AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Jeg har søkt master på NTNU og stod som nummer 4 på venteliste etter hovedopptaket, og står nå som nummer 3 etter suppleringsopptaket. Står at de tar opp 30 studenter hvis det har noe å si. Av tidligere erfaring med venteliste så trodde jeg at sjansene mine var gode for å komme inn da jeg så at jeg stod som nummer 4, men er nå helt knust over at jeg ikke kom inn etter suppleringsopptaket... Har noen hatt lignende erfaring med å for eksempel komme inn etter studiestart hvis noen ikke møter opp og dermed mister plassen sin? Anonymkode: 2c0df...bd8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Hvilken master er det? Siv. Ing. NTNU Trondheim er jo høy status. Få vil siifra seg en slik sjanse Anonymkode: d3358...26f
Realverdien Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 Kommer veldig an på masteren. En del studier søkes av folk som er vimsete og endrer planer. Andre studier, ikke så. Alderen på søkermassen har også en del å si. Virker som om eldre søkere endrer planene oftere, da livet kan komme i veien, barn osv, lot seg ikke kombinere med jobb, de forstår hvor omfattende jobb studiet er, eller de søkte kun for å se om de kunne komme inn. Krysser fingrene for deg. Du hadde bare ikke bra nok karakterer til å komme inn da, dersom du ikke kom inn!
Anne111 Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Masteren er Rådgivningsvitenskap, så er ikke en av de superpopulære studiene (vil jeg tro)
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 Anne111 skrev (20 minutter siden): Masteren er Rådgivningsvitenskap, så er ikke en av de superpopulære studiene (vil jeg tro) Finner ikke studiet på samordna, så regner med at det er søkt gjennom søknadsweb og dermed andre frister for supplering osv enn samordna? Anonymkode: 721a9...de8
Anne111 Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 Stemmer at det er gjennom søknadsweb ja. Suppleringsopptaket har vært og slik jeg har forstått det så kommer det ikke flere opptak..
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #9 Skrevet 27. juli 2021 Anne111 skrev (3 minutter siden): Stemmer at det er gjennom søknadsweb ja. Suppleringsopptaket har vært og slik jeg har forstått det så kommer det ikke flere opptak.. Eneste jeg kan tenke meg er at det vil bli etterfylt ettersom noen ikke møter til studiestart, så kan være et håp for å komme inn der også! ☺️ Om det hjelper så kan jeg si hva de gjør på UIO om folk har lik poengsum og dermed står likt på ventelistene, som da vil si nr 1, 2, 3 osv. Der trekker de lodd hvem som får plass 😂 Den følelsen av å ikke komme inn pga loddtrekning, selv om man har samme poengsum som flere, unner jeg ingen. Krysser fingrene for at du kommer inn nærmere eller etter studiestart! Anonymkode: 721a9...de8
Anne111 Skrevet 27. juli 2021 #10 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eneste jeg kan tenke meg er at det vil bli etterfylt ettersom noen ikke møter til studiestart, så kan være et håp for å komme inn der også! ☺️ Om det hjelper så kan jeg si hva de gjør på UIO om folk har lik poengsum og dermed står likt på ventelistene, som da vil si nr 1, 2, 3 osv. Der trekker de lodd hvem som får plass 😂 Den følelsen av å ikke komme inn pga loddtrekning, selv om man har samme poengsum som flere, unner jeg ingen. Krysser fingrene for at du kommer inn nærmere eller etter studiestart! Anonymkode: 721a9...de8 Tusen takk! Ågud, jeg hadde aldri fått fred hvis jeg ikke kom inn pga loddtrekning! Da er det bedre å ikke komme inn på grunn av karakterer😂
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #11 Skrevet 27. juli 2021 Anne111 skrev (1 minutt siden): Tusen takk! Ågud, jeg hadde aldri fått fred hvis jeg ikke kom inn pga loddtrekning! Da er det bedre å ikke komme inn på grunn av karakterer😂 Helt enig! Da hadde jeg vært meget bitter om loddtrekning avgjorde om man fikk plass eller ikke. Heller karakterene da 😅😅 Men håper dette går veien for deg! Anonymkode: 721a9...de8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå