TinaEmilie98 Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Syns kabinpersonale/flyvertinne høres ut som en spennende jobb! Hvilken utdanning må man ha for det, og er det noen fysiske krav for å bli det?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Man kan ikke være for lav og ikke for høy og heller ikke tykk . Min søster er 1,63 og hun var for lav til å bli flyvertinne i SAS, også var hun lubben så hun fikk beskjed om å gå ned i vekt. Disse kravene er fordi at man skal være høy nok til å rekke opp til lukene over setene, og man kan ikke være for høy for da stanger man hodet i taket, og man kan ikke være for tykk fordi man skal klare å bevege seg mellom seterekkene lett og anstrengt. Anonymkode: b6d41...9bb 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan ikke være for lav og ikke for høy og heller ikke tykk . Min søster er 1,63 og hun var for lav til å bli flyvertinne i SAS, også var hun lubben så hun fikk beskjed om å gå ned i vekt. Disse kravene er fordi at man skal være høy nok til å rekke opp til lukene over setene, og man kan ikke være for høy for da stanger man hodet i taket, og man kan ikke være for tykk fordi man skal klare å bevege seg mellom seterekkene lett og anstrengt. Anonymkode: b6d41...9bb Uanstrengt Anonymkode: b6d41...9bb
TinaEmilie98 Skrevet 27. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man kan ikke være for lav og ikke for høy og heller ikke tykk . Min søster er 1,63 og hun var for lav til å bli flyvertinne i SAS, også var hun lubben så hun fikk beskjed om å gå ned i vekt. Disse kravene er fordi at man skal være høy nok til å rekke opp til lukene over setene, og man kan ikke være for høy for da stanger man hodet i taket, og man kan ikke være for tykk fordi man skal klare å bevege seg mellom seterekkene lett og anstrengt. Anonymkode: b6d41...9bb Hva er grensen for tykk da? Går det på vekt? BMI? Eller kroppsmål?
Furuholmen Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Dessverre er det nok et krav å være slank ja… Skulle gjerne sett flere fyldige/kraftige flyvertinner jeg!
Knirke Skrevet 27. juli 2021 #6 Skrevet 27. juli 2021 22 minutter siden, Furuholmen said: Dessverre er det nok et krav å være slank ja… Skulle gjerne sett flere fyldige/kraftige flyvertinner jeg! Da må du nok samtidig se større fly og økte billettpriser. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 TinaEmilie98 skrev (57 minutter siden): Hva er grensen for tykk da? Går det på vekt? BMI? Eller kroppsmål? Normal slank tenker jeg, du må ikke å være mager men du kan ikke være lubben med store bryst, brede hofter og stor rumpe når du skal svinse frem og tilbake i et trangt fly, og muligens en eller annen gang være med på å evakuere flyet hvis det styrter. Kravene varierer med hvilket flyselskap man arbeider for, og jeg vet at flyselskapene i Europa og nedover mot Asia og USA, har strengere krav til utseendet enn i Norge. Anonymkode: b6d41...9bb 2
Realverdien Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Normal slank tenker jeg, du må ikke å være mager men du kan ikke være lubben med store bryst, brede hofter og stor rumpe når du skal svinse frem og tilbake i et trangt fly, og muligens en eller annen gang være med på å evakuere flyet hvis det styrter. Kravene varierer med hvilket flyselskap man arbeider for, og jeg vet at flyselskapene i Europa og nedover mot Asia og USA, har strengere krav til utseendet enn i Norge. Anonymkode: b6d41...9bb ...når Norge for engangs skyld ikke dilte i ræva på USA, eller pisker seg til blods med EU direktiver, så er det så klart for å nekte oss mannfolka like digge flyvertinner som de har i andre land. NISSELANDET NORGE ALTSÅ!!!! Jeg blir så forbanna!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #9 Skrevet 27. juli 2021 TinaEmilie98 skrev (1 time siden): Hva er grensen for tykk da? Går det på vekt? BMI? Eller kroppsmål? Kroppsmål Anonymkode: b6d41...9bb
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #10 Skrevet 27. juli 2021 Realverdien skrev (14 minutter siden): ...når Norge for engangs skyld ikke dilte i ræva på USA, eller pisker seg til blods med EU direktiver, så er det så klart for å nekte oss mannfolka like digge flyvertinner som de har i andre land. NISSELANDET NORGE ALTSÅ!!!! Jeg blir så forbanna! Du dukker opp over alt, og jeg har kommet frem til at du sannsynligvis er en liten harrytass på 16 år. Anonymkode: eb11a...e84 2
Realverdien Skrevet 27. juli 2021 #11 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du dukker opp over alt, og jeg har kommet frem til at du sannsynligvis er en liten harrytass på 16 år. Anonymkode: eb11a...e84 Anonymbruker med 8 millioner innlegg sier at jeg dukker opp over alt? Har du vært på et ekte forum noen gang? De som er aktive for tiden er i omtrent alle trådene. Det er bare at jeg er tøff nok til å bruke samme bruker hele veien, og stå for meg som bidragsyter på forumet. Hvorfor tør ikke du det samme? Redd for å bli tatt i harrytrollinga di? 1
tirben Skrevet 27. juli 2021 #12 Skrevet 27. juli 2021 Cabin crew jobber er ikke noe å hige etter. Flyr du med feks Norwegian, så er de fleste turene innenlands, eller du flyr feks til London, Madrid eller en annen europeisk by, men du er bare på flyplassen, og reiser med samme flyet til Norge igjen. Man har en del hotellovernattinger i Norge, men få i Europa. Mye ubekvem arbeidstid, stå opp grytidlig 03.00 fordi du skal møte på Gardermoen klokken 05.00. Andre ganger kommer du hjem veldig sent. Jobber mye noen dager, og har fri i noen dager. Jobber du for Widerøe, reiser du bare på relativt små flyplasser, pluss et par europeiske destinasjoner. Visstnok et godt arbeidsmiljø. Man blir veldig sliten av jobben, er på beina hele dagen og må forholde seg til mange forskjellige mennesker. Alle passasjerene er ikke hyggelige. 4
Furuholmen Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 Knirke skrev (2 timer siden): Da må du nok samtidig se større fly og økte billettpriser. Hadde vært mye koseligere med de flyene som er nå…
Knirke Skrevet 28. juli 2021 #14 Skrevet 28. juli 2021 1 hour ago, Furuholmen said: Hadde vært mye koseligere med de flyene som er nå… Ja, det hadde sikkert vært koselig å presse seg forbi ei flyvertinne på 150 kg i midtgangen på vei til toalettet. 1
Furuholmen Skrevet 28. juli 2021 #15 Skrevet 28. juli 2021 Knirke skrev (1 minutt siden): Ja, det hadde sikkert vært koselig å presse seg forbi ei flyvertinne på 150 kg i midtgangen på vei til toalettet. Nå er vel de fleste flyvertinner 50-60 kg… Ei litta rund ei på 100kg hadde ikke gjort noe! Hadde kledd den fine uniformen 😍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå