AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Vurdere å fortelle min mor som jeg står nært at samboeren min røyker hasj. I starten brydde jeg meg ikke så mye, men nå tærer det på samvittigheten min da det er ofte og min mor/familie er sterkt i mot dette. Vet ikke hva som er rett eller galt i en slik situasjon, men jeg har klump i magen av dårlig samvittighet og det tærer voldsomt på psyken min. Noen råd?? Hvordan ville du gått frem i en slik situasjon? Føler meg litt dum som i det hele tatt valgte å se forbi hasjen tidligere i forholdet, jeg burde visst hva jeg gikk til som flere sier til meg. Anonymkode: 86a8d...723
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Hvis han fortsetter så blir han jo tullerusk med tiden. Jeg hadde gått. Anonymkode: bd70b...3ab 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Hasjbruk er en dealbreaker for meg. Hadde slått opp. Anonymkode: 936f9...c03 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 Du burde jobbe med deg selv, du er voksen og skal ikke ha dårlig samvittighet fot hva din mor mener om noe. Du må stå fo dine egne meninger. Synes du det er grei at han røyker så har ikke moren din noe med det å gjøre. Sier du det til din mot som du vet er i mot det så er du illojal mot kjæresten din, risikerer at han finner det ut og mister tillit til deg. Anonymkode: 327c2...441 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Sporadisk cannabisbruk hadde ikke plaget meg. Daglig rusbruk hadde vært en deal breaker, uavhengig av rusniddel. I ingen av tilfellene hadde min mor hatt noe med mine samlivsutfordringer. Anonymkode: e3320...350 15
Gjest GulSol Skrevet 27. juli 2021 #6 Skrevet 27. juli 2021 Dra fra han. Det er ikke din oppgave å bære hans byrder og du kan slippe denne. La han finne noen som forstår:)
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 Jeg er en stoner av klasse, men for meg så er alltid en jente hvert grunnen til å gi meg. for jeg vil ha barn en dag og da er ikke det forenlig med rus daglig. du må sette deg ned med han og snakke om dette og livet fremover. moren din drikker sikkert ikke alkohol, om så er hun bare en hykler. Anonymkode: 72862...0f4 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hasjbruk er en dealbreaker for meg. Hadde slått opp. Anonymkode: 936f9...c03 Du er avholds eller en hykler? Anonymkode: 72862...0f4 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #9 Skrevet 27. juli 2021 Om moren din ikke liker Marie-kjeks, har du samvittighet til å spise det da? Anonymkode: 6e333...a8f 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #10 Skrevet 27. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du er avholds eller en hykler? Anonymkode: 72862...0f4 En må da ikke ha noe imot alkohol selv om en ikke vil være med en hasjbruker. Anonymkode: 11e2f...5da 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #11 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om moren din ikke liker Marie-kjeks, har du samvittighet til å spise det da? Anonymkode: 6e333...a8f Nå er ikke Marie kjeks ulovlig -ts Anonymkode: 86a8d...723 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #12 Skrevet 27. juli 2021 Bruker han det daglig? Slik at det er et problem for deg og han i hverdagen - altså ikke bare pga din mor er imot sånt? For hvis det bare plager deg at det går imot din mors prinsipper.. Så er jeg enig med en over her om at du må faktisk jobbe litt med deg selv. Men bruker han så mye at det går ut over kvaliteten deres sammen, de dagligdagse gjøremål og så videre - så får du bare gå fra han om han ikke ønsker å slutte eller redusere bruken. Verre er det faktisk ikke. Skjønner heller ikke hvorfor du har den enorme trangen til å fortelle dette til din mor? Jeg er veldig nære mine foreldre jeg også, har aldri dårlig fått dårlig samvittighet for å være sammen med noen som bryter deres "prinsipper" eller at jeg har valgt et helt annet yrke enn "forventet" av de og så videre. Lev DITT liv som du vil - ikke som foreldrene dine vil eller mener er rett. Så lenge du er lykkelig Anonymkode: 7a0f9...bd3 4
minister-mio Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 Når du først med viten å vilje har gått inn i et samboerforhold med en som røyker hasj holder du selvsagt tett om hasjbruken ovenfor din mor 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #14 Skrevet 27. juli 2021 Ukentlig bruk synes jeg er mer problematisk, enn mer sporadisk bruk. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal fortelle foreldre. Anonymkode: ef301...177 1
Fuglen Skrevet 27. juli 2021 #15 Skrevet 27. juli 2021 Hvorfor har moren/familien din et så stort problem med hasj? Fordi det er ulovlig? Og påvirker bruken hans hverdagen din/hans/deres? Hva er det ved det at han røyker som er ubehagelig for deg? 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #16 Skrevet 27. juli 2021 Fuglen skrev (4 minutter siden): Hvorfor har moren/familien din et så stort problem med hasj? Fordi det er ulovlig? Og påvirker bruken hans hverdagen din/hans/deres? Hva er det ved det at han røyker som er ubehagelig for deg? De/hun har et problem med det pga min biologiske far ruset seg, og det startet uskyldig med hasj men utviklet seg til tyngre stoff. påvirker ikke hverdagen min i den grad, han jobber og er kjempe snill. Han har bra forhold til min familie, det er vel mer angsten for at han skal bli tatt og jeg da blir dratt inn i noe jeg ikke vil ha en del i. Samt skuffelsen det vil gi mamma. Sikkert vanskelig å forstå, men dette er angst som har dukket opp etter vi flyttet sammen. Før bodde jeg ikke oppi det på samme måte. -ts Anonymkode: 86a8d...723 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #17 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bruker han det daglig? Slik at det er et problem for deg og han i hverdagen - altså ikke bare pga din mor er imot sånt? For hvis det bare plager deg at det går imot din mors prinsipper.. Så er jeg enig med en over her om at du må faktisk jobbe litt med deg selv. Men bruker han så mye at det går ut over kvaliteten deres sammen, de dagligdagse gjøremål og så videre - så får du bare gå fra han om han ikke ønsker å slutte eller redusere bruken. Verre er det faktisk ikke. Skjønner heller ikke hvorfor du har den enorme trangen til å fortelle dette til din mor? Jeg er veldig nære mine foreldre jeg også, har aldri dårlig fått dårlig samvittighet for å være sammen med noen som bryter deres "prinsipper" eller at jeg har valgt et helt annet yrke enn "forventet" av de og så videre. Lev DITT liv som du vil - ikke som foreldrene dine vil eller mener er rett. Så lenge du er lykkelig Anonymkode: 7a0f9...bd3 Han bruker daglig, men er i full jobb og fungerer som normalt i hverdagen. ts Anonymkode: 86a8d...723
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #18 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nå er ikke Marie kjeks ulovlig -ts Anonymkode: 86a8d...723 Har du aldri i livet ditt gjort noe ulovlig? 🙈 Dette er ikke et argument mot det du sa eller noe mot deg i det hele tatt, ble bare nysgjerrig på åssen type menneske du er 😅 Men fra alvor til fakta, drit i hva moren din syntes. Du er et voksent menneske som tar dine egne valg. Ikke ha dårlig samvittighet. Plager det deg at han røyker, og da mener jeg plager deg (dine egne meninger som ikke er påvirket av moren din) så tar du det opp med han Men kan være lurt å tenke over hvordan du ordlegger deg. Si heller at nå er dere voksne og du ønsker legge slikt fanteri bak dere Anonymkode: 6e333...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #19 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De/hun har et problem med det pga min biologiske far ruset seg, og det startet uskyldig med hasj men utviklet seg til tyngre stoff. påvirker ikke hverdagen min i den grad, han jobber og er kjempe snill. Han har bra forhold til min familie, det er vel mer angsten for at han skal bli tatt og jeg da blir dratt inn i noe jeg ikke vil ha en del i. Samt skuffelsen det vil gi mamma. Sikkert vanskelig å forstå, men dette er angst som har dukket opp etter vi flyttet sammen. Før bodde jeg ikke oppi det på samme måte. -ts Anonymkode: 86a8d...723 Men du må ta det opp med han, ikke gå bak ryggen hans å sladre til moren din... hva om det hadde vært omvendt? Hva om du hadde en dårlig vane du holdt hemmelig, og uten at du viste det så begynte kjæresten din å mislike det og plutselig sier det bak ryggen din til foreldrene hans. Det hadde jeg tatt som tillitsbrudd Anonymkode: 6e333...a8f
Fuglen Skrevet 27. juli 2021 #20 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De/hun har et problem med det pga min biologiske far ruset seg, og det startet uskyldig med hasj men utviklet seg til tyngre stoff. påvirker ikke hverdagen min i den grad, han jobber og er kjempe snill. Han har bra forhold til min familie, det er vel mer angsten for at han skal bli tatt og jeg da blir dratt inn i noe jeg ikke vil ha en del i. Samt skuffelsen det vil gi mamma. Sikkert vanskelig å forstå, men dette er angst som har dukket opp etter vi flyttet sammen. Før bodde jeg ikke oppi det på samme måte. -ts Anonymkode: 86a8d...723 Ok, da skjønner jeg hvorfor de er skeptiske. Har du snakket med ham om at du er bekymret for at familien din skal finne det ut? Kanskje han kan være litt ekstra forsiktig når han kjøper og bruker hasj? Men til syvende og sist må du jo tenke på hva som er best for deg, og hvis det blir for stressende, så må du kanskje enten be ham om å slutte, eller slå opp med ham? Jeg er ikke en av de som sier "du visste hva du gikk til", jeg synes det er en ekstremt teit ting å si. Du visste tydeligvis ikke at du kom til å reagere så sterkt som du gjør nå, og selv om du kanskje tenkte du kom til å gjøre det, så tok du en sjanse og håpet det ordnet seg. Følelser og meninger kan også forandre seg over tid. Håper du finner ut av dette! ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå