksinert. Påstanden din som jeg svarte på var imidlertid "Alle vaksinerte bærer fortsatt smitte", noe som er helt feil. For det første må man jo bli smittet selv for å kunne bære smitte, vaksinert eller ikke. For det andre viser alle data som er samlet inn så langt (og det er satt noen milliarder stikk nå) at risikoen både for å bli syk og for overføre smitte reduseres vesentlig når man er vaksinert. Dert betyr IKKE at man ikke kan få covid-19 som vaksinert, og da har jeg heller ikke på noe som helst tidspunkt påstått. Jeg er enig i at en må bli smittet for å smitte videre .. det kom ikke frem i det jeg skrev. Men nå har vi jo sett mange har hatt smitte uten å vite at de har vært smittet😁 Endret 28. juli 2021 av Bente1234 1
Edie Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 Ryddet for avsporinger og brudd på koronarommets retningslinjer. Edie, adm.
Anbefalte innlegg