AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Altså, når en kvinne blir gravid. Og mannen sier han ikke vil bli far og ber henne ta abort. Hun nekter og skal beholde barnet uansett. Hvorfor blir hun da sint, skuffet og såret når han viser seg å være en ræva pappa som aldri stiller opp og er null interessert?? Ja, en ting er at mannen vet hva som kan skje når man har sex osv. Men ingen grunn av kvinnen å bli bli sint/såret/skuffet når han velger og ikke stille opp, når han så tydelig ga uttrykk for at han ikke ville bli far. Eller? Anonymkode: 6d828...bda 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Tja, noen vil vel kanskje tenke at man blir glad i sitt eget barn og gjerne vil tilbringe tid med det og ta ansvar for at det får en god oppvekst. Spesielt det der med å bli glad i sitt eget barn. Anonymkode: 0bf3e...00a 22
Mango Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Lett for en mann å stikke og kreve abort, som ikke kjenner det på kroppen. 11
Nymerïa Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 Hvem er denne kvinnen som blir skuffet i et slikt tilfelle? Og hvordan var forholdet etter at det ble klart at hun ikke tok abort? Hvis de fortsatte som kjærester og han la saken død, kan jeg til dels forstå skuffelsen. Hvis han derimot brøt og de ikke hadde noen kontakt i det hele tatt etterpå forstår jeg det mindre.
Katten.2.0 Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, noen vil vel kanskje tenke at man blir glad i sitt eget barn og gjerne vil tilbringe tid med det og ta ansvar for at det får en god oppvekst. Spesielt det der med å bli glad i sitt eget barn. Anonymkode: 0bf3e...00a Er kanskje vel naivt om vedkommende ikke vil ha barn i utgangspunktet. 9
CorvusCorax Skrevet 27. juli 2021 #6 Skrevet 27. juli 2021 Katten.2.0 skrev (1 minutt siden): Er kanskje vel naivt om vedkommende ikke vil ha barn i utgangspunktet. Nettopp. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 Katten.2.0 skrev (32 minutter siden): Er kanskje vel naivt om vedkommende ikke vil ha barn i utgangspunktet. Jeg forsøkte bare å komme med forslag til svar på spørsmålet til ts. ts lurer på hvorfor kvinner blir skuffet. Jeg tror mitt svar er noe av grunnen. Anonymkode: 0bf3e...00a 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, noen vil vel kanskje tenke at man blir glad i sitt eget barn og gjerne vil tilbringe tid med det og ta ansvar for at det får en god oppvekst. Spesielt det der med å bli glad i sitt eget barn. Anonymkode: 0bf3e...00a Ja, strengt tatt burde alle som blir foreldre bli glad i sitt eget barn. Men man ser jo det gang på gang at det absolutt ikke er tilfelle… Dessverre. TS Anonymkode: 6d828...bda 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #9 Skrevet 27. juli 2021 NymeriaRhoynar skrev (1 time siden): Hvem er denne kvinnen som blir skuffet i et slikt tilfelle? Og hvordan var forholdet etter at det ble klart at hun ikke tok abort? Hvis de fortsatte som kjærester og han la saken død, kan jeg til dels forstå skuffelsen. Hvis han derimot brøt og de ikke hadde noen kontakt i det hele tatt etterpå forstår jeg det mindre. Det ble (selvfølgelig) en stor krangel. Men de fortsatte likevel som kjærester. Men han var aldri interessert i verken graviditeten eller den nyfødte babyen. Han var mye ute og festet under graviditeten, og det ble verre etter at det ble født. TS Anonymkode: 6d828...bda
Gjest theTitanic Skrevet 27. juli 2021 #10 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, når en kvinne blir gravid. Og mannen sier han ikke vil bli far og ber henne ta abort. Hun nekter og skal beholde barnet uansett. Hvorfor blir hun da sint, skuffet og såret når han viser seg å være en ræva pappa som aldri stiller opp og er null interessert?? Ja, en ting er at mannen vet hva som kan skje når man har sex osv. Men ingen grunn av kvinnen å bli bli sint/såret/skuffet når han velger og ikke stille opp, når han så tydelig ga uttrykk for at han ikke ville bli far. Eller? Anonymkode: 6d828...bda Det virker enkelt men er det ikke. Selv om planen ikke var barn så er kvinnen utstyrt med instinkter og følelser for barnet i magen. Det gjør at abort blir vanskelig for mange å gjennomføre. Når kvinnen selv føler omsorg og beskytterinstinkt og tar vare på babyen sin så er det selvsagt skuffende at mannen er blottet for empati og omtanke for sin egen forsvarsløse baby. Men sånn er det; kvinner har omsorg og empati for de små og forsvarsløse, mens menn ikke er belemret med denslags.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #11 Skrevet 27. juli 2021 Hun er vel skuffet over manglende ansvar generelt, både under svangerskap og etterpå. Fullt forståelig, selv om det beste er å slå seg til ro med hans uansvarlighet. En ting er å ønske abort, noe annet er å faktisk drite i et levende barn. Det representerer bunnslammen hos meg og jeg hadde ikke brukt krefter på å forvente eller ønske noe som helst av sånne Anonymkode: 17e70...b90 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #12 Skrevet 27. juli 2021 «Men sånn er det; kvinner har omsorg og empati for de små og forsvarsløse, mens menn ikke er belemret med denslags. » Nu vel, de aller fleste menn er da utrustet med både omsorg og empati Anonymkode: 17e70...b90 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså, når en kvinne blir gravid. Og mannen sier han ikke vil bli far og ber henne ta abort. Hun nekter og skal beholde barnet uansett. Hvorfor blir hun da sint, skuffet og såret når han viser seg å være en ræva pappa som aldri stiller opp og er null interessert?? Ja, en ting er at mannen vet hva som kan skje når man har sex osv. Men ingen grunn av kvinnen å bli bli sint/såret/skuffet når han velger og ikke stille opp, når han så tydelig ga uttrykk for at han ikke ville bli far. Eller? Anonymkode: 6d828...bda Djeez. Han har faktisk et ansvar uansett når han visste det kunne bli barn. Verden er ikke så enkel at det bare er å pule og be dama om å ta abort. Herregud så umoden du er. Anonymkode: 96245...2f7 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #14 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det ble (selvfølgelig) en stor krangel. Men de fortsatte likevel som kjærester. Men han var aldri interessert i verken graviditeten eller den nyfødte babyen. Han var mye ute og festet under graviditeten, og det ble verre etter at det ble født. TS Anonymkode: 6d828...bda Han forble hennes kjæreste under hele svangerskapet, festet og holdt på og ble verre etter fødsel. Ansvarlig type det der, ryddig og ansvarlig. Trist at hun ikke gikk med det samme Anonymkode: 17e70...b90 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #15 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Han forble hennes kjæreste under hele svangerskapet, festet og holdt på og ble verre etter fødsel. Ansvarlig type det der, ryddig og ansvarlig. Trist at hun ikke gikk med det samme Anonymkode: 17e70...b90 Helt enig! Hun skulle gått med en gang han prøvde å tvinge henne til abort. TS Anonymkode: 6d828...bda 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #16 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Djeez. Han har faktisk et ansvar uansett når han visste det kunne bli barn. Verden er ikke så enkel at det bare er å pule og be dama om å ta abort. Herregud så umoden du er. Anonymkode: 96245...2f7 Er vel disse mennene som er umodne. Jeg er kun realist. TS Anonymkode: 6d828...bda
Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2021 #17 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, når en kvinne blir gravid. Og mannen sier han ikke vil bli far og ber henne ta abort. Hun nekter og skal beholde barnet uansett. Hvorfor blir hun da sint, skuffet og såret når han viser seg å være en ræva pappa som aldri stiller opp og er null interessert?? Ja, en ting er at mannen vet hva som kan skje når man har sex osv. Men ingen grunn av kvinnen å bli bli sint/såret/skuffet når han velger og ikke stille opp, når han så tydelig ga uttrykk for at han ikke ville bli far. Eller? Anonymkode: 6d828...bda Har man sex så vet man at det kan bli barn. Blir det barn så stiller man opp. Ferdig. Det handler ikke om mors følelser, men om barnet. Ingen barn fortjener at far driter i det. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #18 Skrevet 27. juli 2021 Mitt inntrykk er at de fleste menn ønsker å stille opp selv om de blir ufrivillig far. Og jeg tenker også at det sier mye om en mann, om han velger å løpe fra det. Men så er det også forskjell på det å befrukte noen, og det å bære livet i seg i mange måneder. Åpenbart blir barnet svært knyttet til mor. Anonymkode: 7882b...aab 1
Bellaaa Skrevet 27. juli 2021 #19 Skrevet 27. juli 2021 theTitanic skrev (2 timer siden): Det virker enkelt men er det ikke. Selv om planen ikke var barn så er kvinnen utstyrt med instinkter og følelser for barnet i magen. Det gjør at abort blir vanskelig for mange å gjennomføre. Når kvinnen selv føler omsorg og beskytterinstinkt og tar vare på babyen sin så er det selvsagt skuffende at mannen er blottet for empati og omtanke for sin egen forsvarsløse baby. Men sånn er det; kvinner har omsorg og empati for de små og forsvarsløse, mens menn ikke er belemret med denslags. Nå er det vel ikke alle kvinner som har omsorg og empati for de små og det finnes faktisk menn som har det.
Katten.2.0 Skrevet 28. juli 2021 #20 Skrevet 28. juli 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Djeez. Han har faktisk et ansvar uansett når han visste det kunne bli barn. Verden er ikke så enkel at det bare er å pule og be dama om å ta abort. Herregud så umoden du er. Anonymkode: 96245...2f7 Og verden er ikke så enkel at bare fordi man tvinger et barn til eksistens vil det bli elsket av sin biologiske far eller får en god oppvekst. Om en mann har uttrykt et sterkt ønske om å ikke bli far, så er det fryktelig naivt å tro det skal endre seg, å forvente at han blir glad i barnet eller at han og barnet får en fin relasjon. Aller helst burde det alltid vært slik, men det er det ikke. For the record, jeg har tatt ansvar for å ikke få barn. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå